Gå til innhold

[løst] Får ikke til Media deling/internett via PC på PS3

Feh

Anbefalte innlegg

Fikk PS3 til jul, men har litt problemer. Når jeg prøver å sette opp internett forbindelse eller logge på PSN får jeg opp en tekst med feilkode 80710092.

Når jeg tar "Test internettforbindelse" får jeg "Skaff IP adresse - Lykkes", men "Internettforbindelse - Mislykkes" og feilkoden som nevnt over.

Jeg kobler til internett via VPN (OpenVPN) på maskinen (nett fra høyskolen på studentleilighet). Jeg har kabel fra PCen rett i veggen og så kabel videre fra PC til PS3 (to ethernet porter på maskinen). Internett deling er aktivert på den tilkoblingen (Marvel ethernet bla bla bla) som er fra PCen til veggen og den er delt med tilkoblingen for PS3en.

Filene på PCen får jeg tilgang til, så den "finner" PCen, men får ikke til internett. Jeg vet det skal fungere fordi det er flere i nabolaget som har det, og to kompiser som også bor på studenthybel har internett på sine PS3er.

Edit: Jeg fikk fikset det. Kanskje ikke så relevant, men legger ut løsningen uansett: Måten å få det til å virke var å høyreklikke på TAP-Win32 adapteren i network settings, velge properties og sharing og dele denne adapteren/forbindelsen med ps3'en. Resten gikk automatisk.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...