anders123qwe Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei, til jul fikk jeg en c2d e8500... som vanlig tok jeg ut min gammle cpu og satt i den nye. jeg har også oppdatert biosen. men her kommer problemet: når jeg skjekker tempen på cpu'en så er den på 30 grader hele tiden uannsett om jeg spiller eller ikke. PS : Har Asus p5e deluxe socket 775 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvordan er det du skjekker temperaturen da? Hvis du går ut av spillet/setter i windowed mode, så går temperaturen umiddelbart ned. Test med OCCT feks. Lenke til kommentar
anders123qwe Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Hvordan er det du skjekker temperaturen da? Hvis du går ut av spillet/setter i windowed mode, så går temperaturen umiddelbart ned. Test med OCCT feks. hmm . jeg prøvde OCCT men begge kjernene er på 30 grader. det som er rart er at jeg bruker standar kjøleren som følger med prossesoren. tempen rikker seg ikke til 31 engang :S Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Har leste om den problematikkentidligere. Problemet har så vidt jeg husker noe med CPUen og gjøre, at det er temperatur registeret/sensoren i E8500 og E8600 som "henger seg opp". Vet ikke om det er mulig å ordne det pånoen må. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Sensoren henger seg ikke, den er bare dårlig. Dessuten snakker vi om en 45nm her, de utvikler ikke så veldig mye varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå