Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lei grunnet overfladiske jenter, noen som har hatt samme opplevelse?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 17 år gammel gutt. Jeg er godt likt i skolemiljøet, jeg får som regel bare karakterer i toppsjiktet, jeg har 6-pack, kler meg godt, og er ikke nervøs i sosiale situasjoner. Tvert imot, jeg føler meg meget komfortabel ute blandt folk. Men ja, you guessed it, bak fasaden er ikke alt som det skal.

Problemet mitt er at jeg ikke har, eller noen sinne har hatt en kjæreste, til tross for at jeg gjerne så det annerledes. Jeg kommer ofte i kontakt med jenter på et mer personlig plan enn bare "klassekamerat", og det går ofte til det punktet at det ikke ville falle unaturlig om jeg tok initiativet til noe nærmere enn venner. Det er derimot alltid noe som stopper meg. Etter et par uker med regelmessig snakking går jeg nemlig lei. Når jeg først har funnet ut av de "grunnleggende tingene" om personen, slik som familie, oppvekst osv., blir jeg alltid skuffet over hvor "dumme" og overfladiske de er. Det virker som om ingen har dypere interesser enn det som foregår på facebook og msn akkurat der og da, og jeg får inntrykk av at de enkelttingene vanlige ungdommer på min alder dedikerer mest tid til er kinofilmer og lekser. Det virker som om ingen har noen virkelige interesser, so to speak.

Det ender alltid opp med at jeg mister interessen for personen, fordi de uansett aldri har noe mer spennende å komme med enn det som står på "MSN Today".

Noen som har hatt samme opplevelse av personene rundt seg? Den eneste personen jeg kjenner som ikke er slik er mitt gjevnaldrene søskenbarn, som jeg ofte diskuterer politikk, filosofi osv. med, men jeg skulle gjerne hatt flere ordentlige relasjoner.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne ikke tenkt deg å bli med i en eller annet ungdomsforening som har de samme interessene som deg da; politikk, røde kors, aktiv innen kultur i byen du er i fra eller noe sånt? Da møter du mennesker som har hodet andre steder enn på Msn og Face. :)

Endret av MB2
Lenke til kommentar

Vel, det som er problemet med det er at jeg ikke tenker på noen spesifikke interesser sånn sett, jeg er ikke personen til å melde meg inn i natur og ungdom eller lignende nisjeforeninger/samlinger. Det jeg ser etter er en person jeg kan snakke med om ting som faller meg inn, som politiske saker, filosofiske spørsmål eller ting i samfunnet generelt, og som faktisk har litt mer innsikt enn det du vanligvis kommer over i en gjennomsnittlig ungdom... Det jeg opplever med mitt søskenbarn er at vi kan sitte å snakke uavbrutt i timevis om noe, uten at jeg konstant må ty til forklaring av fremmedord eller introduksjon til temaer jeg regnet som mer eller mindre allmennkunnskap. Med andre ord en person som har noe å bidra med i de fleste samtaler, og som jeg kan stole på. Samtidig hadde det ikke gjort noe om jeg var tiltrukket av denne personen heller :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest respirator
Når jeg først har funnet ut av de "grunnleggende tingene" om personen, slik som familie, oppvekst osv., blir jeg alltid skuffet over hvor "dumme" og overfladiske de er. Det virker som om ingen har dypere interesser enn det som foregår på facebook og msn akkurat der og da, og jeg får inntrykk av at de enkelttingene vanlige ungdommer på min alder dedikerer mest tid til er kinofilmer og lekser. Det virker som om ingen har noen virkelige interesser, so to speak.

I hear you, men du kan trøste deg med at du vil komme lengre enn dem.

Lenke til kommentar

Sånn har eg det også (men eg er berre 15 då). Mange gutar som viser interesse for meg, men eg tykkjer alle saman er så kjedelege. Dei fleste på min alder er kjedelege. Det er nesten som om dei er redde for å skilje seg ut eller rett og slett redde for å vere smarte. Eg har til overs å møte ein gut på min alder eg kan ha lange, interessante samtalar med om noko djupare enn TV eller facebook.

Endret av -Maråk-
Lenke til kommentar

-Maråk-: velkommen til ungdomsskolen.

TS: det virker som om du er uheldig med skolen/miljøet ditt. På VGS pleier det å være en del som er litt mer modne enn hva du beskriver. Det høres kanskje litt drastisk ut, men har du tenkt på å bytte skole?

Lenke til kommentar

Betryggende å høre at det finnes flere der ute hvertfall :) Å bytte skole blir nok litt drastisk ja, og dessuten liker jeg klassekameratene mine, det er bare det at de ikke duger til mer enn smalltalk... Mange gode forslag her forresten, keep them coming;) Men til sist er det vel bare venting og en smule årvåkenhet som hjelper...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_lurer på noe
Jeg er en 17 år gammel gutt. Jeg er godt likt i skolemiljøet, jeg får som regel bare karakterer i toppsjiktet, jeg har 6-pack, kler meg godt, og er ikke nervøs i sosiale situasjoner. Tvert imot, jeg føler meg meget komfortabel ute blandt folk. Men ja, you guessed it, bak fasaden er ikke alt som det skal.

Problemet mitt er at jeg ikke har, eller noen sinne har hatt en kjæreste, til tross for at jeg gjerne så det annerledes. Jeg kommer ofte i kontakt med jenter på et mer personlig plan enn bare "klassekamerat", og det går ofte til det punktet at det ikke ville falle unaturlig om jeg tok initiativet til noe nærmere enn venner. Det er derimot alltid noe som stopper meg. Etter et par uker med regelmessig snakking går jeg nemlig lei. Når jeg først har funnet ut av de "grunnleggende tingene" om personen, slik som familie, oppvekst osv., blir jeg alltid skuffet over hvor "dumme" og overfladiske de er. Det virker som om ingen har dypere interesser enn det som foregår på facebook og msn akkurat der og da, og jeg får inntrykk av at de enkelttingene vanlige ungdommer på min alder dedikerer mest tid til er kinofilmer og lekser. Det virker som om ingen har noen virkelige interesser, so to speak.

Det ender alltid opp med at jeg mister interessen for personen, fordi de uansett aldri har noe mer spennende å komme med enn det som står på "MSN Today".

Noen som har hatt samme opplevelse av personene rundt seg? Den eneste personen jeg kjenner som ikke er slik er mitt gjevnaldrene søskenbarn, som jeg ofte diskuterer politikk, filosofi osv. med, men jeg skulle gjerne hatt flere ordentlige relasjoner.

Takker på forhånd :)

Er det jenten eller deg som tar kontakt egentlig? Noen jenter snakker kanskje om overfladiske ting fordi de ikke er interessert i å gå noe mer i dybden av livene sine med deg?

I tillegg virker det som du har litt "spesielle" og kanskje litt mer modne interesser enn dine gjevnaldrene venner?

Lenke til kommentar
Er det jenten eller deg som tar kontakt egentlig? Noen jenter snakker kanskje om overfladiske ting fordi de ikke er interessert i å gå noe mer i dybden av livene sine med deg?

I tillegg virker det som du har litt "spesielle" og kanskje litt mer modne interesser enn dine gjevnaldrene venner?

Hvem som tar kontakt har jeg egentlig ikke bitt meg merke i, så jeg antar at det er litt både og.

Joda, tanken har jo slått meg, og det kan godt hende du har rett, men det som er problemet med denne teorien er at jeg ofte har fått innsikt i langt mer "hemmelige" ting enn det jeg snakker om her, så det ville jo vært ganske rart.

Jeg har nok litt mer "spesielle" interesser enn mange jevnaldrene ja, men det må jo være mulig å finne fram til andre som er sånn også :)

Lenke til kommentar
Du henger sammen med feil folk. At du ikke har interesse i damer som ikke vet mer enn det som står på MSN Today er helt naturlig, siden disse personene åpenbart er ufattelig dumme.

Der sa du det. Selv jeg - som synes de aller fleste er dumme og kjedelige, har klart å finne interessante og intelligente mennesker etter hvert. Det kan jo være at trådstarter faktisk tiltrekkes av en viss type jenter, og at han derfor tror alle er like.

Lenke til kommentar

Man blir som regel det man spiser, og nå er det jo virkelig in med grønnsaker..(!) Eller for å si det på en annen måte; det er mye hjernedødhet rundt omkring.

Altfor mange er altfor opptatt med å kun feste, pule, drikke og spy - eller ihvertfall generelt kun ha det så morro som mulig. Også er det stadig slik at man må ha det-, og det-, og det. Det blir stadig vanskeligere å verdsette det man allerede har, og det som er viktigst.

Så om de du blir kjent med er slik, og som viser seg å være ikke mindre enn kjedelige, uoriginale og rett og slett lite intellektuelle, ja da må du bare "hoppe" videre til neste. Helt til du finner en som kan være din motvekt, og som du kan ha noe til felles med.

Good fuckin' luck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...