Gå til innhold

Grei bygge pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du nesten google system requirements for de respektive spillene, er ikke sikker på hvor godt de kjører. Skjermkortet er greit det, men hvis du forteller meg at du skal bruke 6k på en gaming-PC er prioriteringen på komponentene helt feil. Bruk da penger på et mye bedre skjermkort (ATI gir mest for penga) og et AMD-oppsett som har nok power til å utnytte skjermkortet maksimalt. Kan se hva jeg får satt sammen.

Legger også til at de som får mest og best hjelp her på forumet, er de som er flinke til å beskrive sin egen bruk best mulig. :)

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Da må du nesten google system requirements for de respektive spillene, er ikke sikker på hvor godt de kjører. Skjermkortet er greit det, men hvis du forteller meg at du skal bruke 6k på en gaming-PC er prioriteringen på komponentene helt feil. Bruk da penger på et mye bedre skjermkort (ATI gir mest for penga) og et AMD-oppsett som har nok power til å utnytte skjermkortet maksimalt. Kan se hva jeg får satt sammen.

Legger også til at de som får mest og best hjelp her på forumet, er de som er flinke til å beskrive sin egen bruk best mulig. :)

Lag et oppset til 6.3k med det kabinette og intel og beste skjermkort du kan da og send meg handeliste :D

Lenke til kommentar

X3 720 BE er uten tvil et bedre valg en den E7400 du valgte selv. Og når det gjelder spill er skjermkort viktigere enn CPU. areah sitt forslag (også med alternativ CPU/hovedkort) er et meget godt forslag, som har bedre CPU, bedre skjermkort og bedre PSU. Trenger du å spare ennå noen kroner ville jeg valgt å bytte ut kabinettet med et Antec Threehundred, et rimelig og bra kabinett.

Du kan også se på en AMD Phenom II X4 945 eller Phenom II X2 550 BE, begge gode CPU-er. Og i denne prisklassen er AMD klart bedre enn Intel. Intel er faktisk ikke overlegen AMD uansett pris når vi snakker om spill-PC, selv om enkelte vil påstå dette. Skal du ha en maskin for 3D rendering og tung videoproduksjon er dog realiteten at Intel er klart bedre når vi snakker om maskiner til 8 000 kr og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...