Gå til innhold

Samme feil på tlf gang på gang.


kimmen12

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Kjøpte en LG GW520 her for noen måneder siden på elkjøp. Etter 4-5 dager gikk det ikke ann å sende meldinger (er toutchscreen). Når man trykket på send for å sende sms ble den aktivert akkurat som man trykket på den, men det skjedde ingenting..

Leverte inn hos elkjøp der jeg kjøpte den, fikk et helt nytt produkt siden dette skjedde kun etter et par dager.

 

 

Så hadde jeg denne telefonen i ca. en uke, og samme feil oppstod. Gikk tilbake til elkjøp og leverte den inn igjen. Fikk da et helt nytt produkt en gang til.

 

 

Etter ca 1-2 uker skjedde samme driten og fant selv ut at dette måtte være et problem som gjentok seg, så spurte da om pengene tilbake. Det gikk visst ikke, og fikk en "tilgode" lapp som jeg kunne bruke på andre modeller kun på elkjøp.

 

Så tok med meg lappen hem og tenkte litt over dette.. Gikk innom igjen og bare ba de bestille en lik tlf. Tok veldig lang tid, skulle få sms når den var kommet osv. Gikk ned etter rundt 2 uker, da sa de at de var tom på hovedlageret, men den gamle telefonen var kommet igjen fra verkstedet. Det eneste som telefonen trengte var en software oppdatering ifølge serviceverkstedet.

 

Vell, så gikk det maks 3 dager og samme tingen skjedde. Leverte den inn igjen og spurte om pengene tilbake. Ifølge fyren som satt bak disken på service avdelingen sa at dette ikke var mulig..

Jeg er klar over dette med når en telefon har vært på reparasjon 3 ganger har man rett på å oppheve kjøpet? Ifølge han så var det at når man fikk et nytt produkt så gjelder ikke det. Altså samme telefonen må være inne på reparasjon 3 ganger før man kan oppheve kjøpet, og om man får nytt produkt 10 ganger gjelder ikke det, for verkstedet skal få sjangs til å konstantere problemet og prøve å ordne det på best mulig måte. (noe ikke de klarer whatsoever).

 

Ettersom jeg har hatt 3 like telefoner og den ene telefon har vært på reparasjon 2 ganger nå burde det vell vært en mulighet for å få opphevd kjøpet? Syns dette blir veldig feil.

 

Har hatt operativ telefon i maks 1 måned iløpet av disse 3-4 månedene siden jeg kjøpte den.

 

 

Er det noen som har noen gode forslag for å få pengene tilbake med en gang? Hvis samme tingen skjer igjen må den inn igjen og bli "fikset" og så hvis det skjer enda en gang etter dette kan jeg få pengene tilbake, og da er det gått fort noen uker uten telefon, igjen..

 

Håper på noen gode svar :)

Hilsen en frustrert fyr

Endret av kimmen12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butikken har krav på å gjennomføre 2 avhjelpsforsøk for samme mangel. Når samme mangel oppstår for tredje gang har du som forbruker rett til å kreve å heve kjøpet. Butikken kan kreve å sende varen inn på verksted for å fastslå og bekrefte mangelen, men de kan ikke reparere produktet og avvise hevingskravet.

 

Et avhjelpsforsøk er enten reparasjon av produktet du har eller omlevering(nytt produkt). Slik eg ser det har Elkjøp i dette tilfellet benyttet seg av veldig mange avhjelpsforsøk.

 

Og ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Butikken kan kreve å trekke i fra bruksfradrag, men da kan du også kreve å få utbetalt renter fra kjøpsdato. Som regel blir det samme summen. Tilgodelapp er ikke godt nok.

 

Ta kontakt med Elkjøp, krev heving med tilbakebetaling av hele kjøpesummen og om de ikke går med på dette så ber du om å få snakke med serviceansvarlig evnt daglig leder. Deretter kan du ta saken til forbrukerrådet og evnt videre til FTU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...