xqus Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg gjentar: Hvis du vil identifisere telefonummeret til mobilen som går inn på en nettside er vel det omtrent som å forlange å navn og adresse tilhørende en IP adresse. Det enkle svaret er: Du får det ikke. Det kompliserte svaret: Det å "identifisere" nettsurfere på den måten er rett og slett ikke mulig uten hjelp fra internettleverandørene, og det er takket være datatilsynet utrolig vanskelig å få tilgang til slike data, selv for politiet. Eneste jeg ser for meg er om du ber brukeren skrive inn telefonnummeret i et skjema og sender en kode på sms som brukeren må bekrefte. Men jeg skal ikke være 100% påståelig på at hverken Telenor eller Netcom har en slik tjeneste. Så for å være sikker så kan jo du ta kontakt med de. Og for all del, er jeg utrolig interessert i svaret du får. Off-topic: Endelig en spennende diskusjon! Lenke til kommentar
ekm Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Dette er fullt mulig, men etter at det ble litt "støy" rundt dette for en tid tilbake er det mulig at det har blitt litt restriksjoner på dette. Her må du nesten bare prøve deg frem evt. kontakte de forskjellige leverandørene(tipper at det er tilgjengelig men mot et klekkelig bidrag i kassen). Ta en titt på f.eks. denne artikkelen så har du ihvertfall et utgangspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå