Gå til innhold

Flashe BIOS på Asus p5q Turbo Uten signal til skjerm.

Jubelrus

Anbefalte innlegg

I forigår, på selveste julaften, gikk skjermen plutselig i svart. Det kom ingen form for feilmelding, eller noe slikt. Da jeg forsøkte å starte pc-en på nytt startet alt, bortsett fra at skjermen ikke fikk noe signal. Viften på Skjermkortet gikk på maksimal hastighet, noe den aldri har gjort før. Etter noen får restarter begynte viftehastigheten å variere noe voldsomt.

Det som dog forundrer meg noe er at jeg fikk kontakt med skjermkortet noen ganger den kvelden det skjedde, men da ble det svart skjerm etter kun noen få minutter.

Specs:

Asus p5Q Turbo Hovedkort

Asus gts 250 DK/top Skjermkort

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz

Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4gb

WD Caviar 500gb 7200rpm sata2

Chieftec 550w ps.

Er det noen som har peiling på hva som skal til? Eventuelt flash av bios, men hvordan gjøre dette uten signal til skjermen? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør prøve å resette CMOS. Det står i hovedkortmanualen hvordan du gjør dette på ditt hovedkort.

Takker for svar!

Jeg har prøvd å resette CMOS, både ved å flytte jumpere (som vist i manualen), og ved å ta ut hovedkortbatteriet. Ingen av disse gjør noen forskjell.

Jeg har også prøvd med andre skjermkort, og det samme problemet oppstår; det oppstår ikke kontakt mellom skjerm og skjermkort, samt at viftehastigheten går voldsomt opp og ned.

Er hovedkortet mitt ødelagt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når man har prøvd flere skjermkort med samme resultat så kan man vell anta synderen er som oftest hovedkortet.

Ene EVGA Classified kortet mitt sa takk for seg på samme vis, funket fint og mens jeg brukte maskinen gikk den i en restart og skjermen forble mørk.

Vifta på skjermkortet gikk maksimalt og BIOS diagnose LED skjermen forble mørk.

Hovedkortet etter forsøk med flere PSUer, alle RAM brikkene og noen skjermkort forble mørkt og ble sendt i retur og erklært død og jeg fikk ett nytt.

Så jeg antar at det er hovedkortet hos deg ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...