Gå til innhold

Hvilken av disse 4 TV`ene. LCD ca 8000 - 9000 kr

Anbefalte innlegg

Har fire kandidater på TV fronten ca 40 - 42 tommer.

Philips 42PFL7404

Philips 42PFL8404

Sony 40 ....W5500

LG LH5000 200HZ

Skjermen skal brukes i stue til familie. Vanlig TV og film og litt tilkobling til PC. Kobles til Canal digital kabeltv med HD dekoder. Skal ikke kobles til ekstra lydanlegg.

Er det noen forskjell på de to til philips annet enn amblight rundt på den dyreste. Og den til LG har 200 HZ, vil det si at den er det beste kjøpet?

Er også svak for philips sine TV rammer fordi de går rett på sak. En 42 tommer philips er jo mindre enn LG sin og nesten lik sony sin som er 40 tommer.

Setter stor pris på hjelp her. Har bestemt meg for at jeg ikke ønsker å bruke særlig mer penger enn dette på TV, med mindre du kommer med et forslag jeg ikke har sett.....

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har erfaring med er Sony'en, som jeg har selv. Veldig fornøyd med bilde, det er svært svært bra. Men lyden er som sagt ikke all verdens og skal den stå i stuen og være lydkilden for hele familien så er det kanskje ikke et kjempevalg. Iallefall på sonytver så ser ikke jeg noe grunn til å velge 200 hz enda, jeg har til gode å se mer enn et par sekunder der 100 hz kanskje ikke var helt nok på bluray, så jeg hadde ikke betalt ekstra over det.

Nå er det jo forskjellig hertz teknologi de forskjellige selskapene bruker, men Sony's sin er svært god da den lager seg bilder selv for å få bedre flyt. Om jeg ikke tar helt feil så dobler bare LG bildene, altså viser to istedefor ett slik at effekten ikke blir helt på topp, noe som gjør hvis jeg tar rett at Sony's motionflow er så og si på høyde med LG's 200 hz. Her er jeg såpass usikker at jeg ville sjekket opp i dette.

Iallefall så funker Sony'en knall til film, bluray og slikt.

Tenkt over å bruke innebygget dekoder? Tror det skal være mulig med de aller fleste her.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

God lyd er viktig.

Men har skjønt at Sony TV er god. Har jo vunnet test i lyd og bilde. Hvor også nevnte philips tv (8404H) kom svært godt ut.

Jeg er rådvill. Kanskje alle disse er mer eller mindre hipp som happ. Kanskje la januar salget avgjøre. Ta den jeg får billigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...