finetrond Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Har tenkt å skremme Crucial 9700pro kortet mitt litt. Når core clock er over 360MHz får jeg artifacts, memory på 310MHz. Vil bedre kjøling gjøre at jeg kan klokke høyere, i så fall hva ? Vann kjøling er ikke aktuelt Vapochill blir det nok en gang i fremtiden hvis vi lager sveitserost av Barenthavet = mer penger i kassa til en fattig oljearbeider Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg får også artifacts over 360 mhz. Lurer på det samme som deg. Mer kan jeg desverre ikke si. Jeg byttet ut orginalvifta med denne: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet539.htm Men, desverre er ikke det noe forskjell. selv ikke med kobberbrikker over ram'en. Jeg tror ihvertfall ikke det. Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Har sett litt på noe som heter : Thermaltake Giant Heatpipe II. Den kan kjøpes hos Netconnection. Den støyer lit mye, men viften kan sikkert skiftes. Noe er galt med FSB kanskje ?? på din XP2800 altså Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Vel... nå kjører cpu'en på 12.5 mp x 100 fps. Hvis jeg skrur opp fps'en til 166, som den skal være, på klikker maskinen. Men det er fordi BIOS'en ikke takler mer enn 2500 Barton. Dette skal jeg fikse nå... *bare jeg kunne finne den fordømte disketten* Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Dere som sliter med artifact.. har dere fjernet shimen? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Shimmen hvor ?? Dette er nytt stoff serru. Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Shimmen hvor ?? Dette er nytt stoff serru. Når du tar av kjøleribba så ser du den med en gang. Den alu-ramma som ligger der. Den er så høy at kjøler ikke får skikkelig kontakt med core.. og spesielt dårlig blir det når man fjerner den tykke thermal paden, og smører på goop. Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Altså... det blir kaldere da. Kommer artifacts'en pga av varme? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Ja det kan virke sånn. Leste en test av Hercules 9700Pro. Hercules kortet har andre minne brikker enn mitt Crucial ( TSOP og BGA ). Var visst forskjell på varme utvikling på disse. Har festet noen Chip kjølere, som ble til overs fra min North Pole Power Pack, på opp siden av mine brikkene på skjermkortet. Kan hende det blir ny kjøler på skjermkortet hvis det ikke er for mye slit å feste den Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Altså... det blir kaldere da. Kommer artifacts'en pga av varme? Jepp.. opp til rundt 380-390Mhz (gjennomsnittlig) så er det varmen som skaper artifacts. Skal man høyere enn det så må man øke spenningen til core også. Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Håper jeg ikke plager med (i deres liga) tåpelige spørsmål, men, hvordan øker jeg spenningen til core? Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Håper jeg ikke plager med (i deres liga) tåpelige spørsmål, men, hvordan øker jeg spenningen til core? Her er en guide som jeg synes er veldig fin og forklarende. BTW: På ingen måte et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det der så svært avansert ut, men takk likevel. En dag *sukk* blir jeg å gjøre det der. Men først må jeg klare å passere 380 mhz. Med hvilken kjøler kan jeg gjøre det uten å bruke vannavkjøling og finnes det et program som overvåker grfikkortet, varme og vifte rpm feks.? Beklageligvis har jeg observert en del hetsing blant de som spør åpenlyse spørsmål derfor holder jeg en lav profil. Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Shimmen er borte og Arctic Silver er smurt på. Kjørte en 3D Mark03 med 370MHz på Core. 5400 poeng :smile: . Skal prøve meg på 375MHz å se hva som skjer. Takk til formann for råd og veiledning Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det der så svært avansert ut, men takk likevel. En dag *sukk* blir jeg å gjøre det der. Men først må jeg klare å passere 380 mhz. Med hvilken kjøler kan jeg gjøre det uten å bruke vannavkjøling og finnes det et program som overvåker grfikkortet, varme og vifte rpm feks.? Beklageligvis har jeg observert en del hetsing blant de som spør åpenlyse spørsmål derfor holder jeg en lav profil. Ved voltmod så trenger man ganske god kjøling. SKulle tro at en Zalman heatpipe løsning holder om man bruker en vifte på den i tillegg.. selv om vannkjøling er å foretrekke. En gammel CPU kjløler burde jo også kunne gjøre jobben bra. BTW: Im noen skal montere vifte på en heatpipe løsning det så er det veldig viktig å sette viften på kortets bakside. Setter man den på forsiden så vil man kjøle ned selve heatpipen, og dermed hindre den i å overføre varmen til den store kjøleribben bak på kortet. Resultatet blir da et varmere skjermkort til tross for økt kjøling av den fremre ribben. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 får vel ta av den shimmen jeg å da, se om det blir noe kaldere var jo ikke kontakt mellom GPU og kjøler da jeg fjernet goopen som allerede var der, så jeg måtte ha på et svinaktig tjukt lag. Tar den av NÅ!! Lenke til kommentar
Electron Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Håper jeg ikke plager med (i deres liga) tåpelige spørsmål, men, hvordan øker jeg spenningen til core? ikke noe dumt spm i det heletatt, du kan øke vcore på agp settingen i biosen på hket ditt, ellers må du ta til voltmod :smile: Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Håper jeg ikke plager med (i deres liga) tåpelige spørsmål, men, hvordan øker jeg spenningen til core? ikke noe dumt spm i det heletatt, du kan øke vcore på agp settingen i biosen på hket ditt, ellers må du ta til voltmod :smile: AGP Voltage har ingenting med Core på kortet å gjøre. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 etter det jeg har lest skulle det gå, hva er det man øker på da når man øker på AGP voltage elns.? (I BIOS'en.) Lenke til kommentar
Electron Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 BTW; jeg tok av shimmen nå nettopp (nervepirrende prosess) og jeg merker at jeg ikke kan klokke noe særlig mer nå ser på mange her som har fått 9700np korta sine langt oppi 370 e.l mens mitt ikke går lengere enn til 345 på core noe jeg gjør feil eller? bruker pstrip. noe annet jeg kan gjøre for å oc mer? (ikke kom med forslag om vmod, skal kanskje gjøre dette etterhvert som jeg får råd) vil ekstra kjøling hjelpe?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå