Gjest gutt20 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Topic beskriver egentlig hele tråden, men skal prøve å forklare litt mer detaljert. Da jeg fikk meg min første dame var jeg litt slem mot hun. Jeg bestemte meg for å få ei dame jeg kunne behandle som ei dronning. Og det fikk jeg. Jeg gjør alt for hun og får ofte høre at jeg er alt for snill. Noe jeg også skjønner nå, for hun er bokstavelig talt sjefen. Nå er jeg ærlig talt dritt lei, og setningen "gi dem en finger og de tar hånda" passer godt inn. Da jeg aldri tvinger henne til noe (både seksuelt og annet), og gjør alt for at hun skal ha det vel, går det bare utover meg selv. Hun skjønner at jeg ikke sier noe imot og aldri blir sint og det utnytter hun. Og nå har jeg i siste tiden også tatt mine rettigheter tilbake. Så det gjenstår det seksuelle. Vi ligger sammen kanskje opp til 3 ganger i måneden, helt opp til hennes humør og når hun føler for det. Noen ganger lå vi sammen en gang i måneden eller mindre. Og jeg har virkelig behov for mer. Så jeg har tatt opp dette med hun uten å svar som er verdt å nevne her, som f. eks. hun er sliten, trøtt, dårlig humør. Skyldte senere på p-piller. Sluttet med det, alt er det samme igjen. Jeg sover omtrent 3-4 ganger i uka hos hun, en dag ligger vi i senga og hun kaster meg plutselig ut fordi hun føler for å sove alene. Greit, jeg kler på meg og går den jævla sure kalde veien hjem og sånn er det. Og nå er jeg så drit lei av å aldri få meg noe, at jeg må runke nesten hver dag når jeg har ei dame jeg bor med. Hun er rett og slett ikke tiltrukket av meg lenger. Og ikke av andre gutter heller (etter hva jeg vet, og jeg henger jo med hun hele tiden). Hun bruker en time på å kjedespise og en halvtime på å rydde kjøleskapet og en time på å rydde rommet, framfor å gå til senga med meg. Jeg prøver alt for å få hun tent. Kysse, klemme, fingre, alt som er mulig. Man skulle tro hun ikke kjenner noe dernede. Hun kysser meg aldri noe spesielt lenger heller. Da hun fikk seg bikkje kyssa hun bokstavelig talt bikkja mer enn meg. Vi koser aldri heller. Aldri. Hun kjenner aldri på penisen min, kysser ikke før jeg ber om det eller tar initiativ. Hva gjør jeg i en situasjon der du ikke kan slå opp med hun grunnet sex, men å prate hjelper heller ikke? Jeg vil ikke være utro, men jeg blir mer og mer desperat og tanken strømmer mer og mer til. Men jeg vil ikke gjøre noe sånt. Er det riktig av meg å ha noe på si? Er det en unnskylding? Er jeg en idiot som slår opp med ei dame fordi hun vil rydde kjøleskapet framfor å kose med meg? Jeg kan jo ikke heller si "unnskyld, vil du vær så snill ha sex med meg, jeg er desperat!". Vil jo at dette skal være gjensidig. Deilig å få dette ut, håper noen har noe svar... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ikke vær utro, så kan du velge å slå opp eller å holde på samme greie videre. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Kanskje hun rett og slett ikke er så interessert i sex? Jeg er litt som dama di, tenker jeg. Føler egentlig veldig sjelden for å ha sex, og ser jo at det sliter på forholdet. På den annen side føles det helt feil å ha "pliktsex", så blir vel med maks en gang i uka. Det behøver ikke bety at hun ikke liker deg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Pliktsex er bedre enn ingen sex. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ikke for den pliktige. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 For forholdet og det er som regel godt når dere holder på, selv om lysten ikke er der på begynnelsen. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Kommunikasjon, kommunikasjon og atter kommunikasjon! Begge må få snakke, og begge må lytte. Luft følelsene for hverandre og finn ut av det. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Føles ganske råttent etterpå iallefall. Som om man har servert en løgn. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Man må ta konsekvensene av det man gjør. Lenke til kommentar
Wilhelm_B Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Føler egentlig veldig sjelden for å ha sex, og ser jo at det sliter på forholdet. På den annen side føles det helt feil å ha "pliktsex", så blir vel med maks en gang i uka. Dette er en typisk holdning blant jenter; "jeg har ikke lyst på sex, da er det greit å ikke ha sex, selv om partneren lider." Og det er noe forbanna tull. Hvis du som jente ikke blir kåt av å sitte og glo på Idol, men mener at forholdet ditt er verdt å samle på, bør du jaggu få ræva di opp av sofaen og prøve å finne ut hva annet gjør deg kåt, og så gjøre mer av det. Jenter skal selvsagt aldri tvinges til å tilfredstille sine partnere når de ikke har lyst, men det er faktisk din PLIKT å ta vare på deg selv såpass at det ikke går ut over din partner! Det burde vært opplagt, men det kan tydeligvis ikke gjentas for ofte: Alle forhold trenger vedlikehold, både fysisk ved at man gjør fine ting sammen og mentalt ved at man bryter gamle tankevaner. INGENTING bare kommer av seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når jeg skrev at jeg var omtrent som dama til trådstarter mente jeg angående manglende sexlyst, ikke kjønn. Jeg er gutt. Hva mener du egentlig med "ta vare på seg selv"? Lenke til kommentar
Wilhelm_B Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når jeg skrev at jeg var omtrent som dama til trådstarter mente jeg angående manglende sexlyst, ikke kjønn. Jeg er gutt. Hva mener du egentlig med "ta vare på seg selv"? Ja, okei, men kjønn spiller forsåvidt ingen rolle. Å ta vare på seg selv, betyr at man ikke passivt lar seg forfalle, og i denne sammenhengen betyr det mentalt i forhold til det seksuelle. Det er ikke greit å merke at man får mindre og mindre lyst og ikke gjøre noe aktivt med det, når man samtidig merker at partneren sin lider av det. Dette er helt analogt med at man aktivt må gjøre aktiviteter sammen for å opprettholde vennskapet i et forhold. Og generelt vil jeg si at jenter typisk er flinke til det siste, men dårlig til det første. Jenter som ikke "orker" sex er en klassiker. Og trådstarter later til å være i en sånn situasjon. Jeg er sikker på at hvis du hadde gitt jenta hans en kalenderbok hvor hun skulle sette et lite kryss hver dag hun gjorde noe aktivt for å forbedre seksuallivet deres, ville det vært en ganske blank bok. Lenke til kommentar
Wilhelm_B Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Her har du forøvrig mine kommentarer til spørsmålene: Hva gjør jeg i en situasjon der du ikke kan slå opp med hun grunnet sex, men å prate hjelper heller ikke? Jeg vil ikke være utro, men jeg blir mer og mer desperat og tanken strømmer mer og mer til. Men jeg vil ikke gjøre noe sånt. Er det riktig av meg å ha noe på si? Er det en unnskylding? Er jeg en idiot som slår opp med ei dame fordi hun vil rydde kjøleskapet framfor å kose med meg? Dårlig sex i forholdet er ALLTID en unnskyldning for å være utro. Men det er like fullt ALDRI en god løsning i din situasjon. Du må se på hva som er problemet ditt og så finne ut hva som kan løse problemet. Og problemet ditt her, sånn jeg leser det, er jo hennes manglende entusiasme overfor deg. Eller hva? Se på det slik: Hvis du er utro er det egentlig to muligheter. En mulighet er at hennes entusiasme for deg enten vil forbli uendret, fordi hun ikke vet om det. Det løser selvsagt ikke problemet ditt. Da sitter du igjen med dårlig samvittighet og forholdet er akkurat like dårlig som før. Alternativt blir hennes entusiasme for deg ekstremt mye dårligere fordi hun finner ut av det. Og det gjør opplagt IKKE underverker for problemet ditt. Så hvis du er oppriktig glad i dama, noe jeg har inntrykk av (topic: "herlig dame"), bør du slå denne tanken fra deg omgående. Gå ut i hagen og grav denne tanken ned, og kast spaden etterpå. Du får aldri bruk for den. Spørsmålet er vel heller om hun er riktig dame for deg, og jeg vil si at i noen tilfeller er svaret på det siste spørsmålet ditt nei. Men du bør jo selvsagt sørge for at dere først gjør et helhjertet forsøk på å få blåst liv i forholdet igjen. Og altså, ikke bare i senga. Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Har et godt råd som jeg erfarte selv med kjæresten min i samme situasjon. Ta avstand! Slutt å gjør alt for henne, slutt å kyss henne og alt det der. Selv om det er tøft, og muligens blitt en vane for deg, så prøv så godt du kan å styre deg selv. I mitt tilfelle førte dette til at hun selv følte at hun trengte nærhet og kos siden jeg ikke var "på" henne hele tiden lengre. Vips, så tok hun initiativ til både det ene og det andre. Jeg har nå endret til å være litt mer på henne igjen, men ikke mer enn at hun fortsatt kjenner at hun trenger nærhet. Edit: Utroskap var i mine tanker også, er veldig glad for at jeg ikke valgte den løsningen! Om det ikke forbedrer seg, så finnes det alltids en annen jente som nok tilfredstiller dine krav til en større grad. Endret 27. desember 2009 av RyanGiggs11 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Du kan jo spørre om du får lov til å ha noe på si. Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 "Håpløst sexliv, herlig dame - hva ville du gjort?" Lagt meg i fosterstilling og grint litt. Må jo være tortur og ha en herlig dame som ikke vil ha sex! Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 herlig dame? Hu virker som ei skikkelig dritt kjerring du burde ha dumpa for lenge siden. Kaste deg plutselig ut midt på natta for at hu vil sove alene? Djeez. Lenke til kommentar
Gjest gutt20 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Takker for alle gode svar her! Når jeg skrev dette igår var jeg ikke i fullt så godt humør. Selv om tanken slår meg ville jeg aldri ha gjort noe så tullete som utroskap. Angående pliktsex: NEI. Jeg vet at jeg er en attraktiv gutt, jeg får mange tilbud og jeg gjennom de snart to årene vi har vært sammen er det flere virkelig pene damer som har likt meg, men som jeg avviser blankt. Problemet her er jo at jeg vil ikke gå til hun og tigge henne om sex. Det har jeg aldri gjort og vil aldri gjøre noe sånt. Jeg vil at hun vil ha meg, ikke for å lette meg. Men jeg kan ikke slå opp heller. Alle damer jeg har hatt, alle jenter jeg kjenner, alle jeg møter på er ikke i nærheten av henne når det gjelder personlighet (og forsåvidt kropp og ansikt også...), og dette mente jeg også flere år før jeg ble kjent med hun (har kjent hun i 8 år nå). En som skriver i førsten at hun sikkert er glad i meg, men at hun ikke har sexlyst. Ja, det er klart at noen har mindre behov enn andre. Men de første 6 månedene i forholdet hadde vi det veldig fint, vi hadde mye kos, mye sex, gjorde mye morsomt sammen og hadde et godt vennskap også. Men så dro jeg inn i militæret i august og i januar byttet jeg avdeling til et nærmere sted fordi hun rett og slett greide seg ikke uten meg og det samme med meg. Men så fikk hun seg bikkje. Og rett etter at hun fikk seg bikkje tok all kosinga slutt. Tenkte at når man får seg et nytt familiemedlem, og da prioriteres den mer enn meg da den var helt ny. Men neida, jeg tok feil. Hun erstattet bikkja med meg. Koste mye mer med den, brukte mer tid på den. Og hun begynte faktisk å si "kom her!" på samme måte til meg som med bikkja. Tok dette opp med hun, og det hjalp litt. Hun sluttet å snakke til meg på samme måte som bikkja, men kosinga med den fortsatte. RyanGiggs11: Ja, dette nevnte hun selv også, sluttet en periode å kysse hun, og en kveld funket dette. Har tenkt den tanken nå i idag også, at jeg skal ta avstand fra hun. Orker generelt ikke å tenke så mye på det, fra nå og av skal jeg heller prioritere venner og jobb istedet. Så kanskje det hjelper etter en periode. Hvis ikke anser jeg bare hun som en venn og det skal jeg si ifra til hun om... Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (...)GEORGE: I have no power Do you understand? I need hand. I have no hand. KRAMER: Break up with her GEORGE: What? KRAMER: You break up with her. You reverse everything that way. JERRY: A preemptive breakup. GEORGE: A preemptive breakup. This is an incredible idea. I got nothing to lose. We either break up which she would do anyway but at least I go out with some Dignity. Completely turn the tables. It's absolutely brilliant.(...) --- http://www.seinfeldscripts.com/ThePezDispenser.htm Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når jeg skrev at jeg var omtrent som dama til trådstarter mente jeg angående manglende sexlyst, ikke kjønn. Jeg er gutt. Hva mener du egentlig med "ta vare på seg selv"? Ja, okei, men kjønn spiller forsåvidt ingen rolle. Å ta vare på seg selv, betyr at man ikke passivt lar seg forfalle, og i denne sammenhengen betyr det mentalt i forhold til det seksuelle. Det er ikke greit å merke at man får mindre og mindre lyst og ikke gjøre noe aktivt med det, når man samtidig merker at partneren sin lider av det. Dette er helt analogt med at man aktivt må gjøre aktiviteter sammen for å opprettholde vennskapet i et forhold. Og generelt vil jeg si at jenter typisk er flinke til det siste, men dårlig til det første. Jenter som ikke "orker" sex er en klassiker. Og trådstarter later til å være i en sånn situasjon. Jeg er sikker på at hvis du hadde gitt jenta hans en kalenderbok hvor hun skulle sette et lite kryss hver dag hun gjorde noe aktivt for å forbedre seksuallivet deres, ville det vært en ganske blank bok. wow, tommel opp for Wilhelm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg