¤vekst¤ Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg trenger en blu-ray spiller. Skal jeg kjøpe ps-3 eller Panasonic DMP-BD80EG? Begger koster 3000kr Er kvaliteten god nok på ps3? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei, kvaliteten er absolutt god nok på PS3. Du bør dog vurdere BD-fjernkontrollen til PS3, for å få bedre brukervennlighet. Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Hei, kvaliteten er absolutt god nok på PS3. Du bør dog vurdere BD-fjernkontrollen til PS3, for å få bedre brukervennlighet. Ok, takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Jeg kan komme som en støttende hånd og si at min PS3 også leverer ypperlige HD-bilder. Lyden er det heller ingenting å utsette på. Endret 27. desember 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
pokeruups Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg kaster meg på den. Kan i tillegg nevne at ps3 også vil være kompatibelt for 3D filmer, som vil slå ut i blomst i midten av 2010. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Litt utenom, men en ting jeg har lurt på: Flott at ps3 støtter 3d, men hvordan vil det bli for oss som kjører alt gjennom en reciever? Vil vi måtte ha en egen "3d-hd-reciever" eller vil det komme til å fungere bare man har en spiller (som ps3) som støtter 3d?? Lenke til kommentar
pokeruups Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Nå er ikke jeg noen ekspert, men har jeg forstått det riktig så må du ha en spiller som støtter 3d, f.eks en ps3, du må ha en 3d kompatibel tv (noe som for fullt kommer i løpet av 2010) og til slutt må du ha 3d briller, av den elektriske sorten (ikke de vanlige plastbrillene som du får utdelt her og der). Jeg vil jo tro at overføringen vil foregå ved bruk av hdmi kabler uansett, så om en reciever router signaler så kan det vel ikke være noe problem... Håper i alle fall ikke det. Noen med litt mer peiling som kan svare på dette? Interessant problemstilling i alle fall. Lenke til kommentar
Homeopathelikopteret Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 PS3!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Begge deler koster under 2500,-. Skal du spille, kjøper du PS3, skal du kun se blu-ray kjøper du Panasonic som koster 2295,- på Netshop. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Nå er ikke jeg noen ekspert, men har jeg forstått det riktig så må du ha en spiller som støtter 3d, f.eks en ps3, du må ha en 3d kompatibel tv (noe som for fullt kommer i løpet av 2010) og til slutt må du ha 3d briller, av den elektriske sorten (ikke de vanlige plastbrillene som du får utdelt her og der). Jeg vil jo tro at overføringen vil foregå ved bruk av hdmi kabler uansett, så om en reciever router signaler så kan det vel ikke være noe problem... Håper i alle fall ikke det. Noen med litt mer peiling som kan svare på dette? Interessant problemstilling i alle fall. 3D Blu-ray av spillere må støtte HDMI 1.4. PS3 har kun HDMI 1.3 (Både den originale og Slim). Så løsningen med 3D på PS3 blir faktisk litt annerledes enn det blir for standalone 3D avspillere. Avspillerene her skal sende 2 strømmer med 1080p til skjermen, så styrer skjermen 3D fremvisningen. På PS3 så regner jeg med at det blir PS3 som styrer 3D fremvisningen, at man kopler de aktive brillene til PS3. Så sender den 1080p i 50 eller 60 Hz (Kommer ann på om det er USA/Japan eller Europa). Hvor annenhvert bilde er til hvert øye. Alle TVer støtter 1080p i 50 og 60 Hz. Alle forsterkere med Dolby True HD og DTS MA vil kunne sende dette signalet igjennom, ikke HDMI 1.4 signalet. Man trenger etter hva jeg kan skjønne heller ikke en egen 3D TV for dette. Men man vil nok måtte skru av 100Hz teknologier som Motion Flow osv for at det ikke skal ødelegge. Eller at skjermene får seg en firmware oppgradering også ,for å detektere at den får 3D. Gjør Sony dette så vil de tjene mere penger enn hva de vil med dedikerte 3D skjermen. Da vil alle som har PS3 kjøpe en Sony skjerm, og alle som har en Sony skjerm kjøpe PS3. Og de som ikke vil ha PS3, kjøper seg en Sony 3D skjerm. Personlig for å komme over dette problemet, bruker sjeldent PS3 til BD avspilling da andre spillere er en god del bedre. Så blir det nok å kjøpe en HDMI 1.4 splitter, slik at jeg kan sende bildet til skjermen, og lyd til forforsterkeren (Denne kommer ikke til å bli byttet ut på mange mange år). Eventuelt kjøpe en spiller med 2 HDMI utganger, noe som kommer til å bli billigere når 3D kommer. Da nok man selskaper vil oppdage at folk gjerne vil ha dette fremfor å kanskje måtte kjøpe ny forsterker igjen. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg har selv hatt PS3 lenge, og brukt den litt til blu-ray avspilling. Bildekvalitet og sånt er det ingen problemer med. Men, viftestøyen er en klar ulempe her. Er vel store variasjoner mellom ulike maskiner her, men min (40 gig) bråker relativt mye. Mye viftestøy også på ordinære dvd'er. Jeg kommer derfor til å anskaffe en separat blu-rayspiller i tillegg. (Trolig Panasonic DMP-BD60 eller 80.) Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Min 40gb PS3 er dønn stille stort sett uansett, så der tror jeg feilen kun ligger på din egen konsoll! Xbox 360 derimot, den bråker! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Min 40gb PS3 er dønn stille stort sett uansett, så der tror jeg feilen kun ligger på din egen konsoll! Xbox 360 derimot, den bråker! Klar over at det er store forskjeller her ja, noe jeg også presiserte tydelig i innlegget mitt. Uansett, at det er svært mange som har støyende PS3'er kan du ikke nekte for. Et kjapt søk viser at problemet er relativt utbredt. At feilen "kun ligger på min konsoll" er heller tvilsomt. Selvsagt er det mange som får lydløse konsoller, men langt fra alle. Så det er jo verdt å tenke på. Endret 3. januar 2010 av Knuty Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Eneste jeg kjenner med en støyende konsoll er en som har den første 60gb versjonen! Resten som har 40gb og 120gb\250gb slim har konsoller som er stille som mus! Så er nok ikke så veldig utbredt Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Nå har heller ikke PS3 fordelen med at den er klar for 3D lenger. Da alle BD spillere som har HDMI 1.3 også skal støtte dette, så lenge produsentene lager en firmware. Da får man 3D i 1080i, samme som PS3. HDMI 1.4 støtter 3D i 1080p. Men det skal mye til for at man faktisk ser forskjell på dette. De er små slik det fremstår i dag. Men siden 3D i seg selv fremstår enda litt mer hakkete, så blir forskjellen mindre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 I tilegg kan du koble opp PS3-en mot en pc og bruke den som et mediacenter. Noe du ikke kan med dedikerte Blu-Rayspillere. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 I tilegg kan du koble opp PS3-en mot en pc og bruke den som et mediacenter. Noe du ikke kan med dedikerte Blu-Rayspillere. Det er flere dedikerte Blu-ray spillere du kan gjøre dette med. Kan det med min egen Oppo BDP-83. Tar jeg ikke feil så gjør selv Sony sine egne dette om dagen. Faktisk det eneste PS3 kan i forhold til andre BD spillere er å spille PS3 spill, og bråke en del mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kobles opp mot datamaskinens filer og spille av uten problemer med tanke på codec og .iso-filer via nettverket? I så fall kan jeg kanskje "tjene" på å selge PS3en og kjøpe meg en billigere Blu-Rayspiller ettersom jeg aldri spiller på den uansett Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Eneste negative på PS3 er at det ikke er oppskalering på DVD! Vil tro ca 95% av PS3'ene er stille som mus, min lager ikke en eneste lyd samme om jeg spiller eller ikke! Ville uansett kjøpt PS3 fremfor dedikert blu-ray spiller 10 av 10 ganger! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 PS3 kan da vitterlig oppskalere DVD. Dette kom i en firmware-oppdatering som ble sluppet i 2007. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå