Gå til innhold

Hva slags instilling har dere til trening

Anbefalte innlegg

Hei,

Kanskje et merkelig spørsmål, men hva tenker dere om trening, er det noe dere gjør fordi dere har lyst, synes det er gøy eller givende, eller fordi dere vil oppnå noe med det?

Jeg må vel inrømme at jeg ikke er så glad i å trene, men jeg gjør det for helsens og utseendets del. Liker å være i aktivitet ute, da jeg sitter mye ved datamaskinen og slik ellers, med slike ting som å jogge, sykle og gå tur i fjellet/skogen, men liker ikke å presse meg og trener nok mest "vedlikehold". Trener litt styrke, men det er fordi jeg tenker at jeg bør gjøre det, jeg liker det ikke, synes at det er veldig kjedelig.

Faktisk så er det noen ganger slik at jeg blir i dårlig humør noen timer før jeg skal trene, fordi jeg tenker at det ikke er noe jeg har lyst til å gjøre, men liksom må. Litt som en kjip jobb som du må gjøre får å få pengene.

Hvordan er det for dere, hva slags innstilling har dere til det å trene? Har det altid vært slik eller har instillingen forandret seg etter en stund?

(Lurer på om det er mange mennesker som sier at det er så digg å trene, men egentlig hater det.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et godt og interessant spørsmål, no id.

Jeg begynte med styrketrening pga utseende.

Rundt militærtider fokuserte jeg mer på de helsebringende effektene trening har, jogging ble her en viktig del av treningen også.

Nå må jeg trene for å føle at hverdagen min henger sammen. Blir deppa om jeg går en uke uten trening.

Når du stresser kroppen langt over smertegrensen og nær utmattelse flere dager i uken, får du et langt lettere forhold til små hverdagsproblemer på jobb og i hjemmet. I alle fall får jeg det

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at jeg gjorde det mest for utseende sin skyld i starten, og litt for å holde meg i noenlunde form. Etter hvert som stagneringen kom ble det ett stort ork å reise på trening og motivasjonen var heller ikke på topp. Men nå med skikkelige programmer og skikkelig kosthold så er det en ren fryd å reise på trening. Motivasjonen er på topp, det skader jo ikke at man ser bedre og bedre ut, pluss det å være blant de sterkeste blant bekjente :cool:

Lenke til kommentar

Er flere faktorer som gjør at jeg driver med trening. Til å begynne med var det mye på grunn av å være en god fotballspiller ved å være i god fysisk form, samt bli sterkere for å tilpasse meg seniornivå. Men man kan si jeg har blitt avhengig også av kjedelig styrke og utholdenhetstrening. Nå (satser ikke like mye på fotball) trener jeg styrke og utholdenhet fordi jeg nærmest føler jeg må. Får rett og slett dårlig samvittighet når det går lenge mellom øktene. I tillegg liker jeg å presse kroppen min, og kjenne at jeg utvikler meg (og som det konkurransemennesket jeg er, så er det jo gøy å være sterkere og mer utholden enn andre ;) ). Det er jo heller ikke til å stikke under en stol at jeg er opptatt av utseende og trener mye for å ha en veltrent kropp.

Annen, mer morsom trening, som fotball, andre ballspill, osv. har jo en ren underholdningsverdi. Det er gøy, sosialt og tilfredstiller konkurransebehov :) .

Og all trening legger et godt grunnlag for et sunt og godt liv i årene framover!

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk trening er gøy. All trening :) Jogging er gøy fordi det er deilig med litt avkobling fra hverdagen, i tillegg til at det er en god mulighet til å høre på musikk, og jeg elsker musikk. Styrke og egenvekt er også gøy, rett og slett fordi det gir resultater. Resultater er kjempedeilig. Hva er vel bedre enn å bli sterkere, få større muskler eller å gro en sixpack? Og igjen, med musikk så kan det vel ikke være annet enn gøy :) Dessuten gir trening et herlig energioverskudd til hverdagen ellers.

Konkurranserelatert trening (enten til konkurranse, eller at treningen feks er en fotballkamp eller en sparringsrunde) må jo være det beste. Ingenting er bedre enn å VINNE :D

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...