Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows finner ikke nettverkskort.

Anbefalte innlegg

Ingen juleferie hos foreldre uten at det dukker opp PC-problemer man må løse.

Windows XP forteller meg at det ikke finnes noe nettverkskort. Da kortet helt tydelig står i PC-en, og funka fint så seint som i går, innbiller jeg meg at det er noe galt med driveren. Driver-CD-en er selvsagt sporløst forsvunnet.

Alternativet jeg ser for meg blir da å åpne PC-en og forsøke å finne ut hvilket nettverkskort det er vi har, og så forsøke å finne oppdaterte drivere på internet.com.

Spørsmålet er om det kanskje kan være andre ting jeg kan gjøre? Og hvorfor slutta nettverkskortet sånn plutselig å virke, er det virus på gang?

Takk for tips og råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut nettverkskortet, finn ut hvilken produsent og type det er. Start maskinen på nytt med kortet i, XP finner den nye maskinvaren og vil innstalere drivere. Logg deg inn på produsenten sin hjemmeside og last ned siste driverne. Finner ikke XP kortet er det som sagt tidligere muligens defekt!

Lenke til kommentar

Jeg var visst forbigående lobotomert i går, ellers ville jeg sett at det var et integrert nettverkskort.

Hovedkortet heter Intel D915PGN og jeg finner denne sida. Satser på at dette er det som skal til.

__

OK, det hjalp visst ikke. :/

Så da kan det være maskinvarefeil?

Endret av Thend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...