Trond-Eirik Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Heisann Bruker en HTPC hjemme. Denne er tilkoplet en effektforsterker og en sub(forsterker). Dersom PC'en slås av eller på mens effektforsterkeren og sub'en er påslått blir det en høy stygg "pop" lyd. I tillegg er det kun PC'en som er tilkoplet disse to, altså trenger de ikke å være påslått dersom PC'en ikke er påslått. Jeg vil derfor gjerne at HTPC'en skal kunne slå av og på disse enhetene. Jeg ser for meg en løsning hvor jeg fra PC'en har mulighet til å programmere eller sende kommandoer til en ekstern enhet. Denne enheten styrer to rele som kutter strømmen til forsterkeren og sub'en. Er det noen som har erfaringer med og kan anbefale en løsning, og da inklusiv type hardware og hvor jeg får kjøpt hardware? -TEK Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Det enkleste er et grenuttak med master/slave-funksjon. PC'n i "master"-kontakten og resten i slavekontaktene. Edit: Tror du finner de i mange datasjapper og andre steder de selger elektronikk-ting. Endret 26. desember 2009 av sedsberg Lenke til kommentar
Trond-Eirik Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Det enkleste er et grenuttak med master/slave-funksjon. PC'n i "master"-kontakten og resten i slavekontaktene. Edit: Tror du finner de i mange datasjapper og andre steder de selger elektronikk-ting. Heisann Takk for tilbakemeldingen. Slik jeg forstår dette så tenker du på en master switch som tar strømmen til både PC'en og dermed også til de andre enhetene. Jeg slår stort sett aldri av PC'en, setter den kun i standby. Pga. at dette gjelder forsterkere vil jeg også at oppstart/avslutning skal skje i følgende sekvens: Oppstart PC PÅ fra Standby PC helt startet Forsterker PÅ Sub PÅ Avslutning PC starter avslutning Forsterker AV Sub AV PC AV til Standby Dette for å unngå "pop" lyder under oppstart/avslutning. -TEK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå