Gå til innhold

NEC ND1300A - ekstremt kresen på media

Anbefalte innlegg

Kjøpte en NEC ND1300A fra en webshop her forleden, "endelig en billig brenner som takler begge format" tenkte jeg....

Men den gang ei. Det viser seg at denne brenneren ikke takler de vanlige platene som er på markedet i dag. Faktisk skal man lite litt for å finne noe som er bra nok iflg NEC sine egne anbefalinger.

Jeg noterer meg at ingen av webshopene har noen egen notis om dette på sine annonser/produktsider.

Tillater meg å advare andre som tenker på å kjøpe denne brenneren, med mindre det er planen å bruke dyre Verbatim plater er det best å unngå den...

http://www.cdrwcentral.com/modules.php?nam...article&sid=337

http://www.cdrwcentral.com/modules.php?nam...article&sid=343

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann...jeg kjøpte den samme brenneren fra ps-data for noen dager siden og gikk til annskaffelse av sony -plater....funka kjempebra her med det samme ...brendte først med pinacle systems ...men da funka dem ikke i spilleren i stua......etter at jeg la in Roxio Easy CD & DVD Creator 6 funka det med det samme ......men en annen ting jeg lurer på og som jeg oxo sniker meg in med på denne tråden er ...trenger jeg et eget program for å formatere RW plater .......jeg formaterte den med Roxio Easy CD & DVD Creator 6 men når jeg skal brenne film på den sier den AT DEN ER AV FEIL FORMAT ?????

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt denne brenneren, bare med svart front, og la merke til på komplett's side at nec's grå modell stod det advarsel om at den ikke kunne brenne bl.a. datawrite +R plater (100 stk for ca 1300). På den svarte modellen stod det ingen advarsel sist jeg sjekket.

Jeg har modellen m svart front på og den brenner datawrite +R plater som bare f... Testet med hp +RW plate, gikk også bra. Har ikke fått tid til å teste noe mer siden jeg bare har hatt den i 2 dager :wink:

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt denne brenneren, bare med svart front, og la merke til på komplett's side at nec's grå modell stod det advarsel om at den ikke kunne brenne bl.a. datawrite +R plater (100 stk for ca 1300).

Det står ikke noe om +R, og det er fordi de mener Datawrite -R.

Lenke til kommentar

Hei, Har en Nec 1300, hatt problemer med plater som spillerne ikke ville ha (Særlig RW-plater). Satte IDE-kontrolleren til PIO-mode (ikke DMA/UDMA). Dette løste mine problemer. Media som jeg har sjekket og som funker (RW):

- Memorex 1X-2,4x

- Smartbuy 1x-2,4x

Kjøpt på Komplett, begge DVD+RW.

Som IKKE funker:

- eProformance (DVD-RW)

mvh roger

Lenke til kommentar
Hei, Har en Nec 1300, hatt  problemer med plater som spillerne ikke ville ha (Særlig RW-plater). Satte IDE-kontrolleren til PIO-mode (ikke DMA/UDMA). Dette løste mine problemer. Media som jeg har sjekket og som funker (RW):

- Memorex 1X-2,4x  

- Smartbuy 1x-2,4x

Kjøpt på Komplett, begge DVD+RW.

Som IKKE funker:

- eProformance (DVD-RW)  

mvh roger

Heisann.....takk for hjelpen ......fikk til å brenne ......var programmet ....SONY plater DVD-R funka oxo på denne brenneren ...ble kjempebra----------men kan fortsatt ikke formatere dvd-rw plata mi slik at den kan brennes filmer på den ...men jeg kan brenne filer på den ....

Lenke til kommentar

Har en NEC ND-1300A som jeg fikk fra PSdata forrige uke. Bestilte en 5-pack med Samsung DVD-R General samtidig. Får bare "Illegal medium" når jeg prøver å brenne med nyeste Nero (5.5.10.35) uansett hva jeg prøver å brenne. Har også prøvd andre programmer uten hell, så jeg er ganske sikker på at det ikke er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Har en NEC ND-1300A som jeg fikk fra PSdata forrige uke. Bestilte en 5-pack med Samsung DVD-R General samtidig. Får bare "Illegal medium" når jeg prøver å brenne med nyeste Nero (5.5.10.35) uansett hva jeg prøver å brenne. Har også prøvd andre programmer uten hell, så jeg er ganske sikker på at det ikke er det som er problemet.

Ser ikke bra ut det der ......selv gikk jeg på Elkjøp og fikk tak i SONY DVD-R ...funka på min 1300 brenner det da.....betalte 165.- for 3 plater .....og 99.- for en DVD-RW.....dyrt ....men resultatet ble jo bra :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker DVD+R plater fra samme produsent og de fungerer som de skal. De står ikke på lista til NEC over anbefalte plater.

Lenke til kommentar

Se i denne tråden:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=14877

Her har de lagt til og endra media kodene så princo feks vil kunne brukes.

Utklipp :

Ok after some further investigations I was able to complete a very good version of my NEC firmware

With the previous versions there were some reports of 2x media that didn't work, this should be solved now:)

List of added media codes:

6 times space (2x experimental)

6 times space (4x)

BeAll G00001 (2x tested & verified)

CMC MAG.AF01 (4x tested & verified)

DDD DVDR (2x experimental)

EURODIG-DISC (2x experimental)

GSC001 (2x tested & verified)

LEADDATA01 (4x tested & verified)

LONGTEN TECH (4x tested & verified)

MAMEG02 (2x experimental)

NANYA (2x)

PRINCO (4x tested & verified) (Princo White Tops 1-4x, BulkPaq 1-4x)

PRODISCG01 (2x experimental)

SHT 001 (2x experimental)

SKC Co Ltd. (2x)

TAROKO-X2 (2x experimental)

UTJG01001 (2x tested & verified OK)

The following media have been removed (because they don't exist and they were disabled anyway in the firmware):

2FUJIFILM...

3FUJIFILM...

4FUJIFILM...

5FUJIFILM...

CMC00RG301..

CMC00RG302..

MCC 02RG20

MCC 03RG20

MCIG03......

OPTODISCK005

PRODISCG03..

PRODISCG04..

PVC001002

PVC001003

PVCR001004..

PVCR002002..

TYG03.......

The new firmware can be downloaded here:

Normal version: http://212.203.28.251/105xp.rar

RPC2 (Auto Reset thanx to Etna): http://212.203.28.251/105xpauto.rar

RPC1 (Free thanx to Etna): http://212.203.28.251/105xpfree.rar

Please test it! I'd like to know the results, especially for the 'experimental' ones

Lenke til kommentar

Hvilke av de platene de har på komplett funker best? jeg har tenkt til å kjøpe brenneren og vil bare kjøpe de platene som funker best. Så hvilken DVD- og DVD+ av platene på komplett.no er de beste til NEC ND-1300 brenneren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...