Gå til innhold

Trommer - Stativ til forskjellige cymbaler?

Mektig Flamme

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt ny innen trommer (1 år).

Hva slags stativ burde jeg ha til:

-Splash

-Ride

-Crash

Og hva er det billigste jeg kan få får:

Splash + stativ

Ride + stativ

2 crash + stativ?

Jeg handler mesteparten fra sound1.com - trommeslager.no :)

+ Hva er en "China Cymbal"?

Endret av BæsjePromp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt nybegynarsett som inneheld både symbal og stativ.

Splash får du ofte med eit lite stativ som du f.eks. monterar på crash eller ride stativet.

Hvis du hverken eig ride eller crash så kjøp dei først, uavhengig av musikkstil så er dei meir anvendelege enn splash eller china.

Lenke til kommentar
Har du noen gode linker? Har crash og ride, bare trenger nye :)

Med mindre dei er ødelagte, du er stinn av gryn eller du skal spele live ser eg ingen grunn til å kjøpe nytt no når du berre har spilt eit år. Nye stativ treng du hvertfall ikkje.

Kva slags musikk skal du spele?

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Jeg spiller alt fra "The Beatles" til "Slipknot".

Jeg trenger nye stativ og nye cymbaler, fordi jeg fikk stativene av en jeg kjenner, de begynner og bli veldig dårlige nå. Nei jeg er ikke stinn av gryn, men skal spare. Cymbalene mine er noe billig greier jeg kjøpte får 2 år siden når jeg var usikker på trommer. De lyder rett og slett ræva.

Lenke til kommentar

Først kan du jo tenke litt på om du vil kjøpe i Norge eller i utlandet.

I Norge kan du sjekke ut trommeslager.no eller 4sound.no f eks

I utlandet musicstore.de, thomann.de, aage.dk eller cymbalsonly.com f eks. Vær oppmerksom på at du mest sannsynelig må ha Visa eller Mastercard for å bestille på disse sidene.

Ellers er det sikkert lurt å fokusere på å få en bra hihat, crash og ride, før du tenker på å utvide med splasher, flere crasher eller china.

en china er forøvrig en cymbal som gjerne har kanten bøyd oppover. Mens de "vanlige" cymbalene vi bruker har sin opprinnelse i Tyrkia, kommer china fra (nå kan du gjette) Kina.

Du kan jo lese mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/China_cymbal

Lenke til kommentar

Altså, stativene gjør ikke noe annet enn å holde cymbalen der du vil den skal være. Stativ har ingen innvirkning på lyden. Det eneste som teller er om de holder seg på føttene selv om du klasker til crashen med stormende innlevelse. Cymbalstativ kan altså nedprioriteres økonomisk sett. Men hi-hat stativ og pedaler er noe annet, der bør det være kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...