Nautica Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Nå nylig (og det er ikke første gang) ble store snømengder kastet rett på bilen som står i innkjørselen, og hele gårdsplassen som vi måker for å komme ut og inn med biler ble også nedsprutet (til og med lagd en sånn svær kant der). Er jo ikke hans traktor uansett. Det er ikke snakk om en liten brøytekant, det er snakk om å kaste all snøen fra veien rett inn på en måket innkjørsel (som vi må bruke timesvis på å kjøre bak i hagen), og ikke minst kaste snøen på en bil som nærmest ble helt begravet i går. Du må jo være helt evneveik om du ikke skjønner at slikt ikke går an. Dette skurrer i mine øyner,en traktor klarer ikke og kaste snøen mer en en 3/4 meter bortover med et skråskjær og snøen blir ikke kastet høyere en en 1/2 meter i været og da snakker vi om høy fart. Jeg tror du ut agerer litt vel mye her. Endret 26. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Er ikke lett at folk er uenig med deg skjønner jeg, da skal du forklare hvordan den personen er. Formulerer traktorsjåfører seg noe annerledes enn andre mennesker? Du tror tydeligvis din eiendom er en priviligert sone hvor brøytemanskaper skal ta hensyn og gjøre slik at din måking ikke blir ødelagt. Du får bare sitte i din tro om at det er slik det skal være, for diskusjonsteknikkene dine er ikke noe jeg gidder kaste bort mer tid på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Vel, siden bilder sier mer en tusen ord... hva med bilder? Siden dette har foregått over lang tid bør det ikke ta lang tid å fremskaffe litt dokumentasjon... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Eg må spør igjen siden du glatt oversåg spm mitt: Hvor skal brøytebilen gjøre av snøen hvis han ikke skal legge den inn mot hagen din? Du kommer uansett ikke til å komme noen vei i kommunen med dine begrunnelser for hvorfor dette er galt, for det er ingenting galt i det han gjør. Eneste eg reagerer på er at han må ha stor fart hvis han kaster snøen over hele bilen. Men hvis han kjører så fort så vil det heller ikke bli brøytekant av noen særlig grad, så eg er usikker på hvor mye av din forklaring som stemmer. Dette skurrer i mine øyner,en traktor klarer ikke og kaste snøen mer en en 3/4 meter bortover med et skråskjær og snøen blir ikke kastet høyere en en 1/2 meter i været og da snakker vi om høy fart. Jeg tror du ut agerer litt vel mye her. Akkurat mitt poeng. Noe er galt i forklaringen her. Endret 26. desember 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Nå nylig (og det er ikke første gang) ble store snømengder kastet rett på bilen som står i innkjørselen, og hele gårdsplassen som vi måker for å komme ut og inn med biler ble også nedsprutet (til og med lagd en sånn svær kant der). Er jo ikke hans traktor uansett. Det er ikke snakk om en liten brøytekant, det er snakk om å kaste all snøen fra veien rett inn på en måket innkjørsel (som vi må bruke timesvis på å kjøre bak i hagen), og ikke minst kaste snøen på en bil som nærmest ble helt begravet i går. Du må jo være helt evneveik om du ikke skjønner at slikt ikke går an. Dette skurrer i mine øyner,en traktor klarer ikke og kaste snøen mer en en 3/4 meter bortover med et skråskjær og snøen blir ikke kastet høyere en en 1/2 meter i været og da snakker vi om høy fart. Jeg tror du ut agerer litt vel mye her. Jeg skal overlate traktoranalysen til deg, jeg så ihvertfall at hele snøstormen ble rettet mot oppkjørselen vår, og at både den og bilen min så ut som et snøskred etterpå. Er ikke lett at folk er uenig med deg skjønner jeg, da skal du forklare hvordan den personen er.Formulerer traktorsjåfører seg noe annerledes enn andre mennesker? Du tror tydeligvis din eiendom er en priviligert sone hvor brøytemanskaper skal ta hensyn og gjøre slik at din måking ikke blir ødelagt. Du får bare sitte i din tro om at det er slik det skal være, for diskusjonsteknikkene dine er ikke noe jeg gidder kaste bort mer tid på. Tilgi arrogansen, men jeg tror ikke at en traktorsjåfør nødvendigvis er den skarpeste kniven i skuffen... etter tidligere samtaler har jeg iaffal fått inntrykk av at mange er totalt blottet for forståelse. Sist gang to av våre biler ble begravet i snø fikk vi denne kommentaren "dere som har råd til så dyre biler må ha vel ha råd til å få andre til å rydde snøen for dere også". Sier vel litt om hvor sjanseløst det er... Jeg mener folk i slike jobber bør føle seg pliktet til å vise hensyn og gjøre en jobb som andre blir fornøyde med. De som gir faen i alt annet enn at selve veien blir fri for snø, passer ikke til denne jobben. Det blir jo som et postbud som sier "jobben min er å levere posten" også driter han i hva kunder synes om posten kommer altfor sent eller blir klemt skrukkete ned i postkassa med knyttneven fordi han ikke gidder å legge det pent ned i kassen. Brøytesjåfører som kun konsentrerer seg om jobben med å fjerne snø fra veien og tar null hensyn til folk som faktisk bor i gaten, passer ikke til jobben. Men folk i slike jobber er jo stort sett helt udedikerte som kun kjører fordi de kan ikke noe annet... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Er det snøfreser han har montert på traktoren forresten? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Eg må spør igjen siden du glatt oversåg spm mitt: Hvor skal brøytebilen gjøre av snøen hvis han ikke skal legge den inn mot hagen din? Du kommer uansett ikke til å komme noen vei i kommunen med dine begrunnelser for hvorfor dette er galt, for det er ingenting galt i det han gjør. Eneste eg reagerer på er at han må ha stor fart hvis han kaster snøen over hele bilen. Men hvis han kjører så fort så vil det heller ikke bli brøytekant av noen særlig grad, så eg er usikker på hvor mye av din forklaring som stemmer. Dette skurrer i mine øyner,en traktor klarer ikke og kaste snøen mer en en 3/4 meter bortover med et skråskjær og snøen blir ikke kastet høyere en en 1/2 meter i været og da snakker vi om høy fart. Jeg tror du ut agerer litt vel mye her. Akkurat mitt poeng. Noe er galt i forklaringen her. Hagen? HAGEN?? Leser du egentlig en dritt? Jeg har ikke sagt hagen jeg har sagt INNKJØRSELEN, OG BILEN MIN. Herregud... selvfølgelig driter jeg i om han kaster snø i hagen vår. Har aldri spørt om hva du eller andre synes om brøytingen, startet emne for å få svar på hvordan jeg skal gå fram for å ta saken videre... hittil har det vært få nyttige svar. Hva jeg får ut av å gå videre med dette får vel bli min sak, er ikke interessert i hva du eller andre her mener ettersom dere har obviously null grunnlag til å uttale dere om hendelsen. Andre brøytesjåfører har klart å samle snøen på andre plasser, blant annet så har vi en hage der vi ikke bryr oss om det havner litt snø, om du kjører litt lengre forbi oppkjørselen. Ellers er det ingen oppkjørsel tvers over våres, kun noen busker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Du har jo fått vite to ting: Hvor du skal klage/anmelde vedkommede, og hvor latterlig klagingen din er. Hagen/innkjørsla var samme betydning i innlegget mitt. Og ta bilder som nevnt over her. Hadde vært interessant å sett hvordan det ser ut. Endret 26. desember 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Du har jo fått vite to ting: Hvor du skal klage/anmelde vedkommede, og hvor latterlig klagingen din er. Hagen/innkjørsla var samme betydning i innlegget mitt. Nesten så jeg skulle ønske jeg var brøytesjåfør i gaten din... sånne som deg forstår ikke problemer før de rammer en selv. Bare faktum at du presterer å ikke skille hage fra innkjørsel sier vel sitt. Takk for bidraget ditt, nå kan du slutte å poste i denne tråden hvis du er grei. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 I affekt begynte du å slå i døra? Du ble med andre ord en fly forbanna hissigpropp? Wow, utrolig rart at brøytesjåføren ikke ville ta en tur ut for å "prate" med deg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 I affekt begynte du å slå i døra? Du ble med andre ord en fly forbanna hissigpropp? Wow, utrolig rart at brøytesjåføren ikke ville ta en tur ut for å "prate" med deg. Da dette skjedde tidligere prøvde jeg å ta det på en rolig og behersket måte, men denne gangen tok raseriet over ja... men merk deg at dette skjedde etter at han nektet å gi meg navnet og smalt igjen døra. Du må lære å lese ting i riktig rekkefølge, ikke stokke om på hendelsene så det høres mest fordelaktig ut for dine argumenter. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg er fortsatt spent på redskapen han brukte for brukte han fres kan det godt hende det var overlagt mens var det med plog/skjær stiller saken seg en annen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg skal overlate traktoranalysen til deg, jeg så ihvertfall at hele snøstormen ble rettet mot oppkjørselen vår, og at både den og bilen min så ut som et snøskred etterpå. Jeg prøver bare og analysere utifra den informasjonen jeg får av deg. Siden du nevner at det ikke er noen problem med andre sjåfører,har du hatt konflikter med angjeldende sjåføren tidligere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Du har jo fått vite to ting: Hvor du skal klage/anmelde vedkommede, og hvor latterlig klagingen din er. Hagen/innkjørsla var samme betydning i innlegget mitt. Nesten så jeg skulle ønske jeg var brøytesjåfør i gaten din... sånne som deg forstår ikke problemer før de rammer en selv. Bare faktum at du presterer å ikke skille hage fra innkjørsel sier vel sitt. Takk for bidraget ditt, nå kan du slutte å poste i denne tråden hvis du er grei. Hahaha. Slutter når eg selv vil. Og ja, eg skreiv ein liten feil i innlegget mitt. I motsetning til deg som aldri skriver en feil. Konflik for eksempel. Ser ikke bort fra at du ender opp som brøytesjåfør selv når du vokser opp. Har fått så mye snø inn i innkjørselen min opp gjennom at du aner ikke. Men har eg noengang klikket i vinkel og løpt etter som en bavian og oppført meg sånn som du? Nei. Sier det noe om meg eller deg? Ta nå bilde da. Høres jo ut som mannen med traktor gravlegger hele eiendommen din med det lille brøyteskjæret sitt. Må være Lamborghini traktor han har. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Brøytesjåføren har vel ikke identifiseringsplikt ovenfor deg? Hadde eg truffet på en person som hadde sparket i bildøren min fordi eg ikke ville fortelle navnet mitt så hadde eg også fort lukket igjen døren og kjørt avgårde. Om lunten er såpass kort så er det liten tjangs for at problemene kan løses der og da uansett. Problemløsning og gjensidig forståelse oppnår man sjeldent med aggresjon. Du har en oppkjørsel du ikke vil ha begravd, han har en jobb å gjøre. Ut i fra dette bør dere kunne bli enige, men ikke bli overrasket over om du må ta dette med kommunen(oppdragsgiver) og ikke den enkelte sjåfør. Endret 26. desember 2009 av nomore Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg er fortsatt spent på redskapen han brukte for brukte han fres kan det godt hende det var overlagt mens var det med plog/skjær stiller saken seg en annen. Da blir saken en annen. Kjører man med fres så skal man ikke kaste noe snø mot biler. Sier seg litt selv. Men en snøfres vil ikke lage brøytekanter som mantea også klager på, så skjær er nok brukt her. Lenke til kommentar
hunus Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Har overl ang tid blitt provosert over brøytebilene i gata vår... Nå nylig (og det er ikke første gang) ble store snømengder kastet rett på bilen som står i innkjørselen, og hele gårdsplassen som vi måker for å komme ut og inn med biler ble også nedsprutet (til og med lagd en sånn svær kant der). Da jeg gikk ut for å si fra og be om navnet hans sa han bare "ring kommunen" og smalt igjen døra. I affekt begynte jeg å slå i døren og løpe etter og be han om å komme ut, og i panikk suste han ut av gaten og gadd ikke engang å måke resten. Han sprutet dessuten snø på meg når han kjørte forbi,selvfølgelig med vilje... Lurer på hvordan jeg skal gå videre med saken... har notert kl slett og skal ringe kommunen imorra for å rapportere, men føler på meg at det ikke vil komme noe som helst ut av det, og at det er bedre å prøve å få tak sjåføren og ta det personlig... skulle likt å se hans reaksjon dersom hans bil ble begravd med snø. Den fornuftige framgangsmåte er å klage til brøyterens oppdragsgiver, altså kommunen hvis det er en kommunal vei. De må eventuelt instruere han i måten jobben blir gjort på. Utfra måten du har kommuniserer her i tråden tror jeg det kommer lite forufting " å ta det personlig" opp med sjåføren. Generelt kommer det få gode løsninger i kampens hete. Hvordan forholdene ser ut hos deg er det også vanskelig å ha et klart bilde av utfra den relativt usaklige dskusjonen i denne tråden. Det som (generellt) er helt sikkert er at snø i oppkjørslen er noe man må finne seg i langs en offentlig veg. Det er titusenvis av huseiere som får snø i oppkjørslen sin fra brøytebilen. Irriterende ja, ekstra arbeid ja ,men lite å gjøre med. Om brøytereren her har gjort det unødvendig ille for dere er vanskelig å ha en formening om, men det virker som du må prøve å se situajsonen litt i perspektiv Endret 26. desember 2009 av hunus Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Må være Lamborghini traktor han har. Det finns faktisk lamborgini traktorer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Kanskje det var en sånn en med plog. de gjør 70km/t på flatt land. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Tror TS skal roe seg litt ned og slutte og overdrive. Er det så farlig som du meiner så får du heller få eit bilde av det og legge det ut her. Har selv vert med og brøytet og dratt fram biler som har kjørt seg fast i snøen og er skuffet over hvor lite taknemlige folk er. Då var det også snakk om ubetalt arbeid som me "ikkje trenkte å gjere" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg