MikkelRev Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Scenario #1 Besøkende som kommer inn på siden din og blir møtt av en Velkomst-video, vil med en gang lete etter skip-knappen eller menyen for å komme til siden. Så av 100 brukere har du nå luket ut 80. Scenario #2 Besøkende som kommer inn, på otherpage.html, vil lete etter skip eller stop-knappen og prøve å finne til innholdet, om de ikke allerede har gitt opp. Av 20 brukere igjen, har du nå luket ut 10 til. De som har tålmodighet nok til å vente på at videoen skal bli ferdig, håper på å få innholdet servert. Men så blir de til sin fortvilelse møtt av et innlogginsfelt eller registreringsskjema. Nå har du nok luket ut 9 til. Scenario #3 Å få vite hvem som har vist ytterligere interesse, er ikke vanskelig. For tvilsomt er det andre enn deg selv. Du skal ihvertfall ikke trenge å bekymre deg for at uinteresserte vil snike på siden din. Med mindre nettsiden din er veldig stort og noe helt spesielt med veldig mange interesserte. Men det er nå ditt valg. For å lage et registreringsskjema, bør du lære deg et serversidespråk og helst database. Feks PHP/MySQL eller ASP/MSSQL. Nei Yawa, jeg tror du er litt for amisiøs. Lær deg steg 1 og steg 2 før du hopper til steg 40. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Kanskje ikke så dumt å bruke en "validator", for å gjøre det ekstra vanskelig for deg . Om du ikke bruker den fra før:http://validator.w3.org/ Dreamweaver har en innbygget Validerings-funksjon fant jeg ut av, så har jobbet ut ifra denne. Og det viser seg at denne funker meget bra. Ble godkjent på linken du gav meg også... Fikk en warning da,: Using Direct Input mode: UTF-8 character encoding assumed Unlike the “by URI” and “by File Upload” modes, the “Direct Input” mode of the validator provides validated content in the form of characters pasted or typed in the validator's form field. This will automatically make the data UTF-8, and therefore the validator does not need to determine the character encoding of your document, and will ignore any charset information specified. If you notice a discrepancy in detected character encoding between the the “Direct Input” mode and other validator modes, this is likely to be the reason. It is neither a bug in the validator, nor in your document. Funket greit dette? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg tror nok at du luker vekk veldig mange av de besøkende ved å gjøre det slik … Jeg gidder neppe å se en film, for så å komme til noe innhold som kanskje er interessant. Gjør det enkelt: legge ut innholdet på siden, og eventuelt lag et nyhetsbrev. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) MikkelRev, denne siden kommer nok ikke til å bli liggende synlig overalt. Ikke det som er intensjonen. Her kommer hvorfor: Det som er, er at de personene som går inn på siden, er nok blitt henvist dit, av meg eller noen som deler samme interesse som meg, eller oss... Og de som blir henvist til siden, delser mest sannsynligvis samme interesse som oss og vil derfor mest sannsynlig ta seg tid til å se gjennom informasjonen. Animasjonen er ikke lange, noen kjappe sekunder (6-12sek ca.), bortsett fra den siste da. Men er man intressert fortsatt, etter introduksjonen, så gidder man å logge inn. Og gidder man å logge inn, ja så vet man hva man logger inn for og har en intensjon om å se på innholdet/informasjonen. Det går ann å klikke på hopp over/videre også da. Grunnen til passord, er pga. at det ikke er nødvendig å dele all informasjon til alle med en gang... Litt intern side som gir meg muligheten å kunne "være på flere plasser på en gang"... EDIT: animasjonen på index.no kommer ikke til å være noe spess. Man kan klikke på "se mer" helt fra starten. Men det kommer til å "flyte" litt teks etc. i bakgrunden... Jeg deler en side med dere her, som kansje gjør det lettere å forstå hvor jeg vil hen: www.thomas-kile.com - jeg er en Amway forretningseier, og abonere på denne siden fra Amerika. Men jobber med å bygge opp en lignende side, bare på norsk... Gjøre den mer personlig... Endret 29. desember 2009 av Yawa Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Du må lære deg ASP (som Kile bruker) eller PHP. Men for å lære deg det, krever det at du har en brukbare skills i HTML. Du kan jo gjøre det enkelt til å begynne med og heller avansere siden når du har kan mer. Her er et helt enkelt PHP-script du kan bruke til å begrense tilgang til kun de som har brukernavn og passord: <?php $username="yawa"; $password="hemmelig"; if($_POST["user"]==$username && $_POST["pass"]==$pass) { ?> <h1>God jul og sånt!</h1> <?php } else { ?> <h1>Inntrenger-alert!</h1> <?php } ?> Husk å lage en <form> med 2 input-felter og submit-knapp, som sender til det scriptet. Endret 29. desember 2009 av MikkelRev Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 okay, jeg må lage ett separat PHP dokument, som jeg linker til via "submit" kanppen? Men, må jeg å sette opp ett brukernavn? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Du legger formen der du vil vise innlogginsskjemaet. La formen sende til den filen som har PHP-koden. Det kan være samme fil eller en annen. Enkleste er kanskje en annen fil. Du legger PHP-koden der du ellers hadde tenkt å vise siden man kommer til etter at man har prøvd å logge inn. PHP-koden tar imot informasjon fra formen. Filen må ha endelse .php, men bortsett fra koden, kan du skrive vanlig html i filen. Brukernavnet setter du opp på de første linjene: $username="yawa"; $password="hemmelig"; Noe annet blir for avansert for deg. Så begynn med dette. Å lage et ordentlig flerbrukersystem kan du heller tenke på en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Ett riktig godt nytt år til alle sammen... Håper alle bruker dette året til å komme ett, eller kansje flere, skritt nærmere sine mål og sine innerste drømmer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå