Gå til innhold

hva er så bra med half life?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg har hørt mye om at half life er helt utrolig bra, men for meg var det ikke mer enn et vanlig skytespill. har bare spilt det som er med orange box.

edit: dette er ikke for å provosere half life fans, jeg lurer bare på hva som er så spesielt med det.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HL har en veldig solig og god historie som drar spilleren igjennom med en higen etter å finne ut hva som skjer. På denne måten greier Valve å trollbinde spilleren slik at man ønsker å spille mer.

Gameplayet er også bra; realistiske bevegelser og gravitasjon for fall o.l. samt spennende våpen og en grafikk som er i toppklassen.

HL er bra, og jeg gleder meg til neste del kommer!

Lenke til kommentar
HL har en veldig solig og god historie som drar spilleren igjennom med en higen etter å finne ut hva som skjer. På denne måten greier Valve å trollbinde spilleren slik at man ønsker å spille mer.

Gameplayet er også bra; realistiske bevegelser og gravitasjon for fall o.l. samt spennende våpen og en grafikk som er i toppklassen.

HL er bra, og jeg gleder meg til neste del kommer!

1+

Lenke til kommentar

I dagens glamorøse spillverden hvor så mange spill ligner på hverandre og så mange spill sluker hverandre, kan jeg stille same spørsmål som trådstarter. Det er tross alt bare enda en "FPS", men man må ikke glemme hvilken betydning HalfLife har hatt for sin sjanger. Når HalfLife 1 ble lansert i 31 oktober i 1998 hadde ikke verden sett maken. Stillbarheten var super, grafikken likeså (husk årstallet) og spillet ble fort en favoritt verden over. Det fulgte også en rekke utvidelsesprosjekter som Opposing Forc og Blue Shift. Disse ble ikke like populære som HalfLife 1. Og ikke glem hva Counter Strike er bygget på. HalfLife 2 ble lansert i 2004, dette var også et kjempe spill som forsatte den gode historien og temaet bak de første spillene. HalfLife 1 ble også nummer 2 hos Gamespot, i kåringen; "Greatest Game Of All Time" , klikk.

HalfLife og Valve ha betydd mye for sjangeren.

Lenke til kommentar

Men hvis man ikke intresserer seg for historien så ser jeg att spillet kan bli kjedelig. Det er f.eks. ikke veldi varierte fiender i HL2, er i hovedsak zombier og combine soldater.

Personlig er jeg hekta på historien, og også forholdet mellom karakterene som Alex og faren syns jeg er veldi bra. Og jeg digger den delen av spillet hvor opprøret har tatt seg opp i byen på HL2, har virkelig opprørskrig-følelsen og man merker att Combine begynner å miste kontrollen når Striderne går ned for telling og opprørssoldatene strømmer på :D genialt.

Gleder meg til Episode 3 nå men syns det har vært kjedelig stille nå :( kunne tenke meg Black Mesa i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Har enda tilgode i å oppleve noe så magisk som den første gangen jeg kriget meg gjennom HL på den urgamle pc-en. Det har kommet mange gode spill frem til nå. Dog kan ingenting måle seg mot de magiske Half Life dagene romjulen 1998. :love:

Ser man på spillet nå, så har det forstatt noe jeg ikke kan sette fingeren på. Det er bare fantastisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Det er fantastisk på alle måter. Noe av det beste er "hinderene" du må løse for å komme videre.

det var det eneste unike jeg kom over i det spillet.

Lenke til kommentar

trenger det være så unikt?

For de som digger Half Life holder det med ett veldi godt gameplay, og er vel historien som er fengende. Rett og slett ett godt gjennomført spill.

Men spesielt i Episode 2 er det jo noe unikt, har du løpt rundt i ganger med Antlions for å stjele essensen demmes slik att du de vort-folka kan redde Alyx? x)

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...