hengegnu Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Trenger ny pc som holder lenge. Den trenger ikke å ha det beste av grafikk, men burde være nok til relativt nye spill og 3D applikasjoner. Jeg kommer for det meste til å bruke den til photoshop, webutvikling og 3D-modellering. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 la meg spørre, HVORFOR nvidia? ATi yter da bedre til mindre pris faktisk med skjerm, HDD, dvd brenner/leser og hele pakken? Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 la meg spørre, HVORFOR nvidia? ATi yter da bedre til mindre pris faktisk med skjerm, HDD, dvd brenner/leser og hele pakken? Bedre drivere? Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Trenger nvidia siden ati ikke er så flinke til å støtte linux. Uten skjerm, mus og tastatur. Endret 26. desember 2009 av hengegnu Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 ahh linux bruker da så, vet hvordan det er å bruke ATi med linux, gjorde det selv til kernelen ble oppdatert og nektet å starte av en merksnodig grunn.. ingenting viser hvorfor (ja har prøvd å degradere kernel og reinstallere).. men nok om det http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...CD-9947ACAD3B1C Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Kan du bekrefte at alle delene passer sammen? Nemlig første gang jeg bygger selv ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 kanskje en SSD hadde vært en god investering, siden du har såpass mye å rutte med? Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 kanskje en SSD hadde vært en god investering, siden du har såpass mye å rutte med? På hvilken måte er det en god investering? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kanskje ikke investering er det rette ordet, men en SSD vil gjøre at programmer vil starte kjappere og at OS vil være raskere. Siden du skal drive med Photoshop o.l (vet ikke hva du bruker), antar jeg at det er relativt store programmer som du sikkert vil at skal kjøre kjapt. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) har faktisk tvilt på å skaffe SSD selv pga jeg aner ikke om Linux kernelen støtter det.. og ja jeg kan garantere at delene passer EDIT: uff da jeg ser en vesentlig feil jeg har gjort.. gå heller for noe med nForce chipset hvis du skal ha SLi (295GTX er jo 2 GPUs...) Endret 2. januar 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har endret litt, ser dette bra ut? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...8E-BBA73E6D5894 Lenke til kommentar
Inaktiv bruker Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Du bør ta et annet hovekort tror jeg, ser ut som at du har valgt DDR3 RAM men hovedkortet støtter bare DDR2 (Ser det ut som:P) Pluss at det er en AM2+ Sokkel og du har valgt en CPU som er AM3. Jeg er ikke sikker men jeg tror at noen AM2+ hovedkort støtter AM3 CPU. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Nei. Hovedkortet støtter DDR2 minne, ikke DDR3 - og jeg vet ikke om AM3 CPU'er er bakoverkompatible med AM2+ ? Ikke helt oppdatert på AMD fronten. Hva er greia med å legge 1700 kr i et lydkort? Som regel holder det integrerte med mindre du er veldig spesielt interessert. Ellers synes jeg oppsettet ser fint ut. Endret 3. januar 2010 av fflex Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Forslag til hovedkort, eventuellt billigere lydkort? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg vurderer selv å kjøpe dette hovedkortet https://prisguiden.no/produkt/115263 AM3 Hovekort, støtte for crossfire/sli pluss at det har USB3.0 Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 passer gtx 275 til den? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Ja. Men er det en grunn til at du har valgt akkuratt det kortet? Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Det er nVIDIA og relativt nytt, ellers vet jeg ikke ^^ -- Dette er det nyeste oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...37-190D3449531A Noen siste kommentarer? Lenke til kommentar
grusisalaten Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Anbefaler et bedre støttet lydkort Asus Xonar D2 med CMI8788 driverne. Creative markedsfører først og fremst kort som er ment å gi litt ekstra ytelse i spill, samt alle gamer-effektene de legger til. Asus har uslåelig kvalitet hvis du liker å høre på musikk. Lenke til kommentar
hengegnu Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg liker å høre på musikk, så dette er nok noe for meg -- Siste versjon: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...79-3CF7688F6C7B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå