KingEdward Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) hei Endret 29. september 2011 av KingEdward Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nei, det vil ikke gi problemer. Jeg vet om personer som innehar både norsk og russisk statsborgerskap. De har blitt klarert for hemmelig iløpet av befalsskolen. Tok såklart litt lengre tid enn resten av gutta, men det går. Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Du kan være heldig, eller i mitt tilfelle, uheldig. Er halvt polsk, men med norsk navn og minimal tilknytning til Polen. Jeg ble ALDRI sikkerhetsklarert. Har plettfri vandel. Jeg var systemoperatør i samband, noe som krever at man klareres for hemmelig. Ganske ironisk at jeg i tilleg var lagfører og dermed ansvarlig for hemmelig utstyr til en verdi av 4 millioner kroner. For meg hadde det liten betydning. Jeg fikk "dispensasjon" til å fortsette med jobben min, men jeg kunne f.eks ikke fått tilgang til Komandoplasser. Værre var det for romkameraten min. Halvt ungarsk, søkte grenaderstilling og ble avslått fordi han ikke hadde sikkerhetsklarering. Plettfri vandel på den gutten og. Endret 30. desember 2009 av mau5trap Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) hallo Endret 29. september 2011 av KingEdward Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Når var dette?Ser egentlig ikke hvordan et amerikansk statsborgerskap skal være en hindring da USA er en nær alliert. I år Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Å ikke bli sikkerhetsklarert gjør i allefall en militær karriere umulig. Hva var grunnen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 det kan vel ta litt lengre tid og kan gjøre at du ikke får høyere enn hemmelig. men kan ikke se at det skal være noe problem for deg, de fleste trenger aldri mer enn hemmelig uansett. og de regner oftest ut at sikkerhetsklareringen tar ganske lang tid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Når var dette?Ser egentlig ikke hvordan et amerikansk statsborgerskap skal være en hindring da USA er en nær alliert. Det går (etter det jeg ble fortalt) på at de må sjekke ut rulleblad etc. i det andre landet (i dette tilfellet USA), og mange land er ganske vanskelige å ha med å gjøre i slike situasjoner. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) aa Endret 29. september 2011 av KingEdward Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tja. Jeg hadde faktisk nesten vurdert å gjøre akkurat det, hvis det var slik at du måtte si fra deg det norske statsborgerskapet for å motta plassen (dog ikke hvis man måtte si det fra seg for å søke). For øvrig mister du da ett av statsborgerskapene når du blir 18 uansett? Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) . Endret 29. september 2011 av KingEdward Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå