st0vsuger Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei, nå har det seg sånn at jeg demonterte pc'n her om dagen og når jeg skulle montere pc'n i sta så starta den ikke opp. jeg gikk inn på BIOS å sjekka å der sto det [not detected]. jeg har kobla til alt sånn som det skal være men den finner ingen ting. please hjelp meg her. Lenke til kommentar
inor Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Er det IDE- eller sataharddisk? Testet å kjørt den med "slave"? Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Er det IDE- eller sataharddisk?Testet å kjørt den med "slave"? er IDE disk, det er ingen jumpere på disken. den har bestandig vært primær disken min å plutselig funker den ikke lengere. pc'n finner heller ikke DVD-rom'en som er koblet på samme IDE kabel. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 få på en jumper du siden du har 2 ting på kablen så må vel nesten disken bli slave og dvd-rom master.. Hvis disken er tilkoblet den midterste koblinga på kablen.. og dvd-rom er på den siste Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 få på en jumper du siden du har 2 ting på kablen så må vel nesten disken bli slave og dvd-rom master.. Hvis disken er tilkoblet den midterste koblinga på kablen.. og dvd-rom er på den siste har fungert med disken på midten av IDE kabeln hele tida. uten noen jumper, så det er vell litt rart at det ikke gjør det nå. men får vell prøve. noen som kan poste et bilde på hvordan jumper'n skal være på det oppsettet du nevnte? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Det kommer jo an på hvilken disk du har. Det er ikke likt på alle disker. Det pleier å stå beskrevet på disken hvordan jumpere skal stå. Du kan også prøve å koble til bare en enhet av gangen og se i BIOS hva som skjer, om den dukker opp som Master eller Slave. Lenke til kommentar
HiOnASCii Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Sikker på at de får strøm ? prøv en anne rekkefølge på strømkontaktene... Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) harddisken får strøm, man hører at den spinner å går. har prøvd alle mulige kombinasjoner på koblinger osv. med og uten DVD romen koblet til. pc'n finner ikke noen av delene. det eneste den finner er seagate disken på 1Tb som har sata tilkobling. EDIT: pcen funker nå, kobla bare HDD på enden av IDE kabelen og DVD på midten så funka det. Endret 27. desember 2009 av st0vsuger Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 vell, denne er ikke løst edan likevel. trur det er noe annet som er galt, får nå funker ikke pc'n lengere. akkurat samme problem som tidligere. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Prøvd med en annen kabel? Lenke til kommentar
st0vsuger Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 har bytta kabel nå. pc'n funker igjen. håper det varer lengere denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå