Gå til innhold

Hvor lenge lever zombier?

V-by

Anbefalte innlegg

Hoy.

Sitter å klekker ut en plan, i tilfelle en zombie akopalypse. Seff skal jeg være en av de får som overlever :D

Men vil en zombie uten vinterklær greie å overleve ute om vintern, de vil vel fryse ihjel?

Og slik som de driver på, og ser ut, så kan de jo ikke ha en så alt for lang levetid.

Man har jo nazi zombiene i Død snø, de har jo overvintret siden krigen.

Og er det ikke i land of the dead, de går under vann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser den, men etterhvert vil jo kroppen råtne, og for at de skal kunne bevege seg, så må jo kroppen ha energi.

Men slik jeg også har forstått det, så kommer zombier fra noe slikt svart woodo magi, så kan være magien som holder de gåendes?

Lenke til kommentar

Tja, du har vel lest World War Z regner jeg med? Obligatorisk lesning om man skal klare seg mot zombiehordene. Er ingenting som slår folks erfaring med slikt :p

Og der er det jo helt klart at om det blir for kaldt så fryser de faktisk. Dog, de begynner jo å bevege på seg igjen når de tiner. Levetiden varierte vel fra noen måneder til mange år avhengig av klima og hvor mye mat de fikk tak i. Og ja, hodet er vel det eneste som funker. World War Z beskriver jo også ganske bra hvorfor konvensjonell krigføring falt sammen for zombiehordene.

Lenke til kommentar

Anbefaler den på det sterkeste. Utrolig morsom og inntresang bok. Har aldri lest en bok som tar et så realistisk og skremmende syn på en zombie-apokalypse. Boken sier i innledningen at personen som har samlet denne infoen jobbet for FN etter katastrofen for å samle info og skrive en rapport. Men FN kuttet alt fra rapporten som ikke var objektivt. Så han har da "samlet" sammen de subjektive delene av rapporten sin til denne boken. Hvert kapittel er da en berettning fra en enkeltpersons opplevelse av forskjellige faser av katastrofen. Veldig varierte personer som er "intervjuet" og spennende og sette alt sammen ^^

Og såklart mye god info om zombier :p

Lenke til kommentar

Hvis man tar utgangspunkt i at zombier trenger et minimum med energi for å forflytte seg (vanlige mennesker som har blitt infisert med et virus), vil de etter hvert begynne å spise hverandre? Hvorfor går de alltid etter de friske menneskene?

Den beste strategien vil jo i såfall bli å stenge seg inne i en bunker og "wait it out"? Spesielt hvis man tar vinterfaktoren inn i bildet, man bruker jo mer energi i kulden og de vil dø fortere.

Lenke til kommentar
Zombie eller zombi er ifølge afro-karibisk voodoo-kult en «levende død», det vil si en død kropp som gjenopplives av en overnaturlig kraft. Zombie-forestillingene kommer fra Haiti, der folketroen påstår at en trollmann (bokor) kan gjøre personer til viljeløse redskap gjennom svart magi.

Hvis dette er tilfellet vil det jo være magien som driver de.

Men i følge The Zombie survivor guide er det et virus.

Og er det et virus, må jo zombiene følge de samme naturlovene som oss.

Lenke til kommentar

hepp, greien her er vel at: til vi har hatt et Zombie hendelse så vet vi ikke hva det er som gjør Zombies til zombies.

om det er et virus: hvilket virus er det mutert fra og hvilke egenskaper hadde det "originale" viruset.

men nok om den tankegangen,

greien er vel mer, under vinter "krigføring" vil vel foråtnelsesprossesen stoppes opp ettersom det er bakterier (?) som holder det hele igang,

så med andre ord: med mindre de er i bevegelse vil vi nok se en del zombie ispinner langs veien.

men om det er så at varmen fra aktiviteter, bakterier, andre zombier, osv så vil det nok ikke være umulig og se dem halte seg til døra di midtvinters.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at man, på en eller annen måte, fysisk må skade hjernen deres for at de skal slutte å fungere. Om dette skjer med baseballkølle,stekepanne eller skuddvåpen spiller liten rolle. Om nedfrysing av hjernen vil ødelegge dem i tilstrekkelig grad slik at de ikke lenger vil fungere er vel pr. idag tvilsomt da, som nevnt, frosne zombier fungerer i høyeste grad i "Død Snø".

Lenke til kommentar
Poenget er vel at man, på en eller annen måte, fysisk må skade hjernen deres for at de skal slutte å fungere. Om dette skjer med baseballkølle,stekepanne eller skuddvåpen spiller liten rolle. Om nedfrysing av hjernen vil ødelegge dem i tilstrekkelig grad slik at de ikke lenger vil fungere er vel pr. idag tvilsomt da, som nevnt, frosne zombier fungerer i høyeste grad i "Død Snø".

Disse zombiene er utrustet med vinterklær kombinert med nazi-pågangsmot. Hvis det plutselig bryter ut en infeksjon vil vel folk bli tatt på senga (kanskje bokstavelig talt), for så å vandre ut i potensielt streng kulde.

Jeg har nå bestillt meg Zombie Survival Guide og World War Z på amazoon.com så jeg får gjort litt research på dette temaet.

Trykker man på bildet til boka, ser det joggu meg ut som at man kan lese hele boka gjennom amazon.com gratis...

Eller der tok jeg feil, bare litt av starten av boka.

Fail! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...