Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg ble anmeldt og avhørt for noe for et par mnd siden, og ennå ikke hørt en dritt om hva utfallet blir... Det var en rimelig enkel sak, ble anmeldt for ulovlig kjøring i utmark som normaltvis bare er et forelegg(?). Jeg tilsto alt, men nektet straffeskyld pga det var 0 skilting at det var forbudt å kjøre der, og fordi det var en opparbeidet løype for terrengkjøring. Har en kompis som har vært i samme situasjon bare for promillekjøring som måtte vente flere mnd før han fikk straffen (han mistet lappen i 2 år). Har jeg noe annet valg enn å bare gå og vente, hvor lang tid tar sånt? Hjelper det noe om jeg ber om litt fortgang i saken (skulle gjerne prøve å smoothe litt over saken for juristene også, fikk iaffal politiet som avhørte meg litt med på tonene også ), eller kan det hende at de rett og slett bare glemmer saken/ikke gidder å styre mer med det og ender opp med å henlegge? Edit: kan legge til at det var en privatperson (leder for heimevernet som eier løypene) som anmeldte meg, ikke politiet Endret 26. desember 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ble førerkortet ditt inndratt? I så fall, med eller uten ditt samtykke? Hvis førerkortet ditt ble inndratt med ditt samtykke bør du skriftlig tilbakekalle det samtykket. Da må førerkortinndragelsen inn for retten innen tre uker (ikke hele saken, bare førerkortinndragelsen). Men det vil normalt føre til at det blir noe fart i behandlingen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Førerkortet ble ikke beslaglagt nei... Endret 29. desember 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg ble anmeldt og avhørt for noe for et par mnd siden, og ennå ikke hørt en dritt om hva utfallet blir... Det var en rimelig enkel sak, ble anmeldt for ulovlig kjøring i utmark som normaltvis bare er et forelegg(?). Jeg tilsto alt, men nektet straffeskyld pga det var 0 skilting at det var forbudt å kjøre der, og fordi det var en opparbeidet løype for terrengkjøring. Har en kompis som har vært i samme situasjon bare for promillekjøring som måtte vente flere mnd før han fikk straffen (han mistet lappen i 2 år). Har jeg noe annet valg enn å bare gå og vente, hvor lang tid tar sånt? Hjelper det noe om jeg ber om litt fortgang i saken (skulle gjerne prøve å smoothe litt over saken for juristene også, fikk iaffal politiet som avhørte meg litt med på tonene også ), eller kan det hende at de rett og slett bare glemmer saken/ikke gidder å styre mer med det og ender opp med å henlegge? Edit: kan legge til at det var en privatperson (leder for heimevernet som eier løypene) som anmeldte meg, ikke politiet Mitt svært gode standardsvar når noen lurer på noe konkret som angår saken deres og som ingen andre enn politiet kan svare på: Ring 02800 i kontortida, presenter deg og redegjør kort for ditt ærend, be om å få snakke med påtaleansvarlig eller etterforskningsleder i saken din. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Dette er en sak som blir betraktet som miljøkriminalitet. Dette er i kongeriket Norge langt mer alvorlig enn å slå ned en gammel dame på by`n samt å stjele veska hennes. Saken din er ikke glemt, og du vil få en stor bot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå