Gå til innhold

Erfaringer med AKG K 518 DJ ?

sondre07

Anbefalte innlegg

Fikk en Ipod Nano 16gb 5generasjon til jul, og de proppene på den er jo ikke veldig mye å skryte av. Har fra før av et fatal1ty headset fra Clas Ohlson og Koss PortaPro, men trenger noe nytt som passer iPoden bedre, og er støydempende.

Har derfor nesten bestemt meg for å kjøpe et AKG K 518 DJ headset.. Noen som har erfaringer med det? Hvordan er lyden iht mange andre? Sitter de bra på hodet? Jeg har vel et temmelig smalt hode.. Er det noen butikker som selger det utenom på nettet, så jeg får testa det først ? :)

Takknemlig for alle svar. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Til prisen er de veldig gode. De er ganske bassige, så de trives nok best med rock og annen rask musikk. Komforten er middels, vil jeg vel si. Det går helt fint å ha de på et par timer, men for svært lang sammenhengende bruk klemmer de nok litt vel hardt på ørene for noen.

Om du ikke liker den relativt voldsomme bassen K518dj gir fra seg går det jo f.eks. an å se på Grado SR60. Den ligger nok et stykke opp i pris i forhold til K518 (ca. 500 vs. ca 900), men setter man mer pris på et litt lysere lydbilde er det fort verdt det :)

http://www.ljudia.no/hodetelefoner-s82125/...o-sr-60-p78639/

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har ikke testet disse selv, men har vurdert de. Sånn som jeg har lest meg frem til så er lyden ganske lik Koss porta pro. Med andre ord er de helt greie. Til gjengjeld får du lukket ute en del av lyden.

De har lite til felles med porta pro, jeg har begge. Man kan si at disse får til alt koss porta pro prøver på. For portapro har dårlig og slapp bass, fraværende mellomtone, og kjedelig diskant.

Akg K518 DJ har bra bass, en ganske levende mellomtone og en litt tilbaketrukken, men detaljert diskant.

Lenke til kommentar

Bøylen kan være irriterande ja, men er forholdsvis lett å fikse med ei pute av eit eller anna stoff. Øyreputene er verre synest eg, lite behageleg å ha på seg, sjølv i korte periodar. Skulle eg kjøpt nytt headset i den prisklassen i dag ville eg nok neppe valgt 518 DJ. Lyden er bra, komforten er ikkje. PortaPro er heller ikkje spesielt behageleg, men betre enn DJ 518 er dei. Eg hadde ikkje valgt PortaPro eller 518 DJ i det heile tatt. Ikkje at eg har undersøkt kva andre modellar som finnes, men dei hadde iallefall vore utelukka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...