Errae Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Hei! Jeg var i dag hos en kamerat og installerte xp på en harddisk som var min, men uheldigvis blei det laget ei boote fil i oppstarten hans )= den ligg så klart øverst, å han har USB tastatur så det funker ikke i dos )= så det jeg lurte på var: Hvordan fjerner jeg denne "tingen" ? Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 et annet alternativ kan være å sette "usb keyboard support" i bios-settings til "bios" i stedetfor "os". det er vaffal et valg som har eksistert på mine siste hk. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 :x Beklager Stroganoff,men jeg får frysninger på ryggen av avataren din Lenke til kommentar
Errae Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 joda, men går det ikke ann å fjerne "boot filen", slik at man ikke trenger å velge operativ system ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 problemet er at du får opp den listen over OS som skal startes opp, er det det du mener? det skal være mulig å editere fila...jeg antar det er Boot.ini du snakker om. hvis du åpner den i en editor, ser den noenlunde slik ut: [boot loader] timeout=2 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (Original)" /fastdetect her kan du egentlig skfte om på rekkefølgen på de to nederste linjene, og jeg vil tro at det vil skifte om rekkefølgen på OS listen i oppstarten. I tillegg kan du sette timeout til 0, slik at vennen din ikke trenger å se listen hver gang (timeout er antall sekunder listen skal vises) og ja, det avataret var grusomt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå