Gå til innhold

[Løst]Lyst til å starte å lese, forslag til bøker?

Anbefalte innlegg

Hei

Har lyst til å starte å lese. Noe jeg forsåvidt hater :no:

Tenkte å starte å lese bøkene om Dexter først, men noen som vet om Norske butikker som selger de? Og forsåvidt er de eneste bøkene jeg har lest er ringenes herre. Kom gjerne med forslag til andre gode bøker. Takker hjertelig for svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor interessert du er i historie, men en bok jeg kan lese om og om igjen, er boken "Night" av Elie Wiesel. En sann historie, skrevet av hovedpersonen selv, Elie, som opplevde å miste familiemedlemmer i konsentrasjonsleir, og selv overleve en periode i Auschwitz og Buchenwald under andre verdenskrig.

Har bare lest den på engelsk, og vet ikke om den er oversatt til norsk, men den anbefales ihvertfall på det sterkeste. En sterk historie, som er godt skildret.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor interessert du er i historie, men en bok jeg kan lese om og om igjen, er boken "Night" av Elie Wiesel. En sann historie, skrevet av hovedpersonen selv, Elie, som opplevde å miste familiemedlemmer i konsentrasjonsleir, og selv overleve en periode i Auschwitz og Buchenwald under andre verdenskrig.

Har bare lest den på engelsk, og vet ikke om den er oversatt til norsk, men den anbefales ihvertfall på det sterkeste. En sterk historie, som er godt skildret.

Den boken har jeg også lest, en svært god bok, svært sterk og gripende!

Finnes veldig mange bra bøker der overlevende etter ww2 har fortalt sine historier, har lest de aller fleste. Anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg tror litteratur med litt spenning og action vil passe godt. Krim vil i så måte være en god begynnelse. Stieg Larsson er allerede nevnt. Jo Nesbø har også mye bra. Ellers kan Dan Brown være verdt å sjekke ut. Da Vinci-koden og Engler og demoner er begge veldig spennende bøker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...