Gå til innhold

Blu-ray spiller eller ps3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kobles opp mot datamaskinens filer og spille av uten problemer med tanke på codec og .iso-filer via nettverket? I så fall kan jeg kanskje "tjene" på å selge PS3en og kjøpe meg en billigere Blu-Rayspiller ettersom jeg aldri spiller på den uansett :hmm:

Fant ikke noe direkte i manualen om hvilke formater den tar. Men det står i firmware oppgraderingen som denne funksjonen kom med at den støttet alle den tok via USB, og som media serveren man må bruke på PCen kan streame (trenger ikke bruke 1 spesifik server, men valgfri).

PS3 kan da vitterlig oppskalere DVD. Dette kom i en firmware-oppdatering som ble sluppet i 2007.

PS3 oppskalerer DVD, det er riktig. Men i følge nokså mange, inkludert meg, så gjør den det ikke spesielt bra. Så man kan like greit la TVen ta seg av denne oppskaleringen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PS3 lett!

Såg noen klagde på viftestøy på forrige side, det har ikke jeg merket i d hele tatt med min ps3.

Leide filmen "Se opp" i går på blu-ray... Daaamn! Det var bra laga film :D Detaljer og farger .. Fantastisk :) Anbefales :)

Lenke til kommentar
Med PS3 Media Server så kan du se alt du spiller av på PC'en på TV'en. Det inkluderer ISO-filer, mkv og undertekster. Det er det ingen bluray spillere jeg vet om som gjør.

Jeg regner med at det er Media Serveren som avgjør hva man kan få spilt av, og så lenge en BD-spiller kan velge mellom flere, og ikke er låst til 1, så fikses dette også. Slik som med Oppo BDP-83

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei lurte på om Ps3 spiller sone 1,har en DMP-BD60 Blu-ray Panasonic men denne tror jeg ikke spiller sone 1,trodde alle spillere gjorde det i 2010.noen her som har DMP-BD60 panasonic blu R

PS3 får du IKKE sonefri, hverken på DVD eller BD.

Panasonicen du nevner kan du gjøre sonefri på DVD, men IKKE BD.

Slik gjør du den sonefri på DVD: http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplaye...60+&hits=50

Som du leser så må du kjøpe en annen fjernkontroll for å få det til å funke.

Ingen DVD eller BD spillere er sonefri. De gjøres om til det. Det står i specen til formatene at de skal være sonesperret. Dette var lett å komme forbi på DVD, og det har nesten vært normen at de har vært sonefri.

Men det er mye vanskeligere på BD, derfor er det meget få som faktsik kan gjøres sonefri.

Selv har jeg en BD spiller som jeg har gjort sonefri på både DVD og BD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...