Chipsmaster Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei! Har planer om å muligens kjøpe meg et videokamera. pris kan være mellom 2000 til 6000,- Ettersom jeg spiller i band og går musikk skole er jeg ofte og spiller og ser på scener med høy lyd og lysshow, Er det noen som kan komme med forslag til et bra og billig kamera til denne bruken? Altså, Mye variasjon i lys og HØY lyd. Må ha bra bilde og bra lydopptaker. Takk. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Kunne dette ha vært noe for deg? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Det er vel ikke så mange kameraer i amatørklassen som har bra lyd. Det jeg ville gjort var å ta opp lyden med en separat lydopptager, og satt det sammen i et videoredigeringsprogram i etterkant, i hvert fall hvis lyden er viktig. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Kunne dette ha vært noe for deg? Dette hadde vært en mulighet, men er redd oppløsningen er litt lav. Ser canon har noen Full HD kameraer til rundt 5000-6000, men tviler på at lyden blir noe bra, men man kan jo plugge i en annen mikrofon rett i kameraet, men noen som har forslag til et slikt kamera og mikrofon til å koble rett til kameraet? Lenke til kommentar
Humber Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvis du har tenkt å bruke så mye som opptill 6000 på kameraet hadde jeg fulgt Agualongs svar. Kjøpt en separat opptaker med ok lyd og så satt det sammen med filmen senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå