Gå til innhold

Vannkjøling i Corsair Obsidian 800D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ett lite eksempel på hvordan det kan gjøres... er flere her på forumet som har vannkjølte corsair kabinetter også.

hehe, bilde er av din rigg? :p

 

så tingene jeg trenger er:

 

ca. 3m? med slange?

CPU blokk?

3x120mm radiator?

pumpe?

vanntank?

destillert (farget) vann?

 

edit: skrivefeil

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

bildet er av min rigg...

 

og utstyr du trenger har du vel allerede skrevet, opp pluss noe ekstra småtteri. chilledpc.co.uk har greie priser og ikke alt for dyr frakt. leveringstiden er i overkant av 1 uke. Bestilt der 3 ganger og har hatt null problem.

 

Eneste ekstra jeg ville tatt med er compression fittings. koblinger du skrur på slangen. mindre muligheter for lekkasjer, ellers trenger du plenty med nipler og slangeklemmer (anbefales) 3-4 meter med slange bør holde greit.

 

Hvor mye hardware har du planer om å kjøle på vann? regner med at du skal ha både cpu, gpu og mobo? kan det være greit å kjøre en ekstra radiator eller 2.

Lenke til kommentar

jeg hadde først tenkt til bare å vannkjøle CPU men..... hvilke flere ting trenger jeg om jeg skal kjøle HK og CPU i tilleg :D?

 

compression fittings, nippler og slangeklemme o.O? er det noen bestemte størrelser eller?

 

edit:

 

funker denne på AM3 sokkel?

 

og om den gjør, funker dette "systemet":

CPU "blokk"

GPU "blokk"

pumpe

vanntank

vannslange (x10)

"vann" (x2)

radiator

3x denne vifta

+ compression fittings, nippler og slangeklemmer som jeg ikke har peiling på... slik som alt det andre over ^^

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

om du skal ha til hovedkort og gpu så må du også ha vannblokker til de. da er det jo å finne ut hva slags type hovedkort og skjermkort du har og deretter velge blokker som passer. kompress nipler og vanlige nipler må velges etter størrelse på slange. jeg bruker 1/2" slanger selv. men mange som bruker 7/16" også. dette er indre diametermål. 1/2 ID / 3/4 OD (ytre diameter) finnes også størrelse 3/8"

 

hva slags type hovedkort og skjermkort har du?

Endret av Gsx1000r
Lenke til kommentar
Gpu blokk

 

Ek går for å være meget bra når det kommer til vannblokker.

 

Sliter litt med å finne noen vannblokker for hovedkortet. mulig det er noen andre oppegående sjeler her som er mer inn i amd som kanskje kan finne.

 

så dette er alt jeg trenger, driter i kjøling på HK:

CPU blokk

GPU blokk

pumpe

vanntank

vannslange (x10)

"vann" (x2)

radiator

3x denne vifta

+ compression fittings, nippler og slangeklemmer i OD 3/4"?

Lenke til kommentar
den ser jo ikke ut som de andre O.o, jaja, den funker sikkert ^^, men hvor finner jeg nippler på chilledpc?

 

 

ligger under barbs and fittings... også viktig å velge nipler med riktig gjengedimensjon i forhold til hva blokkene har. og skal du kjøpe den pumpa du har linket til bør du få til en brakett slik at du kan plassere den på ett fornuftig sted. jeg hadde planer om å ha pumpa i bunnen av kabinettet til å begynne med, men sto over grunnet at pumpa er alt for høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...