Gå til innhold

NEC ND1300A - ekstremt kresen på media


Anbefalte innlegg

Har en NEC ND1300A som jeg kjøpte på komplett. Ble skuffet da platene jeg kjøpte samtidig med brenneren ikke funket. (Datawrite plater produsert av Princo)

 

Etter oppgradering av Firmware til den som Knightfall refererer til tidligere i tråden her funker det fint som bare det. Jeg brenner nå Princo som jeg kjøpte med brenneren i 4X! (Flashingen av Firmware var enkelt og greit, tok backup av gammel firmware i samme slengen)

 

Selv om NEC er teite og ikke leverer skikkelig firmware ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe brenneren. Det er jo alltids noen som ser det som en utfordring og fjerne produsentens begrensniger.

 

(Har tidligere kun hatt Plextor cd brennere og de har brent alt av plater de er blitt matet med ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tradisjonelt har Verbatim vært svært bra, men de ser nå ut til å ha gått over til CMC i stedet for Mitsubishi for - plater, og CMC er langt dårligere kvalitet. Om produsent-IDen på platen sier MCC, er de gode, men om den sier CMC, kunne du sansynligvis like godt kjøpt billigere plater. Om det samme gjelder for + platene de selger vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det har kommet en ny version fra nec. ver1.06. Denne er faktisk dårligere en den nyeste firmware som Herrie har fiksa.

Den nye fra Nec har noe bedre writing strategy på noen medier, så Herrie jobber med å modde denne nå.

Til info har jeg brent 20 Verbatim DVD+R 4x og snart 100 Princo fra brenner.no i 4x og har ikke hatt noe problemer.

 

Changes:

Changed writing strategies for many media, which should increase writing quality a lot!

 

Added support for the following media:

BEALL G00001

SMMR01

GRUPO CONDOR

4M SYS 202C1

Plasmon-Gen

GSC001 2x and 4x with various media codes

REC001

BEALL_ G00002

AN30

TAROKO-X2

Auvistar

ACER MEDIA

LONGTEN 001

 

Downloads:

 

Normal version: http://herrie.rpc1.org/105v8.rar

Auto reset version: http://herrie.rpc1.org/105v8aut.rar

Free version: http://herrie.rpc1.org/105v8fre.rar

 

Lots of burning pleasure!

 

P.s. Iomega and TDK versions will follow tomorrow or something!

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skulle lest denne tråden før jeg bestilte min 1300A i forgårs! Vi har en 1100 på jobben som funker glimmers, så da tenkte jeg at 1300 sikkert er enda bedre.... :lol::lol: ....men neida.

 

Vel, jeg sitter nå her og banner og skriker, fordi saken NEKTER å brenne på Smartbuy +RW platene jeg har kjøpt. Valget falt på Smartbuy fordi jeg vet de funker glimmers med 1100, men 1300 har ikke særlig sansen for dem. Princo 1x -R går derimot helt fint - vel og merke på 2x, det er ikke mulig å brenne de på 1x (!) :o Feilmeldingen jeg får på Smartbuy-platene er "Invalid field in parameter".

 

Men ut fra tråden her ser det ut som om Smartbuy +rw fungerer hos folk??? Og hva er forskjell på 1300 og 1300A, eller er alle "A" ?? Noen som kan utdype litt?

 

Bruker generelt RW egentlig, og da helst +. -RW er jeg egentlig ikke så interessert i, er det ikke slik at - må formateres først over hele plata?

 

Flashe saken er ikke noe problem, har gjort det på cd-brenner etc tidligere. Men å herpe hele saken har ikke lommeboka mi særlig lyst til, flere med erfaring fra flashing derute? Og er det så sikkert at det lønner seg? Hvis de med vilje har fjernet dårlige media så er det vel en grunn til det.... kjipt om backupen min er helt sveitserost om 6 måneder.....

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte brenneren for en uke siden eller noe, men siden jeg glemte å bestille med plater fra komplett, måtte jeg kjøpe på Lefdal. Jeg kjøpte en Imation DVD-RW til 40 kr bare for å finne ut at den brente på 1x :(

 

Uansett så prøvde jeg å lage backup av en DVD med DVD Decrypter, DVD2One og brenne med NERO. Det funka helt fint til jeg putta plata i min pioneer DV-350 som bare kom med beskjeden: can't read disc. Jeg prøvde den også i PS2 og en gammel Toshiba, men den virket ikke der heller.

 

Så prøvde jeg å ta en Mpeg-1 fil og konvertere til DVD Mpeg-2 med Ulead movie factory og brente den. samme resultat. Jeg har også prøvd å brenne med DVD Decrypter og Alcohol 120%, men plata virker ikke da heller. Det som er litt rart er at den funker på datan (Windows Media Player), men uten lyd :-?

 

Tror dere det er plata eller kan det være problemer med min NEC? Det var nemlig to programmer (record now max og PrimoDVD) som sa at de ikke fant brenneren, og Instant CD/DVD finner ikke plata. Straaaaaaaange :-?

Lenke til kommentar

har prøvd 4 sorter bare 1 som ikke virker

eproformance -r kjøpt på binders.. virker ikke

 

Fujifilm +r kjøpt på clas ohlson til 39kr stk virker

Traxdata +r kjøpt på clas ohlson til 29 kr stk virker

Memorex -r kjøpt på spazeworld 5 pakk for 149 kr virker

 

imation +rw virker også husker ikke pris

DVD+rw fra clas ohlson 49-59 kr stk virker også

Lenke til kommentar

Kjøpte en Verbatim DVD+RW plate som ikke ville virke.

Men så tok jeg "erase rewritable disc" i Nero og den ble erased.

Etter det har det gått fint å brenne på den.

 

Mulig det skal være sånn med +rw, men hvis ikke kan det være

tips til andre der ute.

 

Med -rw platen jeg kjøpte måtte jeg ikke gjøre dette (også verbatim).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Even now the firmware 1.06 accepts Princo 4x DVD-R and MPO 2.4x for writing,

our engineers have reported that the disc quality is awful (especially at outer area of the media)

and write error could be occured.

>We still not recommend to use Princo 4x. (also wont be added to recommend media list!)

>Customers should try slower speed(i.e. 2x) for better result.

 

Andre tester av dvdplater bekrefter at en del produsenter lager plater med ELENDIG kvalitet. Folk kjøper dem pga prisen og etterpå klager dem over at brenneren er dårlig ........

 

(måtte bare få det sagt)

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...