Kenneth Solfjeld Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Gratulerer! Endret 30. desember 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jo tusen takk for det :!: Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg er hobbymusiker, den samme diskusjonen om hva man kan ta betalt som amatør går i det miljøet også. Argumenter som at amatørene ødelegger markedet er mye brukt. Det er mange band som spiller for en pizza bit og øl i baren. Jeg mener man må se på verdien man representerer, hva er musikken eller bildet verd for kunden? La det være et utgangspunkt for den pris man vil ta. De som ikke er villige til å betale prisen må klare seg uten. En ivrig amatør fotograf (eller musiker) legger ned mye tid og penger i å skape et produkt, er produktet godt nok til at noen vil ha det hengende på veggen, er det også godt nok til å ta betalt for. I andre situasjoner kan det jo være både flatterende og morsomt å få bildene brukt av andre. Ble forespurt på to bilder fra flickr om bruk i en internett guide for Budapest og Berlin, sa selvfølgelig ja til dette selv om det ikke innbringer en krone. /Frode Lenke til kommentar
sskog Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 I den anledning vil jeg si at jeg for et par uker siden fikk mail fra en frilans bilderedaktør som spurte pent om å kunne bruke et bilde hun hadde sett på min flickr-profil i anledning en bok som skal gis ut og skal være om landsdelen jeg kommer fra. Dette ble jeg overlykkelig av, det er jo en helt utrolig følelse å vite at noen setter såpass pris på noe man har laget at de vil utgi det. Jeg får ikke penger, men blir naturligvis kreditert i boka og får tilsendt en kopi av den til våren når den er planlagt utgitt. Dette er da på mitt nivå her og nå evig nok for meg, selv om jeg ikke sitter igjenn med harde gryn Det er veldig moro å få anerkjennelse for bildene på denne måten! Jeg har selv fått spørsmål fra et friluftssenter i Finnmark om de kan få bruke et av bildene jeg tok i sommer i en bok som skal gis ut. Jeg sa betaling ikke var nødvendig bare navnet på fotografen var med, men jeg skulle få et lite honorar likevel dersom det blir tatt med. Til bekjente har jeg gitt bort tre bilder gratis mot at de tar med signaturen min når bildet henges på veggen. Inntil jeg er proff, så er det nok for meg at navnet mitt er på stueveggen i noen hjem En annen bekjent har spurt meg om å kjøpe et fjerde bilde, men dette gir jeg også bort gratis mot at signaturen min er med. Så lenge jeg ikke kan leve av bilder, så gir jeg dem bort. Det er jo så klart opp til hver enkelt:) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Da er det avgjort. Finnmarkinger/tromsværinga er enten dumsnille eller jævla greie folk. Nordlendinger og de sør-over er mer gjerrig og ovenpå når det kommer til "kunsten" deres. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Da er det avgjort. Finnmarkinger/tromsværinga er enten dumsnille eller jævla greie folk. Nordlendinger og de sør-over er mer gjerrig og ovenpå når det kommer til "kunsten" deres. I rest my case. For now.. Godt nytt år.. Endret 31. desember 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
# offline Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Innlegget er endret av KSolfjeld: I dag, 15:57 Jeg fikk ikke svart deg Har ingen ambisjoner om å tjene penger på familie og/eller venner. Har ikke noe imot de nordfra, jeg er født og oppvokst 100-120 mil nord fra der du bor/er fra. Det har vell mere med alder å gjøre. De som er oppvokst med mobil, PC, ipod, reality-TV, internett og den digtale hurlumheisan-trall-la-tiddelibom-greia er rett og slett "frakk'ed-up". Happy nyttår Hilsen Ildhode Kaczynski Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Da er det avgjort. Finnmarkinger/tromsværinga er enten dumsnille eller jævla greie folk. Nordlendinger og de sør-over er mer gjerrig og ovenpå når det kommer til "kunsten" deres. Nope. Er ikke gjerrig eller ovenpå, og er ikke fra Troms (selv om Andenes faktisk er grensa mellom Nordland/Troms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå