Trollface Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Heisann, driver å snoker etter ny PC. Den skal hovedsaklig brukes til Spilling, Se på film, Musikk og surfing. Har Skjerm, Tastatur, Mus etc.. Så jeg ser bare etter PC og ikke masse tilleggsutstyr. Prisklassen blir vel cirka 7000 - 10000, kan gå muligens gå litt over. Noen som kan hjelpe meg med å finne en god pc som tilfredsstiller mine krav? Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Da har jeg noen spørsmål til deg. >> Vil du ha stilrent kabinett, eller kabinett med lys og sidevindu? >> Ønsker du et stille bygg, eller er ikke støynivå noe du bryr deg om? >> Har du noen favoritter? AMD eller Intel? - nVidia eller ATi? >> Trenger du også skjerm til? >> Ferdig bygget, eller klarer du å montere selv? Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Kabinetter med lys og sånt er tøft, men det er ikke nødvendig. Støynivå er ganske viktig, trenger ikke være helt stille, men den kan ikke bråke for mye heller. Intel og nVidia er mine favoritter/de eneste jeg har noe særlig erfaring med. Har skjerm, trenger bare selve pc'n. Helst ferdig bygget, ikke så veldig mye peiling på montering og sånt. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Her har du to forslag >> Komplett Gamer i30 Denne trenger du ikke endre så mye på. Eneste du trenger er å ta vekk komponenter du ikke trenger, som mus og tastatur. Vil du ha maskinen mer stillegående, kan du bytte kabinettet til Antec P193. Multicom Gamer 900 Denne trenger heller ikke store endringer. Som med PCen fra komplett, trenger du bare å ta vekk komponenter du ikke trenger. Utenom det er konfigurasjonen helt grei. PS: nVidia er også snart klar med skjermkort som støtter DirectX 11. Selv om det fremdeles er en liten stund før DirectX 11 blir utnyttet, vil de nåværende GTX 200 serien skjermkortene til nVidia ganske raskt bli utdatert. Var jeg deg, ville jeg ha ventet til Januar/Februar med å kjøpe en ny PC. Endret 26. desember 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Noen tanker om denne Alienware pcen? <a href="http://www.dell.com/us/en/home/desktops/al...mp;mo=3~6G1063D" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dell.com/us/en/home/desktops/al...mp;mo=3~6G1063D</a> Edit: takk for svar Endret 26. desember 2009 av henrikus Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Alienware- Det er som å spør om en Autofil ønsker seg en Ferrari.. ..Men som med en Ferrari, koster også Alienware skjorta og en arm. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Hehe. Kanskje litt for mye av det gode. Denne så ganske fin ut etter min mening. http://www.dell.com/us/en/home/desktops/de...s=dhs&cs=19 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nå finner ikke jeg Dell Studio XPS 9000 hos den Norske Dell siden. (Kjøpe en PC utenfor landets grenser er ikke noe man bør tenke på) Når det gjelder selveste PCen- Så har den veldig svakt skjermkort, samt at slike PCer er også er litt på vrangsiden når det gjelder fremtidig oppgraderinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå