kimman Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei. Har prøvd å søke rundt, men ble litt vanskelig å finne problemet som jeg sliter med her. Jeg og dama flytta nettopp inn i ny leilighet, vi bestilte internett hos Get, men vi fikk kun modem. Så jeg brukte den gamle trådløs ruter som jeg fikk fra Nextgentel forrige gang. Og da var det kun min Mac som kunne bruke internett, dama´s pc med vista er tilkoblet men internett virker likevel ikke. Også får jeg ikke tilkoblet på wifi med min iPhone. Er ikke helt datakyndig når det gjelder dette, så håper på hjelp her.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei. Har prøvd å søke rundt, men ble litt vanskelig å finne problemet som jeg sliter med her. Jeg og dama flytta nettopp inn i ny leilighet, vi bestilte internett hos Get, men vi fikk kun modem. Så jeg brukte den gamle trådløs ruter som jeg fikk fra Nextgentel forrige gang. Og da var det kun min Mac som kunne bruke internett, dama´s pc med vista er tilkoblet men internett virker likevel ikke. Også får jeg ikke tilkoblet på wifi med min iPhone. Er ikke helt datakyndig når det gjelder dette, så håper på hjelp her.. Lurer på om get sin løysning berre leverer 1 ip, i praksis vil då den første maskina som kobler seg opp ta denne. Trådlause routeren til NGT, korleis denne er satt opp og korleis denne oppfører seg kobla til ei anna løysning veit eg ikkje. Etter kva eg ser på GET sine sider så kan ein Dlink DIR-635 settes opp bak, noko som forsterker mitt inntrykk av at det er berre tilgjengeleg 1 ip-adresse. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 GET leverer bare en IP som sagt tidligere. Mener også at modemet "låser" seg til første enhet som kobler seg til, men en restart skal løse opp det problemet. Koble til en ruter mellom modemet og dit LAN, og du kan ha så mange enheter du vil. Lenke til kommentar
kimman Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Har prøvd å restarte, men til ingen nytte. Fikk også vite at det kan skyldes at modem bare har en IP adress, så jeg må kjøpe en router. Men takker for svar. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hos Get hjelper det å ta ut strømmen på modemet i 10 min, så glemmer den Macen din og da kan du koble på en ny. Dette er en enkel løsning hvis du ikke har router, men beste løsningen er selvsagt å kjøpe seg ny router... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå