jaswane Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei, Har lyst til å kjøpe et .no domene jeg skal bruke til fotohobby. Legge ut bildegallerier osv. Jeg ser at det navnet jeg ønsker er ledig på One.com men at man kun får kjøpt .no domene hvis man har organisasjonsnummer. Nå har det seg slik at jeg har et enkeltmannsforetak og dermed et org nr tigjengelig... Men er det noen regler om at det man legger ut på et .no domene kjøpt via et org nr må ha tilknytning til det bedriften driver med? Det har det i dette tilfellet egentlig ikke.. Er det noen som sjekker dette og er strenge på det? Eller kan jeg bare kjøpe domenet via enkeltmannsforetaket mitt og legge ut noe helt annet der enn det firmaet mitt driver med? Lest endel om dette men fant ikke ut om innhold og bedrift måtte samsvare... mvh Andreas Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du kan fritt registrere et visst antall .no-domener på et org.nummer, og de trenger ingen tilknytning til organisasjonen, annet enn at organisasjonen med en person med underskriftprivilegie (som er deg selv ved ENK) står som eier av domenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå