The Stig Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Skal komme med skikkelig svar til de som har gitt tilbakemelding litt senere, men føler noe må presiseres her. Det var selve avstanden mellom pedalene vi syns var i korteste laget, og utifra hva vi forsto av mekanismen er det kun mulig å vri på pedalene -- ikke justere avstanden. Skal dobbeltsjekke dette så fort vi er tilbake i normalt gange Endret 27. desember 2009 av The Stig Lenke til kommentar
Strandball Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Det nevnes ikke i artikkelen at under pedalbrettet finnes en spikermatte man kan "vippe" elegant ut slik at den ikke sklir på tepper o.l. Genial feature. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Porche rattet knuser denne...men dog den er limited, og jeg tror at det er slutt med de nå. Endret 27. desember 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Skal komme med skikkelig svar til de som har gitt tilbakemelding litt senere, men føler noe må presiseres her. Det var selve avstanden mellom pedalene vi syns var i korteste laget, og utifra hva vi forsto av mekanismen er det kun mulig å vri på pedalene -- ikke justere avstanden. Skal dobbeltsjekke dette så fort vi er tilbake i normalt gange Antar deres pedalsett også ser slik ut under. Ved å skru ut umbrakoen, kan pedalene flyttes i begge sideretninger. Ellers er det ganske tydelig at man har tenkt på pedalposisjonen, når man har hatt som mål å forbedre G25-pedalene. G25 til venstre, G27 til høyre. With all three in the same plane, it was very difficult to effectively execute heel-and-toe shifting. What was needed was to set the throttle pedal back a bit, so that a driver’s foot didn’t touch it until the brake was slightly depressed. Again, Logitech’s engineers were listening, and on the G27 the brake and clutch pedals moved forward with the help of a 13mm spacer block behind the pedal face, allowing for more natural and effective heel-and-toe braking. For de som vurderer G27-settet, så anbedaler jeg å ta en titt på denne reviewen: http://www.simhq.com/_technology2/technology_153a.html Her forklares alle forbedringene fra G25 ned til minste detalj, samtidig som at rattene sammenliknes "head-to-head". Det er vel lov for hardware.no å "jukse" litt også, når man anmelder noe så lenge etter release? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 kjell33: Takk! Bilder sier mer enn 1000 ord. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Minner mer om skrutvinge enn limpresse... Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 LFS er det mest urealistiske bilspillet, men ligger samtidig på nivå med NFS: Shift ? Jeg må nesten bare spørre, hvilken bilspill har bedre fysikk? Alle de andre bilspillene jeg har prøvd, forutenom GT5p har hatt latterlig fysikk. GRID f.eks, arcade til tusen, alle NFS spillene har vært dårlige kjøreegenskaper i, Så kan du jo prøve å skrive noe som faktisk er sant, for å ta en sving over 50km\t går helt flott, klarer fint svinger i 280km\t, er bare litt risky. Og du som kjører på EKTE bane med EKTE bil, burde vite at HK har fint lite å si for hvor mye du spinner. Motoren med mest effekt i LFS spinner lett i 1 og 2. gir, av og til i 3. om man er i sving. De andre bilene kan du jo drømme om å spinne med bare ved å "trykke lett på gassen". Er jo ingen vits å diskutere med LFS fanboys for dere vet jo best uansett.. som sagt, om du faktisk hadde prøvd å satt deg bak en ekte bil og hevet deg ut på bane hadde du skjønt med en gang hvor sykt på trynet LFS egentlig er.. det er som å kjøre på ren is overalt. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jaha, men GT5p er veldig realistisk da? La meg se, LFS har skadefunksjon, dekkene blir slitt, dekkene blir varme, pit-stop som til en viss grad fungerer, et HAV av instillingsmuligheter på bilene osv. GT5p har ikke en dritt av det. Må forresten spørre deg om noe: Nårtid prøve du LFS? For det har blitt patchet en del ganger. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Mitt G25 har begynt å bråke ganske krafig i det siste med 3 år heftig ratting i LFS. Mulig det ikke er like realistisk som virkeligheten, for det er jo det man må sammenligne simulatorer med, men morro er det!. Det var vel ingen her som sa at LFS = virkelighet? Og ja sindrejl, prøv drifting! Jeg spiller "bare" med 720 grader, men drifting går lekende lett med ei hand på rattet (nei, det er det heller ingen som gjør i virkeligheten, men det er lett å mestre i LFS på gutterommet) Tilbake til tema: Får man tak i fett eller andre ting man kan smøre tannhjulene med, eller bør jeg oppgradere til G27? Etter tre år, er det vel grenser for hvor lenge det har igjen å leve... Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Mitt ratt lager også en del lyd (G25), men har ikke hatt det veldig lenge. Er nok lyd til å vekke de i rommet ved siden av \ etasjen over, så hadde vært flott med noe støydempende Og til du over: Er vel ingen som har sagt at LFS = Virkelighet, for et spill kommer aldri til å være lik virkeligheten, men man kommer stadig nermere Per dags dato vil jeg dog si at LFS ligger rundt 1. plass innen for kjøreegenskaper og slikt, men krasjdetektoren kunne vært bedre. Og ja, drifting med 720 grader er kos, spesielt med FZ05! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Rattene som er konstruert som G25/G27 med tannhjul vil alltid ha en viss dødgang og støy. Skal man unngå det må man over på bedre utstyr, som Fanatecs ratt med remdrift. At G25/G27 ikke støtter Xbox er utvilsomt Logitech sin feil, ikke Microsoft. Et lite selskap som Fanatec klarer helt fint å produsere ratt som er kompatible med både Xbox 360, Playstation 3 og PC, i samme produkt! Det er uproblematisk for Logitech å gjøre det samme så jeg mistenker at det ligger andre årsaker bak, som f.eks at et G27 på tre platformer ville gå ut over salget av andre ratt de produserer..? Endret 28. desember 2009 av thklinge Lenke til kommentar
pioneer_1 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Flott artikkel. Det var en ting jeg stusset med. Dere liker ikke kablene. Jeg vil nesten tro at når det skal lages et så presist ratt, så må de bruke kabler. Akkurat som med gaming tastatur og mus, så er trådløst utelukket for å få minst mulig forsinkelse. Vet at det er mange her som ikke er GT fans, men rattet skal kjøpes. Men jeg venter til GT5 kommer og får det til en mer fornuftig pris Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Må si at artikkelen var litt kort og kanskje litt seint ute, men gøy at dere får testa det! Jeg har selv G25 og er veldig fornøyd (sett bort i fra at reversen ikke virker, noen som vet løsningen?) Det at girspaken er løs og støy i rattet klarer jeg å leve med, men det er forbedrings potensiale. Jeg så en ganske god review av G27 og må si det frister litt (sett bort i fra at jeg ikke bruker mitt G25 lengre..) Det virker som at mye har blitt bedre, flere knapper på rattet ser jeg absolutt behovet for. Nitro/NOS, håndbrekk og se bakover, er ting som er greit å ha på rattet. Horn og lys (i de spillene som har slikt) er også gøy å ha lett tilgjengelig Noen av minus punktene er jeg ikke enig i og synes ikke at 7/10 er rettferdig når dette er et oppgradert og forbedret versjon av G25 som fikk 10/10. Prisen da var vel lik som G27 er nå. At det er en liten skuffelse i forhold til G25 (små oppgradering) kan jeg forstå, men synes karakteren var litt feil. At de burde vurdert trådløs overføring mellom komponentene er jeg enig i, men tror dette ville krevd mye strøm (batteri). Strøm kabel til rattet, er ikke til å unngå.. Trådløs mellom PC og ratt, kabel til gir. Strøm direkte til pedaler (blir ved litt forbruk med tanke på at det hele tiden vil bli sendt signaler) og trådløs overføring til ratt/PC. Da ville det blitt 2 mindre kabler på skrivebodet, men Logitech har kanskje en grunn til løsningen(?) Lenke til kommentar
Knut_80 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 At G25/G27 ikke støtter Xbox er utvilsomt Logitech sin feil, ikke Microsoft. Et lite selskap som Fanatec klarer helt fint å produsere ratt som er kompatible med både Xbox 360, Playstation 3 og PC, i samme produkt! Det er uproblematisk for Logitech å gjøre det samme så jeg mistenker at det ligger andre årsaker bak, som f.eks at et G27 på tre platformer ville gå ut over salget av andre ratt de produserer..? Tråd om det samme fra Logitech sitt forum, med offisiell uttalelse fra Logitech. http://forums.logitech.com/t5/Steering-Whe...nough/m-p/82197 Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Selveid er veleid hehe Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Tråd om det samme fra Logitech sitt forum, med offisiell uttalelse fra Logitech.http://forums.logitech.com/t5/Steering-Whe...nough/m-p/82197 Takk for link, godt å få svar på sånne kjedsomheter! =) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 At G25/G27 ikke støtter Xbox er utvilsomt Logitech sin feil, ikke Microsoft. Et lite selskap som Fanatec klarer helt fint å produsere ratt som er kompatible med både Xbox 360, Playstation 3 og PC, i samme produkt! Det er uproblematisk for Logitech å gjøre det samme så jeg mistenker at det ligger andre årsaker bak, som f.eks at et G27 på tre platformer ville gå ut over salget av andre ratt de produserer..? Tråd om det samme fra Logitech sitt forum, med offisiell uttalelse fra Logitech. http://forums.logitech.com/t5/Steering-Whe...nough/m-p/82197 Ikke så overranskende at MS om ikke annet har delvis skylda, det er en kjedelig bieffekt av at konsoller blir mer populært at man får mer tull av denne typen, med mindre standarder, vanskligere kompabilitet, og at man må betales for å "godkjennes" Ellers så er det litt interessant dette med giret, jeg synes logitechj ofte har spennde produkter, men kvaliteten er litt halveis, også på dyre produkter, lurer på om det er tilfellet i lengden også her. AtW Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg opplever ikke mitt G25 som noe plastikk greier, noe 360 kontrollen, MS 3.0 og de joystickene og rattet fra MS føltes. Eneste problemet med G25, er at reversen slutter å virke. Det skal bare være å rense noe, men jeg har ikke funnet ut hva Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Jeg opplever ikke mitt G25 som noe plastikk greier, noe 360 kontrollen, MS 3.0 og de joystickene og rattet fra MS føltes. Eneste problemet med G25, er at reversen slutter å virke. Det skal bare være å rense noe, men jeg har ikke funnet ut hva Jeg snakker ikke om opplevd kvalitet (det er de ofte gode på), jeg snakker om reell kvalitet, dvs knapper som virker som de skal, presisjon som varer over tid o.l. Jeg har feks en logitech-mus nå, men musa jeg hadde føre, en MS intellimouse explorer var nærmere 10 år gammel, føltes kanskje plastikkaktig ut, var ganske slitt i lakken, men fungerte fint i mange mange år med hard bruk. AtW Endret 29. desember 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 At G25/G27 ikke støtter Xbox er utvilsomt Logitech sin feil, ikke Microsoft. Et lite selskap som Fanatec klarer helt fint å produsere ratt som er kompatible med både Xbox 360, Playstation 3 og PC, i samme produkt! Det er uproblematisk for Logitech å gjøre det samme så jeg mistenker at det ligger andre årsaker bak, som f.eks at et G27 på tre platformer ville gå ut over salget av andre ratt de produserer..? Tråd om det samme fra Logitech sitt forum, med offisiell uttalelse fra Logitech. http://forums.logitech.com/t5/Steering-Whe...nough/m-p/82197 Logitech svarer jo ikke noe som helst! "The current situation is that Logitech is not licensed by Microsoft to make a force feedback wheel, and the Xbox 360 does force feedback in a very different way than the PC, PS2, or PS3. As I stated earlier, we are aware that our customers want to use the products they purchase on as many platforms as possible, and we work very hard on many fronts to make our products work on as many platforms as possible. I'm sorry I can't answer your question with anything more concrete or direct than that." Okei, så Logitech har ikke lisens for å lage ratt for 360en. Men et lite selskap som Fanatec har en lisens? Så hva er da problemet? Synes Logitech at lisensen er for dyr? Lager de for dårlige produkter så Microsoft nekter å gi Logitech en lisens? De betaler lisens for å bruke Bluetooth ved trådløs tilkobling til PS3en (om de ikke bruker kabel eller en USB RF dongle) så de kjenner jo prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg