Gå til innhold

S-ATA HDD

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å sette opp en ny pc med en S-ATA HDD. Når jeg prøver å installere Windows XP, finner ikke installasjonsprogrammet noen harddisk tilkoplet maskinen.

Har vært inne på Seagate sine hjemmesider, hvor jeg fant dette:

Why doesn't Windows 2000/XP detect my Serial ATA disc drive during installation of my operating system?

This problem can be caused by the required drivers not being installed. SATA (serial ATA), FC-AL (fibre-channel-arbitrated loop), and SCSI host bus adapters may require additional drivers provided by the HBA (Host Bus Adapter) manufacturer to be installed during setup.

To specify an "additional mass storage device" (this means disc drive) for Windows 2000 or XP during Setup, press F6 during the boot into text-mode Setup. At this point insert a floppy containing the drivers. If the drivers came on a CD, you must copy them to a floppy diskette before this step in order to install them.

Da jeg ikke har kjøpt diskettstasjon (regnet med at det endelig skulle gå an å klare seg uten...) har jeg et problem.

Burde ikke et nytt hovedkort (ASUS A7N8X Deluxe) støtte alle typer disker? Litt vanskelig å laste ned nye drivere fra nettet før maskina er oppe og går.

Er det noen som kan hjelpe meg?

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp deg floppydisk stasjon og trykk F6 (eller var det F8??)

når det under windows installasjonen står "if you want to specify 3rd party scsi raid osv.. drivers please press F6/F8"

fulgte sikkert med en diskett med S-ATA drivere til hovedkortet ditt..

Lenke til kommentar

Boote fra en cd med driverne på for så å lage en ramdisk og deretter starte windows setup? Riktignok kun mulig om winxp har lyst på å starte setup uten å tømme rammen.

Eller finn fram konfekten og smisk til deg en diskettstasjon fra en kamerat/arbeidsplass/skole eller lignende. (også kalt låne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...