kaian Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 og kaian han bruker nok plenty med kommunens penger til og brøyte SIN EGEN oppskjørsel Det er klart, og jeg vil ikke ha noen slutt på det bare for at andre skal få tilsvarende service. Jeg (eller sambo) må ut og måke hver gang brøytebilen har passert. Vi bor nest innerst i veien, så innkjørselen blir godt fylt hver gang. Og hver gang, ja - SÅ veldig ofte er det jo ikke... Men vi slipper å måke veien, og det setter vi pris på. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Sikkert deilig å få en liten utblåsning av frustrasjon. Kjenner selv det bobler litt når det plutselig er en tredve centimenter høy kant av hardpakket is og snø utenfor innkjørselen. Nå har det jo også kommet uvanlig mye snø på kort tid, og brøytemannskapet har nok en stressende tid nå. Men når sinnet har begynt å avta litt, så tror jeg dette er en fornuftig fremgangsmåte: 1) Ta bilder av situasjonen. Hvis du allerede har ryddet opp, så blir det litt vanskelig. Men kanskje det kommer en ny sjanse. . 2) Send et brev til kommunen, med bilde, der du saklig ber om at brøytemannskapet prøver å legge snøen på andre siden av veien, eller et annet sted der den ikke er til sjenanse (kom med konkrete forslag). 3) Kjøp deg en snøfreser. :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg er full klar over at jeg har opptredd umodent både i situasjonen og i emnet, men synes pokker meg jeg har grunn til å reagere med frustrasjon, og det er egentlig enda mer patetisk å gjøre som folk i denne tråden og prøve å helle bensin på bålet og gå inn for å forsvare brøytebilsjåfører som kaster snø på andres biler, det er helt uakseptabelt. Skulle så gjerne sett dere i samme situasjon, du skal være født bak et tre for å godta noe sånt. Jeg tåler å måke vekk kanten når brøytebilen har vært her, men ikke å jobbe i timesvis for å *grave* ut bilen (som btw ble helt usynlig under ca halvmeter med snø) + kjøre all snøen fra gaten bak i hagen. Det finns grenser... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Du virker ikke akkurat pålitelig i utsagnene når du påstar at han kaster masse snø oppå bilen din samtidig som han lager en svær brøytekant. Med mindre du kommer med en plausible forklaring på dette fenomenet så er det mange med meg som rett og slett tror du overdriver kraftig eller som man i andre sammenhenger sier det "pics ore it didnt happen" Å ikke beskrive redskapen ut over at det var en traktor hjelper heller ikke på misstanken om overdrivelse med tanke på at de kommer i størrelse fra denne til denne Endret 26. desember 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg er full klar over at jeg har opptredd umodent både i situasjonen og i emnet, men synes pokker meg jeg har grunn til å reagere med frustrasjon, og det er egentlig enda mer patetisk å gjøre som folk i denne tråden og prøve å helle bensin på bålet og gå inn for å forsvare brøytebilsjåfører som kaster snø på andres biler, det er helt uakseptabelt. Skulle så gjerne sett dere i samme situasjon, du skal være født bak et tre for å godta noe sånt. Jeg tåler å måke vekk kanten når brøytebilen har vært her, men ikke å jobbe i timesvis for å *grave* ut bilen (som btw ble helt usynlig under ca halvmeter med snø) + kjøre all snøen fra gaten bak i hagen. Det finns grenser... Få et bra bilde av din bil begravd i snø så tenker jeg tonen blir en annen................... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 En halvmeter snø :!: Blir bare bedre og bedre dette. Hva sier faren din til dette problemet da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hvorfor skal jeg gidde å overbevise dere om at jeg ikke bare har diktet opp hele historien? Haha, jeg gir vel f i dere skeptikere/traktoreksperter. 'ta fuck outta here Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg er full klar over at jeg har opptredd umodent både i situasjonen og i emnet, men synes pokker meg jeg har grunn til å reagere med frustrasjon, og det er egentlig enda mer patetisk å gjøre som folk i denne tråden og prøve å helle bensin på bålet og gå inn for å forsvare brøytebilsjåfører som kaster snø på andres biler, det er helt uakseptabelt. Skulle så gjerne sett dere i samme situasjon, du skal være født bak et tre for å godta noe sånt. Jeg tåler å måke vekk kanten når brøytebilen har vært her, men ikke å jobbe i timesvis for å *grave* ut bilen (som btw ble helt usynlig under ca halvmeter med snø) + kjøre all snøen fra gaten bak i hagen. Det finns grenser... Hvorfor skal jeg gidde å overbevise dere om at jeg ikke bare har diktet opp hele historien? Haha, jeg gir vel f i dere skeptikere/traktoreksperter. 'ta fuck outta here Du er fullt klar over at du opptrer umodent, derfor fortsetter du med det? Det er jo logisk... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg er full klar over at jeg har opptredd umodent både i situasjonen og i emnet, men synes pokker meg jeg har grunn til å reagere med frustrasjon, og det er egentlig enda mer patetisk å gjøre som folk i denne tråden og prøve å helle bensin på bålet og gå inn for å forsvare brøytebilsjåfører som kaster snø på andres biler, det er helt uakseptabelt. Skulle så gjerne sett dere i samme situasjon, du skal være født bak et tre for å godta noe sånt. Jeg tåler å måke vekk kanten når brøytebilen har vært her, men ikke å jobbe i timesvis for å *grave* ut bilen (som btw ble helt usynlig under ca halvmeter med snø) + kjøre all snøen fra gaten bak i hagen. Det finns grenser... Hvorfor skal jeg gidde å overbevise dere om at jeg ikke bare har diktet opp hele historien? Haha, jeg gir vel f i dere skeptikere/traktoreksperter. 'ta fuck outta here Du er fullt klar over at du opptrer umodent, derfor fortsetter du med det? Det er jo logisk... Det var umodent å skjelle ut sjåføren i tråden, i diskusjonen som følger vil jeg heller si at du bl.a du opptrer umodent. Sikter du til at det er umodent å si jeg er lei av å høre tullprat om traktorer og at dere skal ha bildebevis? Jeg må jo bare is helt ærlig at jeg gir f i dere alle sammen, skjønner du ikke det? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Wow, snakk om forståelse...Det er ikke snakk om en liten brøytekant, det er snakk om å kaste all snøen fra veien rett inn på en måket innkjørsel (som vi må bruke timesvis på å kjøre bak i hagen), og ikke minst kaste snøen på en bil som nærmest ble helt begravet i går. Du må jo være helt evneveik om du ikke skjønner at slikt ikke går an. Du beviser vel jo mer du prater at det vel er du som er nærmest evneveik her, om jeg skal bruke dine ord. At det liksom skal ha noe å si hvor mange timer dere har brukt på å måke snø før brøytebilen kommer er jo så dumt jeg er overrasket du ikke så det selv. Han gjør en jobb som er å måke veien, og hva som står og er på din tomt er kun ditt ansvar, ikke hans. Har du satt bilen slik at den blir sprutet ned med snø, er det ditt problem. Tenk om alle som parkerte langs med sentrumsgatene i Oslo om dagen skulle reagert på samme måte som deg fordi bilen ble sprutet snø på av måkebilen. Nei. ro deg ned og gå ut å måk som alle oss andre, du klager over bagateller. Dette er helt latterlig. Du skal vite at i sentrum så fjerner de all snøen med lastebiler. Det skal de også egentlig gjøre i alle gater som er så små at snøen ikke kan gå noen andre steder enn inn på privat tomt, som tydeligvis skjer i TS sin gate. I min gate, har vi steder hvor de måker all snøen til og utfor en liten skrent som går ned i skogen, men vi må alltid påregne minst en liten brøytekant. Men de pleier faktisk å fjerne denne lille brøytekanten foran oppkjørselen også ved å kjøre skoffa litt inn foran garasjen. At vedkommende i måkebilen er så hensynnsløs at all snøen blir dumpet inn på privat tomt er latterlig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg tar adminhatten på et øyeblikk. Her ble det mye personfokus og misstemning i tråden. Det er vi ikke så glade for. At man poster her fordi man er sint for noe er helt greit, men når dere blir sure på hverandre så setter vi strek. Jeg kan gjerne rydde opp litt i tråden om trådstarter ønsker det, men da er det lurt å rapportere slikt og ikke ta gjen med samme mynt. Send meg en PM om så er ønsket. I mellomtien holdes tråden stengt. Geir P.S. Det er jul, og jeg er ikke standby ved maskinen. Så det kan ta noe tid før jeg svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg