pOOf Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Så du mener at det å kjøpe TZ7 er å kjøpe gammel teknologi? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Så du mener at det å kjøpe TZ7 er å kjøpe gammel teknologi? Ja, i forhold til disse to. I kameraverden går dessverre utvikling så raskt at du knapt rekker å fyre opp kameraet før det har kommet en ny modell. Når det er sagt så er ikke gammel = dårlig. Man må også sammenligne spesifikasjoner og lese tester. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Kom ikke TZ7 ut i år slutten av 2 kvartal? synes ikke at det er så gammelt. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Kom ikke TZ7 ut i år slutten av 2 kvartal? synes ikke at det er så gammelt. Panasonic Lumix DMC-TZ7(ZS3) ble annonsert 27. januar 2009, og kom i salg noe senere. Her er forøvrig en sammenligningstest med andre kompaktkameraer med mye zoom. Akam har testet lillesøstra TZ6, som er nesten lik TZ7. Endret 5. januar 2010 av world wide weird Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 TZ7 sin største fordel i forhold til S90 (spesielt) og WX1 er at den har 12x zoom. Den har vel også bedre vidvinkel enn WX1? S90 er laget med tanke på skarphet og lysfølsomhet, TZ7 på anvendelighet. WX1 ligger omtrent midt mellom disse to. Det er dermed ikke sagt at TZ7 er dårlig på bildekvalitet, den er faktisk overraskende bra med tanke på hvor mye zoom du har på det. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Ser at Panasonic Lumix DMC-ZX1 har fått gode kritikker og anbefalinger fra (Akam) og (Dinside). Er dette et godt valg til den prisen? Vet det finnes egne forum for dette, men er det noen av dere som har erfaring med fotoskrivere? Tenkte spesielt for utskrift av digitalkamera bilder. Takk for svar Endret 5. januar 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Istedetfor å lage ny tråd: Jeg er også på utkikk etter et kamera i 3000-klassen. Er usikker om jeg skal ha et kompaktkamera + et billig videokamera i tillegg, eller satse på det innebyggede videokameraet. Hvis jeg kjøper begge deler, så kan jeg ta i litt ekstra, opp til 5000 kr. Jeg vil kunne ta gode bilder av insekter og småkryp. Kun "på gøy", skal ikke starte noe naturprogram heller. Er ikke 4x zoom ganske lite egentlig nå til dags? Noen av forslagene jeg har tenkt på: Panasonic TZ7: 12x zoom "kun" 3cm makro Canon A2000 eller A2100 (vet ikke forskjell) 1 cm makro kun 6x zoom ikke HD-video, ikke videozoom Canon 110 IS 2cm makro kun 4x zoom Canon SX200 2cm makro/supermakro ikke videozoom, monolyd Nikon S40 2cm makro ikke HD-video Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Nikon S402cm makro ikke HD-video Du mener vel Nikon S640 ? Den har HD video så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå