Gå til innhold

"Game" er et substantiv, ikke verb! :(

vikingkylling

Anbefalte innlegg

Dette blir litt som diskusjonen "totusenogti"/"tjueti". Folk forstår hva man mener, selvom det ikke er språklig korrekt å si "tjueti".

Selv bruker jeg og mange andre venner ordet "gamé" når vi skal spille et eller annet. Trrrrrryyykk på een. Da går det vel ann å skrive det, eller?

La nå folk si det de vil, det viktigste er at man forstår hverandre. Så kan man heller gå og irritere seg over at sjokoladen har blitt så dyr..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pivotal: Grunnen til at jeg ikke liker at norsk og engelsk blandes i dagligtalen er fordi jeg syns det er slitsomt å høre på folk si ting som "gleder meg very much til january" (dårlig eksempel, men de finnes). Det der var ikke så veldig ekstremt heller, men du tar forhåpentligvis tegninga. Jeg har ikke noe problem med at folk sier "nå skal jeg game CS", men syns ikke setningen taper så veldig mye mening om man sier "nå skal jeg spille CS" i stedet, slik Hans-o påstår.

Dessuten syns jeg ikke at erfaringspoeng, eller EP, høres noe teitere ut enn experience points (EXP) i dagligtalen. :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at de norske ordene høres teite ut, er jo fordi de ikke har blitt brukt fra starten av.

Hvis man alltid hadde sagt erfaringspoeng så hadde det ikke vært unaturlig å si EP eller erfaringspoeng..

Endret av timb
Lenke til kommentar

Chacarron: Enkelte ting er jeg jo enig høres teit ut mens andre for meg er helt naturlige, da kanskje spesielt en del verb. Jeg kan gjerne si "Den filmen var insanely bra". Og potet-ordet Fuck havner jo inn her og der hvor det passer seg. Enten som banneord eller et forsterkende adjektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...