pctil5000 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 TangoSierra: Ja det er det han mener og det er ikke et dumt valg. Det koster relativt lite og forlenger levetiden til maskinen din enda en god stund. I skjermer er det mye billig og bra for tiden. Flotte store 24" til rimelige priser. Ville kjøpt en real god 21.5 eller 22 skjerm MAKS. blir ganske stort ellers. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Bolson: Nøyaktig hvor Mist er bygd vet jeg ikke, men jeg vet at Mist er norsk. Mist har også gjort det meget bra på det jeg har lest av tester. Har også hatt flere typer selv som har funket som bare det. I tilegg er Mist veldig stillegående. MIST bygges av OEM-produsenter i Taiwan/Kina. Er like lite norsk som et hvert annet dataprodukt. Og jeg sier ikke at MIST er dårlig, men at jeg synes det er tåpelig å bytte bort Corsair med MIST. Corsair kan vi spore langt bedre, vet hvem som bygger de ulike versjonene, er en av tungvekterene innen kvalitets-PSU-er, bygges hos ennå større tungvektere. MIST er i realiteten en "branda" OEM-PSU - kun for det norske markedet, og så lenge jeg ikke vet hvilken fabrikk som lager den (kanskje det til og med er flere), så stiller den i samme klasse som Cooler Master, Chieftec, OCZ etc. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Før det sporer helt vekk i PSU fabrikanter: Velg en av de som er nevnt, så burde du være trygg. Endret 27. desember 2009 av MrJavalava Lenke til kommentar
TangoSierra Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Da skal jeg prøve å prsse mer ut av den jeg har! :-) kan noen foresla et bra skjermkort?? Trengte jeg ny prosessor? Eller er den bra nok til å holde tritt?? Hva med RAMen? Holder det å legge til 2GB eller bør jeg kjøpe 4 nye GB?? Endret 27. desember 2009 av TangoSierra Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hvis du skal bygge fra bunn av selv ville jeg sett på deler hos Dustin Home i stedet for komplett. Blirt fort et par hundrelapper billigere, kansje tusenlappen også Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Budsjett på 10k hadde eg gått for HD 5870. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Da skal jeg prøve å prsse mer ut av den jeg har! :-) kan noen foresla et bra skjermkort?? Trengte jeg ny prosessor? Eller er den bra nok til å holde tritt?? Hva med RAMen? Holder det å legge til 2GB eller bør jeg kjøpe 4 nye GB?? Først må du finne ut merke på PSU og hvor mange Watt den er på. Det ville vært surt om du bestilte en 5870 for så og plutselig finne ut at PSU'en er for svak. Lenke til kommentar
TangoSierra Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Da har jeg landet på oppgradering. Ser følgende ok ut?? CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ (2X2GB) HIS Radeon HD 5850 1GB GDDR5 COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 600W Endret 27. desember 2009 av TangoSierra Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Corsair PSU anbefales. Lenke til kommentar
TangoSierra Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Corsair PSU anbefales. Kanskje denne? Corsair TX 650W PSU Endret 27. desember 2009 av TangoSierra Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Corsair PSU anbefales. Hvorfor det? :-) Hva gjør den bedre? @Pivotal: Personlig ville jeg aldri ha byttet ut en Corsair PSU (selv en uten modulære kabler) med en MIST (selv med modulære kabler). Og når en Corsair HX 750W koster omtrent det samme, ja da ville jeg ikke vurdert MIST i det hele tatt. I hovedsak skyldes det at jeg ikke bryr meg katta om hvilket merke som står på PSU-en, men hvor den i realiteten er bygd. Corsair bygger sine PSU-er hos Seasonic eller CWT, to av de mest anerkjente produsenter av strømforsyninger. Hvem Netshop har til å bygge MIST aner jeg ikke (er det i det hele tatt kjent). Og MIST har klart å driti på draget vedrørende deler på noen av sine PSU-er. Corsair har vist gang på gang i tester at de er pålitelige. Har selv 3 stykker som damper og går etter ca 3 år, stabile som fjell. Ene har blitt utsatt for ganske store påkjenninger gjennom alle 3 årene. Cooler Master PSU'ene er "ok", men har ustabile 3.3V og 5V linjer. Endret 27. desember 2009 av Vizla Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Corsair sine lavere modeller er basert på seasonic, som i hvert fall tidligere ble annerkjent for å være blandt det aller beste. De høyere er basert på cwt, som også er i toppklasse. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) AMD er for å anbefale innen gaming... skjønner bare ikke hva folk ser i intel CPU for tiden.. bygg selv sier jeg Endret 28. desember 2009 av Wolfie276 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Corsair PSU anbefales. Kanskje denne? Corsair TX 650W PSU Ja, den anbefales Har selv en av den + 2 HX 620W. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 wolfie: Kraftigste ytelsen om man har et litt stort budskjett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå