BadCat Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Er public display paneler egnet til å se film på? Kunne tenkt meg et panel i størrelsesorden 32-46" Har i dag et 24" TN-panel som jeg er godt fornøyd med til programmer og spill, men det er litt i minste laget å se film på og innsynsvinkelen er dårlig. LCD-TV og annet fremvisningsutstyr med mottaker er uaktuelt. Har sett på disse panelene: Nec MultiSync LCD4615 LG M4714C-BA Samsung Syncmaster 400FXN Philips BDL4631V Lenke til kommentar
valdino Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Dette lurer jeg også på. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 jeg har noen NEC MultiSync-skjermer på jobb, de funker greit til film. ikke de beste skjermene å se film på, men på ingen måte dårlig heller. jeg mener bildet blir en smule kornete, men ellers passe bra bilde... husk at skjermen i utgangspunktet ikke er beregnet på filmbruk og dermed ikke optimalt til det heller... Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 LCD-TV og annet fremvisningsutstyr med mottaker er uaktuelt. Uaktuelt fordi det er mottaker i de? Det er ikke noe problem å slippe unna lisens hvis det er det du bekymrer deg for. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Lisens er nå en ting, men det er ikke ønskelig å ha mulighet til å motta kommersielle- eller mainstrean-sendinger. Jeg kunne tenkt meg étt av de panelene over, feks den første. Men så spørs det om paneltypen er egnet til å se film. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 aklla: Takk for svar. Fikk svar på det jeg lurte på. Hadde egentlig ikke sett for meg at det gav optimalt bilde for film, men ville vite om det var direkte uegnet. Kan du si noe om innsynsvinkelen på et slikt NEC-panel? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) aldri sett noe problem med innsynsvinkel. etter det jeg ser ligger det på ~180 grader, sitter til dagelig å ser på den ene skjermen med ca 60 graders vinkel, har ingen problemer med å se hva som står der. edit: dette er litt eldre skjermer, eldre modell enn det du linker til. antar at bildet på det du tenker på er bedre. Endret 5. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hvordan er dette temaet nå idag, en del år senere? Ganske stort utvalg i public display på markedet. Mye 1080p dog. Men dette holder kanskje? Personlig syns jeg 4k foreløpig er noe tull med lite nytte for de fleste. Tenker på en 55 tommer selv til cirka 10-12 lapper. Får man noe brukbart for det tro? Bruksområdet vil være film, serier, surfing, utube osv. Alternativet er selvsagt en konvensjonell tv med de åpenbare ulempene dette fører med seg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hovedgreia med Public Display er jo at de skal takle å putre å gå 24/7 i noen år. Bare å finne ut hvilket panel som sitter inni så kan du finne reviews. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå