Gå til innhold

[Løst]Surround til min PS3

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg kjøpte for en god stund siden et billig surround-anlegg for å ha til DVD-spilleren. Anlegget fungerer helt fint.

Boksen jeg tilkobler alle ledningene til, ser slik ut:

post-97748-1261833541_thumb.jpg

post-97748-1261833562_thumb.jpg

Det jeg lurer på er om jeg kan få surround sound på min PlayStation 3 med dette anlegget, og eventuelt hvordan. TV-en min er en veldig god Samsung Full-HD 32" og har alle typer inn- og utganger som jeg vet om, men jeg aner ikke hvordan jeg kan spille på min PS3 med surround sound. Jeg har aldri vært flink på dette området :p

Jeg håper at det bare trengs en kabel for å få det til, da jeg ikke er ute etter å bruke mye penger på en forsterker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk den gule, hvite og røde kabelen som følger med playstationen. Der tar du den hvite og røde kabelen inn i det hvite og røde hullet, og driter i den gule. Så velger du Lyd instillinger, og lyd ut analogt, altså den nederste. Men jeg tviler på at de to kabelene har båndbredde nok til å sende surround desverre, og hvis ikke så har du nok ingen mulighet for å sende surround til denne fra ps3'en. Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvordan skal han få overgang fra phonoutgangen som bare kan sende tokanals stereo ut fra playstationen om til stereo da? Når signalet ut er stereo, så kan jo ikke en overgang skille ut lydene som skal til andre kanaler da disse er blandet inn i bare to kanaler og ikke 5.1 som dette systemet har.

PS3 støtter ikke surround ut analogt, så det går nok ikke. Med mindre du har en digital-analog overgang....

Lenke til kommentar
Hvordan skal han få overgang fra phonoutgangen som bare kan sende tokanals stereo ut fra playstationen om til stereo da? Når signalet ut er stereo, så kan jo ikke en overgang skille ut lydene som skal til andre kanaler da disse er blandet inn i bare to kanaler og ikke 5.1 som dette systemet har.

PS3 støtter ikke surround ut analogt, så det går nok ikke. Med mindre du har en digital-analog overgang....

Også kjent som en dac, og koster latterlige summer (så latterlig at det stort sett lønner seg å bare kjøpe en surround-forsterker i stedenfor)

Lenke til kommentar

Ikke bare å kjøpe en forsterker, da disse ikke har lydtuganger, men bare høytalerutganger som oftest om jeg ikke tar feil, så du må nok ha helt nytt desverre.

Forsterker koster ikke SÅ mye nå om dagen, og det finnes bra høytalerpakker til under 5k, som blandt annet PSB sitt Aplha, som har alle høytallerne i ett 5.1 system til rundt 5k. Som også lyder bra. Velger du Sony STR-DH800 så har du et fullverdig system, som spiller av HD-lyd til under 9k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...