AMosand Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei finner ingen kategorier på forumet dette passer inn under, så tar det her. 1. Jeg har planer om å "hotwire" en psu slik at den ikke behøver å kobles opp til et hovedkort for å starte. jeg lurer på hvilke pins som skal kobles sammen for at dette kan skje? bilde av 20pin kabel Her 2. Har også planer om å koble opp en bilforsterker inne i huset og trenger da 12V til den. her tenkte jeg også å bruke en psu. Vet noen om det er det samme å bruke (ref. til samme bilde) +12V(yellow) som "+" på bilbatteriet og -12V(Blue) som "-"? eller må jeg bruke +12V og GND/Jording? noen som kan svare meg på dette/har prøvd selv? Anders. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du kortslutter pin 14 og 15 for å jumpstarte PSU-en (på 20-pins PSU-er). Dette har jeg prøvd selv og det fungerer uten problemer. Vær obs på at du kanskje må ha noe last på PSU-en før du gjør dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du må bruke GND! Hvis du bruker +12V og -12V får du 24V. Dessuten er det svært lite strøm å hente på -12V. Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) fLeReK: det vil da si at jeg kan klippe av ledningene og koble dem sammen..? og ang. noe load... er det nok å ha et par kabinettvifter på? er kun det som skal kobles på den ene. Hårek: +12v og gnd vil da være greit det da... Endret 26. desember 2009 av oleanabole Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Det er bare å koble de sammen, ja. Angående minimum load, det er sannsynlig at PSU fungerer uten noe ekstra tilkoblet. Merk at han sier "kanskje". Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 ok! takker så mye for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 fLeReK: det vil da si at jeg kan klippe av ledningene og koble dem sammen..? Nja, det holder å ta en binders mellom de to pinnene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jaha, binders er jo en varig og pålitelig koblingsmetode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå