Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Konflikt med brøytesjåfør , trenger raske svar !

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070
Du har jo fått vite to ting: Hvor du skal klage/anmelde vedkommede, og hvor latterlig klagingen din er.

Hagen/innkjørsla var samme betydning i innlegget mitt.

Nesten så jeg skulle ønske jeg var brøytesjåfør i gaten din... sånne som deg forstår ikke problemer før de rammer en selv.

Bare faktum at du presterer å ikke skille hage fra innkjørsel sier vel sitt. :) Takk for bidraget ditt, nå kan du slutte å poste i denne tråden hvis du er grei.

Hahaha. Slutter når eg selv vil. Og ja, eg skreiv ein liten feil i innlegget mitt. I motsetning til deg som aldri skriver en feil. Konflik for eksempel. Ser ikke bort fra at du ender opp som brøytesjåfør selv når du vokser opp.

Har fått så mye snø inn i innkjørselen min opp gjennom at du aner ikke. Men har eg noengang klikket i vinkel og løpt etter som en bavian og oppført meg sånn som du? Nei. Sier det noe om meg eller deg?

Ta nå bilde da. Høres jo ut som mannen med traktor gravlegger hele eiendommen din med det lille brøyteskjæret sitt. Må være Lamborghini traktor han har.

Jeg bommet på en tast i det jeg la ut tråden, og det sammenligner du med manglende evne til å separere to ord med helt forskjellig betydning? Geez, spar meg.

Den barnslige drittslengingen får du spare til noen andre, jeg gidder ikke la meg provosere iaffal.

Lenke til kommentar
[Du må gjerne komme og måke innkjørselen vår...

Hvis du måker min, så. Jeg har ca. 20 meter fra veien til garasjen...

ingen av oss setter pris på at snøen blir kastet INN I OPPKJØRSELEN, så det samler seg store oppsamlinger av snø INNENFOR VÅR EIENDOM. Det er biler som kjører inn og ut derfra, det er ikke snakk om en hageplass heller, enhver oppegående person må jo forstå at det ikke er akseptabelt å samle all snøen fra gaten der. Jeg driter vel i åssen det ser ut foran innkjørselen...

Nei, ingen setter pris på det. Det gjør ikke jeg heller. Men jeg skjønner at i gata jeg bor der det er innkjørsler hele veien så er det ikke så mye brøytefolkene kan gjøre med det.

Du formulerer deg feil angående bilen også, han kastet ikke snøen RUNDT PARKERTE BILER men OPPÅ parkerte biler. Skjønner du? Eller forsvarer du å begrave andres biler i snø? Isåfall er du mentalt på samme nivå som den stakkars traktorsjåføren...

Nei, jeg er ikke sikker på at jeg skjønner. Er det snakk om en snøfreser? Og i så fall, er fresen stilt inn i en fornuftig vinkel for å få snøen unna veien, og er det en annen måte den kunne vært stilt på slik at man unngikk på problemet, og fortsatt fikk utført oppgaven, nemlig å få snøen unna veien? Du må gjerne poste et bilde, så er det lettere for oss å bedømme.

Jeg skulle gjerne anmeldt han til politiet, men det er neppe brudd på noen lover å være en udugelig brøytesjåfør, så jeg vet det ikke fører fram.

Hvis han ikke bryte loven eller stillingsinnstruksen, så er han feil mål for ditt sinne. Gå til kommunen istedet, det er de som har bestemt at brøytingen skal skje på denne måten.

Og nok en gang må jeg korrigere dine fjerne formuleringer, jeg har aldri truet sjåføren, jeg ba han enkelt og greit om navnet hans så jeg kunne ta saken videre, kaller du det en trussel? Trakassering ville jeg heller kalt å kaste snø på en frustrert person som nettopp fikk både innkjørsel og bil begrav av snø.

Min formulering var basert på ditt utsagn i førsteposten:

I affekt begynte jeg å slå i døren og løpe etter og be han om å komme ut, og i panikk suste han ut av gaten og gadd ikke engang å måke resten.

Hvis jeg var sjåfør og så et hissig menneske løpe etter bilen og hamre i døren og rope at jeg skulle komme ut hadde jeg følt meg truet jeg også. Om det var ment sånn kan bare du vite...

Edit: For ikke å snkke om denne:

Kan kommunen gi meg personlig informasjon? Nok til at jeg kan spore opp karen? Isåfall bør han være redd...

Jeg skjønner du er frustrert, men et godt råd dersom du søker hjelp på et forum der folk ikke kjenner deg er å ikke skjelle ut de som kommer med sine synspunkter. Da er det ikke så lett å føle sympati for din situasjon.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du tror tydeligvis din eiendom er en priviligert sone hvor brøytemanskaper skal ta hensyn og gjøre slik at din måking ikke blir ødelagt.

Strengt talt så ER hans eiendom en privat og priviligert sone. Har vi ikke eiendomsrett i dette landet? Et skilt fra trådstarter burde være nok. "Privat eiendom, ikke kast snø hit." Om vedkommende sjåfør, kaster snø inn på hans eiendom, så er det nok til å anmelde vedkommende. Hvordan det ser ut på kommunens vei, er da revnende likegyldig for trådstarter, det er kommunen sin oppgave å fjerne snøen, og ikke skyve dette problemet over i trådstarters fang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Tror TS skal roe seg litt ned og slutte og overdrive. Er det så farlig som du meiner så får du heller få eit bilde av det og legge det ut her.

Har selv vert med og brøytet og dratt fram biler som har kjørt seg fast i snøen og er skuffet over hvor lite taknemlige folk er. Då var det også snakk om ubetalt arbeid som me "ikkje trenkte å gjere"

Føler ikke jeg får mye igjen for å drøfte dette temaet her, virker som det sitter altfor mange trassige trollere her som sikkert selv har vært/er traktorsjåfør... så tror jeg har anstrengt meg nok her nå.

Jeg hadde nok vært meget takknemlig for å bli hjulpet ut av snøen, men det sier seg selv at jeg ikke er takknemlig for å bli begravd i snø?

Lenke til kommentar
Du tror tydeligvis din eiendom er en priviligert sone hvor brøytemanskaper skal ta hensyn og gjøre slik at din måking ikke blir ødelagt.

Strengt talt så ER hans eiendom en privat og priviligert sone. Har vi ikke eiendomsrett i dette landet? Et skilt fra trådstarter burde være nok. "Privat eiendom, ikke kast snø hit." Om vedkommende sjåfør, kaster snø inn på hans eiendom, så er det nok til å anmelde vedkommende. Hvordan det ser ut på kommunens vei, er da revnende likegyldig for trådstarter, det er kommunen sin oppgave å fjerne snøen, og ikke skyve dette problemet over i trådstarters fang.

Du kan jo prøve å melde skyene også for å kaste ned snø, har vi ikke eiendomsrett?????

Endret av Sigurdl
Lenke til kommentar

Det har vi selvfølgelig, men den er ikke til hinder for at kommunen måkerr snø fra veien inn på din eiendom. Hvor skal man ellers gjøre av snøen?

Lenke til kommentar
Det har vi selvfølgelig, men den er ikke til hinder for at kommunen måkerr snø fra veien inn på din eiendom. Hvor skal man ellers gjøre av snøen?

Det er kommunen sitt problem, ikke trådstarter. At kommunen flytter sitt problem over i trådstarters fang, er helt uakseptabelt. Kommunen kan putte snøen opp der bak, for at det vedrører trådstarter, så lenge de ikke flytter snøen inn i hans innkjørsel.

Hvis kommunen kan flytte sin snø inn på trådstarters eiendom, så kan vel trådstarter flytte "sin" snø, ut i kommunens vei? Ja, for hvor skal han ellers gjøre av den?

Lenke til kommentar

Det er kommunen sitt problem, ikke trådstarter. At kommunen flytter sitt problem over i trådstarters fang, er helt uakseptabelt. Kommunen kan putte snøen opp der bak, for at det vedrører trådstarter, så lenge de ikke flytter snøen inn i hans innkjørsel.

Hvis kommunen kan flytte sin snø inn på trådstarters eiendom, så kan vel trådstarter flytte "sin" snø, ut i kommunens vei? Ja, for hvor skal han ellers gjøre av den?

Hvis du tenker litt vil du kanskje innse at det er bedre plass til den på eiendommene langs veien enn i veien. Forøvrig blir det kanskje alle som bruker veien sitt problem hvis den er full av snø.

Lenke til kommentar
vært/er traktorsjåfør

Er dette et yrke altså? Hva gjør man da? (Bortsett fra det åpenbare å kaste snøen 2,5 meter opp i luften, 3-4 meter horisontalt og ikke minst en "sånn svær kant" i tillegg.

Synest igrunn vedkommede burde få skryt eg, er faktisk en prestasjon og tydelig er det at han er flink til det han holder på med.

Eller så overdriver TS noe voldsomt. Holder en stor knapp på siste....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
(til og med lagd en sånn svær kant der)

Du skulle fått diplom for det du skrev! Wow!

Hvordan vil du unngå å lage brøytekant? Annsette en som brøyter brøytekanter? Haha!

Morsomste tråden jeg har sett på lenge! :)

Det jeg synes er morsomt er hvordan du totalt blottet for forståelse prøver å skrive et provoserende svar, og bare hopper inn en tråd uten en gang å ha prøvd å sette deg inn i problemstillingen. Du kommer iaffal ingen vei med det med meg ;)

NikkaYoichi: Jævlig godt poeng egentlig, tror faktisk jeg skal kaste all snøen ut på veien igjen... skjønner ikke hvorfor jeg skal godta å få alle konsekvenser for en feil som åpenlyst ligger på kommunens side...

Lenke til kommentar
Føler ikke jeg får mye igjen for å drøfte dette temaet her, virker som det sitter altfor mange trassige trollere her som sikkert selv har vært/er traktorsjåfør... så tror jeg har anstrengt meg nok her nå.

Det spørs hva du forventer å få igjen. Er det sympati så er du kanskje i feil kategori. Er det å finne ut av om du har noen sak rent juridisk så er vel begrunnede utsagn om at du ikke har det like bra som de som sier du har det.

Det er et prinsipielt synspunkt, Nikka. Akkurat som jeg kan si at mine penger er mine penger, og at staten ikke har noen rett til å forsyne seg av dem gjennom skatter og avgifter, og får finne andre måter å ordne sine finanser på. Men allikevel har staten juridisk rett til å gjøre det, og den retten er overordnet min eiendomsrett. Hvis du kan vise til en lov som gir trådtstarter rett til å nekte kommunen å plassere snø i hans oppkjørsel når de brøyter så kom gjerne med den.

Geir :)

Lenke til kommentar
[

NikkaYoichi: Jævlig godt poeng egentlig, tror faktisk jeg skal kaste all snøen ut på veien igjen... skjønner ikke hvorfor jeg skal godta å få alle konsekvenser for en feil som åpenlyst ligger på kommunens side...

Siden dett er et jus forum, er det kanksje på tide med noen relevante argumenter Det er nok ingen god ide å kaste snøen tilbake igjen:

Gjeldende rettsoppfatning (hvertfall sett fra det offentlige) er som følger:

""Vegdirektoratet antar at en må anvende de samme rettslige prinsipper ved vurdering av ulemper ved snøbrøyting som for andre ulemper i forbindelse med vei. Ulemper som følge av normal snøbrøyting på offentlig vei, herunder snøopplag på private naboeiendommer, er gjennomgående forhold veiens oppsittere erstatningsfritt må finne seg i. Dette har vært praktisert over landet i alle år. Selv om forholdet fra tid til annen har vært påklaget, er en ikke kjent med at det har vært bestridt at det er lovlig adgang til å foreta snøbrøyting på denne måten. Resonnementet er blant annet at veiens naboer også har fordel av veien og at denne holdes oppe vinterstid, og det må av denne grunn kreves særskilte eller betydelige ulemper før ansvaret utløses fra veiholder. Nøyaktig hvor tålegrensen går kan være vanskelig å fastsette, men enkelte holdepunkter kan angis". I samme brev fremgår også: "sitat: At ulemper som følge av normalt vintervedlikehold må tåles uten erstatning, innebærer at det heller ikke utløser ansvar om snøen er sand- eller saltblandet".

I tillegg vises til Samferdselsdepartementets brev av 9. desember 1969 til vegsjefen i Hordaland,sitat: "Med enkelte unntak blir offentlige veier brøytet for snø. Dette medfører at snøen blir brøytet inn over private avkjørsler. Vanligvis strekker den offentlige veigrunnen seg ikke så langt at man unngår å brøyte snøen inn på de tilstøtende eiendommer. Dette er forhold som man må regne med ved avståelse av grunn til offentlige veiformål. Ved ekspropriasjon eller frivillig avtale om vederlaget for grunnavståelse forutsettes det tatt hensyn til ulemper som følge av dette. Er grunn avstått uten vederlag, må man gå ut fra at også ulempene ved forsvarlig snøbrøyting er godtatt dersom det ikke er tatt uttrykkelig forbehold på dette punkt".

... kommune gjør imidlertid oppmerksom på at dette ikke medfører noen rettighet fra hus- og/eller huseier til å transportere den innbrøytede/fresede snø ut igjen på offentlig grunn.

Hvis det oppstår skader på privat eiendom, bør du selvfølgelig ta dette opp med kommunen.

Endret av hunus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

No offence Mantea, men du fremstår som lite sympatisk. Jeg tviler sterkt på at brøytebilsjåføren fører en personlig vendetta mot deg, og når du rakker ned på brøytebilsjåfører på den måten fremstår du i et enda dårligere lys.

Du har så mange påstander her at det er helt vanvittig.

1) Brøytebilsjåføren hater deg og er inkompetent selv om han etter utsagnene dine å dømme kan greie absolutt alt med brøytebilen sin.

2) Brøytebilsjåfører er generelt tilbakestående og onde mennesker.

3) Lovene i Norge er tilbakestående.

4) Alle som mener noe annet enn deg er idioter og/eller troll.

5) Brøytebilsjåfører har ikke rett til å være irriterte en gang iblandt, spesielt ikke om noen skjeller dem ut for å faktisk gjøre jobben sin og sparker i brøytebilen deres.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...