Ainal Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har vært super heldig som har fått mitt første speilrefleks kamera til jul Nå har jeg lyst til å løpe ut å ta masse bilder! Lurer bare på hvor godt kameraet tåler frost?? Jeg har et Canon 450D og det er snakk om minus 15 her hvor jeg befinner meg nå Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg tar med kameraet ut uavhegig av temperatur. Hvis nåla når 30 minus så kanskje jeg vurderer å ikke ta det med, men rundt 10 skal ikke være noe problem. På vei ut er ikke kondens et stort problem, men når du tar det inn pakker du kameraet i en plastpose (på trappa) og legger det på stuebordet en halvtime, så slipper du at lufta kondenserer og gjør kameraet vått. Edit: Husk at batterier tømmes mye fortere når det er kaldt. Endret 26. desember 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Har selv brukt mine kamera i frost og i snefokk uten problemer. Men det kan vel være lurt å sette det i et rom som ikke har så veldig høy temp med det samme du kommer inn, feks på soverommet om du som meg ikke bruker varme på der . Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Som sagt er ikke kulde noe spesielt problem før man kommer ned i -30/-40 grader(er mange fotografer som har fotografert på nordpolen å antarktis). Jeg pleier å ta jakken min rundt kamera når jeg kommer inn, for den har samme temp som det var ute og da vil kameraet langsomt varmes opp å du slipper dugg på objektivet, og uønsket vann i kamerahuset. Men batteriet tømmes alvorlig fort i kuldegrader. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Tommelfingerregelen er vel at et kamera tåler mer enn du tror men mindre enn du skulle ønske. Her er en D90 som har blitt stående ute hele natten. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Her er en historie fra fototur til Antarktis. http://www.luminous-landscape.com/essays/a...09-worked.shtml Lenke til kommentar
Ainal Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Supert! Da har jeg blitt smartere Takk, for svar alle! Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Men batteriet tømmes alvorlig fort i kuldegrader. Bare et innlegg: Legg batteriet inn i hansken, inni hånda. La det bli noen minutter før du tar det ut, å setter det inn igjen, å det vil funke helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå