Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor lenge drøyer juristene før saken blir avgjort?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg ble anmeldt og avhørt for noe for et par mnd siden, og ennå ikke hørt en dritt om hva utfallet blir... Det var en rimelig enkel sak, ble anmeldt for ulovlig kjøring i utmark som normaltvis bare er et forelegg(?). Jeg tilsto alt, men nektet straffeskyld pga det var 0 skilting at det var forbudt å kjøre der, og fordi det var en opparbeidet løype for terrengkjøring.

Har en kompis som har vært i samme situasjon bare for promillekjøring som måtte vente flere mnd før han fikk straffen (han mistet lappen i 2 år).

Har jeg noe annet valg enn å bare gå og vente, hvor lang tid tar sånt? Hjelper det noe om jeg ber om litt fortgang i saken (skulle gjerne prøve å smoothe litt over saken for juristene også, fikk iaffal politiet som avhørte meg litt med på tonene også :p), eller kan det hende at de rett og slett bare glemmer saken/ikke gidder å styre mer med det og ender opp med å henlegge?

Edit: kan legge til at det var en privatperson (leder for heimevernet som eier løypene) som anmeldte meg, ikke politiet

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble førerkortet ditt inndratt? I så fall, med eller uten ditt samtykke?

Hvis førerkortet ditt ble inndratt med ditt samtykke bør du skriftlig tilbakekalle det samtykket. Da må førerkortinndragelsen inn for retten innen tre uker (ikke hele saken, bare førerkortinndragelsen). Men det vil normalt føre til at det blir noe fart i behandlingen.

Lenke til kommentar
Jeg ble anmeldt og avhørt for noe for et par mnd siden, og ennå ikke hørt en dritt om hva utfallet blir... Det var en rimelig enkel sak, ble anmeldt for ulovlig kjøring i utmark som normaltvis bare er et forelegg(?). Jeg tilsto alt, men nektet straffeskyld pga det var 0 skilting at det var forbudt å kjøre der, og fordi det var en opparbeidet løype for terrengkjøring.

Har en kompis som har vært i samme situasjon bare for promillekjøring som måtte vente flere mnd før han fikk straffen (han mistet lappen i 2 år).

Har jeg noe annet valg enn å bare gå og vente, hvor lang tid tar sånt? Hjelper det noe om jeg ber om litt fortgang i saken (skulle gjerne prøve å smoothe litt over saken for juristene også, fikk iaffal politiet som avhørte meg litt med på tonene også :p), eller kan det hende at de rett og slett bare glemmer saken/ikke gidder å styre mer med det og ender opp med å henlegge?

Edit: kan legge til at det var en privatperson (leder for heimevernet som eier løypene) som anmeldte meg, ikke politiet

Mitt svært gode standardsvar når noen lurer på noe konkret som angår saken deres og som ingen andre enn politiet kan svare på:

Ring 02800 i kontortida, presenter deg og redegjør kort for ditt ærend, be om å få snakke med påtaleansvarlig eller etterforskningsleder i saken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...