Gå til innhold

Kjøpe modell/limesett - hvor? Mulig på nettet?

Selvin

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fikk plutselig lyst til å ta opp igjen litt gamle hobbytakter etter at jeg kjøpte en Ferrari 599 GTB Fiorano fra Revell til bror til jul, modellering/limesett med andre ord da :) Så lurer jeg på hvilke butikker som fører mye av dette? Her som jeg bor, Bø i Telemark, er det veldig dårlig utvalg av disse tingene, så og si ingenting, kun et par saker hos Ringo. Må jeg til Oslo? Noen som vet om det finnes noe i Porsgrunn/Skien?

Er primært ute etter fly, kanskje biler også, der lim og maling er inkludert i pakken. Har funnet flere nettbutikker på området, men det står så dårlig spesifisert med tanke på om det følger med lim og maling etc., til og med hos Amazon står det ingenting.

Noen som har noen gode tips? Lurer også på hvilke merker som er bra? Revell? Airfix? :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel kun noen få limsett som det følger med maling og lim på,vet at noen av airfix og revell sine sett har det,det er vel noen av de "gavesettene" som inneholder dette.

bygger du us biler,så er vel revell,amt,mpc det beste,og ang europeiske og japanske biler,så er det tamiya,fujimi og hasegawa som er best.

har ikke bygget noe særlig med fly,men holder du deg til tamiya og hasegawa,så er kvaliteten meget god.

dette er vel kanskje norges største hobbybutikk ang byggesett:

http://shop.smallsize.no/

men du sparer nok mest på og bestille fra utlandet,om du skal kjøpe mere en et sett.

Lenke til kommentar

ang farger,så er det bare og følge byggebeskrivelsen,eller bruke de fargene du selv vil.

fly og panserbyggerne bruker for det meste tamiya og vallejo maling,og da acryl maling som man kan tynne med f.eks blå jiff,rødsprit

mens bilbyggerne gjerne bruker tamiya spraylakk,eller vanlig billakk gjennom airbrush

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber selv i modellbutikk i Skottland, og der går det mest i Revell lim og maling. Er ikke så mange som bruker Tamiya/Humbrol. Har selv en samling Tamiya maling så bruker mest det selv.

Ang. sett så bygger jeg selv et Hasegawa sett. Detaljene er rimelig bra og delene trenger veldig lite tilpassing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...