Kaine Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg skal/vil oppgradere grafikkortet mitt, men jeg vet ikke hvilket jeg skal velge (Jeg vet iallefall at jeg vil bare bruke det bare til spill). En shuttle pc er liten, men alle kortene jeg ser p[ er jo like lange som maskinen selv! Og s[ var det jo det med "hvilket kort skal jeg velge"? Har 1500 kr til dette, og vil handle det hos komplett.no da jeg er i ferd med en /stor/ bestilling derfra allerede. Er ikke sikker p] hva slags info man trenger for ] velge ett kort, men om noen vil hjelpe meg s] blir jeg glad:p Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 hvor lang plass (cm) er det fra IO portene til hindringer inne i kabinettet? hva slags PSU har du? har du pcix spor på HK hva slags grafikk har du nå? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 hvor lang plass (cm) er det fra IO portene til hindringer inne i kabinettet? hva slags PSU har du? har du pcix spor på HK hva slags grafikk har du nå? Pcix er nok ikke så spennende, har du pci-express/pci-ex kontakt? Et godt kort kan være hd4670, det ligger på en 7-800kr, er relativt lite, og gir god ytelse. Lenke til kommentar
Kaine Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Det er, hvis jeg m]ler rett, 22/23 cm inni der. Kortet som er der inne n[ ser ut til [ v;re onkring 14 cm langt, og omkring 1 cm dypt. Tror ikke nytt kort kan v;re "dypere" da det ikke vil v;re plass. Hvordan finner jeg ut hva slags psu jeg har? Jeg ser ingen sticker p[ den eller noe (ikke p[ innsiden av kabinettet heller). Men jeg mener [ huske det var 350w da jeg fikk denne maskinen. Jeg har pcix ja. (Selges det maskiner uten det idag?) Device manager sier jeg har ett Nvidia Geforce 8600 GT. Men det begynner [ slite p[ nyere spill. Jeg ender sikkert opp med [ oppgradere alt, men det vil jeg unng[ helt til jeg /m[/! Lenke til kommentar
Kaine Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Oh... Med pcix, s[ mente jeg Pci-express. Trodde det var det samme jeg:p Skal sjekke det kortet med en gang. Skal bestille i dag s[ de kan sende alt i morgen, om ting sendes p[ en dag som det n[ i jula... Lenke til kommentar
Kaine Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 En av disse? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490251 (ASUS Radeon HD 4670 512MB GDDR3) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495278 (XFX Radeon HD 4670 1GB DDR2) De var mistenkelig billig i pris... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 ellers er også en mulighet med ATI HD 5750 også Lenke til kommentar
Kaine Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Det kortet fant jeg ikke fram til desverre, men jeg fant denne. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34114...led#ProductTabs (ATI FireGL V3600, 256MB GDDR4, 128bit) Er den bra? Den st;tter directx 10, har to DVI utganger, som er bra da jeg har to skjermer. Det ser ut til [ v;re et lite kort, og det er PCI-express. Eneste problem jeg ser er at det er et ATI kort:p Jeg har d[rlig erfaring med ATI, men jeg tror nok jeg kan gi de en sjangse til. Er jo en del [r siden jeg hadde et ATI kort sist... Men som sagt, jeg klarer ikke [ se om dette er et bra kort eller ikke. Jeg vet for lite om hardware:/ Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nei,nei,nei og atter nei! den har 126 Videominne, nye spill trenger 512 Videominne + Detta er bedre Lenke til kommentar
Kaine Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Eneste problemet er bredden p[ det kortet. Jeg har bare en pci slot og en pci-ex, og pci en er i bruk av noe annet, s[ det kortet er for bredt:/ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Oh... Med pcix, s[ mente jeg Pci-express. Trodde det var det samme jeg:p Skal sjekke det kortet med en gang. Skal bestille i dag s[ de kan sende alt i morgen, om ting sendes p[ en dag som det n[ i jula... pci, pci-x og pci-ex. Stor forskjell Lenke til kommentar
Kaine Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Oooh!! Ok, nei, da har jeg garantert ikke pci-x:p Jeg har nok bare pci og pci-ex. Dog pci porten er opptatt med noe extern kabinett greier. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det er bra, det er pci-ex som skjermkort o.l. bruker, pci-x brukes mest til industri-kort o.l. og er nok litt utdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå