Wilhelmsen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Svaret er ja, har vært ute i snøen å tatt en del bilder. Kameraet har også vært i kontakt med snø men ikke druknet i snø på noen måte. Har utelukket kondens på objektivet og kameraet tar skarpe bilder fremdeles, det er bare søkeren som er noe uklar. Regner med dette handler om kondens på baksiden av søkeren. Så kommer spørsmålet, hvor lenge burde det ta før kondensen er borte? Nå er det 5 dager siden jeg mistenker problemet oppstod, 4 dager siden jeg oppdaget det. Noe jeg kan gjøre, noe som jeg bør vite? Takker for alle svar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Er det fortsatt kondens, eller ar du fått skrudd på det lille hjulet ved siden av søkeren? Det er en diopterjustering som lar brillebrukerene justere søkeren skarp når de ikke bruker briller. Tom Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Er det fortsatt kondens, eller ar du fått skrudd på det lille hjulet ved siden av søkeren? Det er en diopterjustering som lar brillebrukerene justere søkeren skarp når de ikke bruker briller. Tom Se der, da ble alt bedre! Må nesten ha kommet borti og i min frustrasjon (og redsel) tenkt at kun det verste kunne ha hendt meg. Takker så mye for hjelpen. Begynte nesten å få litt vondt i magen av dette her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Se der, da ble alt bedre! Må nesten ha kommet borti og i min frustrasjon (og redsel) tenkt at kun det verste kunne ha hendt meg. Takker så mye for hjelpen. Begynte nesten å få litt vondt i magen av dette her. Kjenner følelsen Det er godt det var lett å fikse. Trøst deg med at du er ikke den første. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 For å få justeringen helt perfekt - rett kameraet mot en lys ensfarget vegg og kikk i søkeren. Ikke fokuser på veggen, men fokuser heller manuelt så veggen bare er en utydelig masse. Så vrir du på diopterhjulet til firkantene du ser i søkeren er så skarpe som mulig. Ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå