Gå til innhold

Deffing i 2010

Dufen

Anbefalte innlegg

Hallais folkens.

Har hatt et bra treningsår, men kun styrke og størrelse.

Blir lei av at damene alltid går for (myser på)kompisen som trener fitness, ja han har kropp som Brad Pitt eller no sånt... :p

Såeeeeh... en bra deff/vedlikehold... ?

Har funnet ut at MIKE GEARY har et syyykt bra opplegg for sånt.

Noen som har erfaringer i så måte?

Endret av barerobert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallais folkens.

Har hatt et bra treningsår, men kun styrke og størrelse.

Blir lei av at damene alltid går for kompisen som trener fitness, ja han har kropp som Brad Pitt eller no sånt...

Såeeeeh... en bra deff/vedlikehold... ?

Har funnet ut at MIKE GEARY har et syyykt bra opplegg for sånt.

Noen som har erfaringer i så måte?

Så problemet er ikke at du har problemer i treningsveien eller noe...det er fordi kompissen din får kuse, mens du ikke får? :!:

Da er han vel bare kjekkere enn deg da? Damene ser mye, men ikke mest på kroppen ;)

40 % Ansikt/"Kjekkhet"/Utstråling

40 % Kølle

20 % Kropp

:!:

Lenke til kommentar

Lurer du på om du skal deffe eller hvordan?

Hva har du trent dette året?

Hva trur du fettprosenten din er?

Hvordan skal du trene på selve deffen?

MIKE GEARY som du kaller det er ikke noe magisk.

Det er vanskelig å bygge masse mens du reduserer fettprosenten så i teorien gjør man en ting om gangen og styrketreningen er kun med på å beholde muskelmassen.

Kort fortalt vil 500kcal mindre pr dag en nå, samt trene for 500kcal pr dag hvor 3 treninger er styrke være alt du trenger for å gå ned i fettprosent samt beholde muskelmassen.

Dette kan man gjøre avansert om man vil men resultatene vil store sett bli det samme.

Optimaliseringen vil gjøre at du beholder mer masse /beholder styrken osv men ikke redusere fettprosenten fortere.

Som selve treningsprogram kan nybegynnerprogrammet til Myrevolution være noe.

Har du grunnstyrken inne samt teknikken kan 5x5 med pyramide og for eks 6-7RM være bedre.

Du kan optimalisere kosten også med effekter som nevnt over med for eks H&F C eller for de som er enda mer avanserte H&F C Advanced.

Jeg valgte H&F C og gikk ned 25kg på 31 uker og ifølge fettklypa er det glykogen,væske og fett noe som stemmer ganske bra da jeg har beholdt styrken dvs trener med de samme RM som på bulk.

Vanligvis går styrken ned 10-20% på deff , iallefall når fettprosenten begynner å bli lav.

Ett av treningsprogrammene med bittesmå justeringer for tømming av glykogenlagre osv sammen med 1 mindre måltid pr dag eller 500kcal mindre eller H&F C/A så har du en plan som er det beste du kan få tak i uten å betale for et personlig justert program som passer akkuratt deg på alle nivå.

Endret av War
Lenke til kommentar
Lurer du på om du skal deffe eller hvordan?

Hva har du trent dette året?

Hva trur du fettprosenten din er?

Hvordan skal du trene på selve deffen?

MIKE GEARY som du kaller det er ikke noe magisk.

Det er vanskelig å bygge masse mens du reduserer fettprosenten så i teorien gjør man en ting om gangen og styrketreningen er kun med på å beholde muskelmassen.

Kort fortalt vil 500kcal mindre pr dag en nå, samt trene for 500kcal pr dag hvor 3 treninger er styrke være alt du trenger for å gå ned i fettprosent samt beholde muskelmassen.

Dette kan man gjøre avansert om man vil men resultatene vil store sett bli det samme.

Optimaliseringen vil gjøre at du beholder mer masse /beholder styrken osv men ikke redusere fettprosenten fortere.

Som selve treningsprogram kan nybegynnerprogrammet til Myrevolution være noe.

Har du grunnstyrken inne samt teknikken kan 5x5 med pyramide og for eks 6-7RM være bedre.

Du kan optimalisere kosten også med effekter som nevnt over med for eks H&F C eller for de som er enda mer avanserte H&F C Advanced.

Jeg valgte H&F C og gikk ned 25kg på 31 uker og ifølge fettklypa er det glykogen,væske og fett noe som stemmer ganske bra da jeg har beholdt styrken dvs trener med de samme RM som på bulk.

Vanligvis går styrken ned 10-20% på deff , iallefall når fettprosenten begynner å bli lav.

Ett av treningsprogrammene med bittesmå justeringer for tømming av glykogenlagre osv sammen med 1 mindre måltid pr dag eller 500kcal mindre eller H&F C/A så har du en plan som er det beste du kan få tak i uten å betale for et personlig justert program som passer akkuratt deg på alle nivå.

Hei og takk for svaret.

Har trent styrke / "bulk" i 2009

Fettprosenten tror jeg er rundt 18-20% sånn ca, har ikke målt så det blir vel egentlig ren gjetning.

Var mye bra på de nettsidene, men det blir litt for avansert for meg. Ser at det fokuseres på kroppsbygging noe jeg er blitt lei av selv om resultatene er tilstede. Synes selv at menn ser bedre ut som greske statuer enn bøse stuter...

Kjøpte programmet til Mike Geary i natt (50dollar) og har lest meg gjennom halve til nå.

Det fokuseres på uprosessert mat som i H&F C, men ikke så voldsomt spesifikt med tanke på mengder o.s.v.

Ved deff skal et kaloriunderskudd på -20% være ok med en overspisedag i uka for "manipulering" av leptinnivåene i kroppen.

Nevner også at hans program legger opp til 30 minutter trening 5 dager i uka (3styrke og 2intervallkardio) noe som passer meg perfekt. Han understreker bruken av supersett som viktig og jeg har sjekka rundt dette og mange skryter av gode resultater med denne metoden :)

Lenke til kommentar

Nå er 1 kg i uka ned i fett en maks, så det er ikke mange måter å få bedre resultater på osv.

Hvorfor måtte du betale for noe som allerede ligger gratis på nett?

men ikke så voldsomt spesifikt med tanke på mengder o.s.v.

Hvordan vet du at det er underskudd da?

Kcal-underskudd, protein i kosten samt styrketrening + høyrep+ litt kardio er det samme i alle program og det er ikke noe magisk med noen av de.

Lenke til kommentar
Hvorfor måtte du betale for noe som allerede ligger gratis på nett?

men ikke så voldsomt spesifikt med tanke på mengder o.s.v.

Hvordan vet du at det er underskudd da?

Betaler gjerne for å bli instruert og ikke gjøre research sjøl, mennesket er i utgangspunktet lat :p

DET var en spøk, men jeg føler at jeg ikke har tid til å gjøre all researchen selv...

Kcal-underskudd regner man seg fram til selv og Kcalbehovet kan man også regne seg til sånn ca.

Blir også å bruke lege for å finne ut av stoffskiftet mitt.

Men...

Jeg tar vel ikke helt feil om jeg sier det på den enkle måten?

3 dager styrke (man, tirs, fre) Høyintens med supersett/mange reps o.s.v. 45-60 minutter

2dager kardio intervall (tirs, tors) 30 minutter

20% Kcalunderskudd hver dag og en overspisedag (lør/søn)

Proteinrik mat som dekker proteinbehovet og så balansere fett/karbs med 40/60? (ca)

Dette for så å gå opp til vedlikeholdsinntak av Kcal når jeg ser meg fornøyd med resultatene?

Endret av barerobert
Lenke til kommentar

I kcal-underskuddet så spiller insulinfølsomheten din den største rollen på om du synnes mest fett eller mest karb fungerer best for deg sånn mentalt/trøtt/kvikk.

Ingen forskjell i selve fettreduksjonen.

Forskjellene er størst med tanke på oppfylling av glykogenlagre og hvordan du føler deg mentalt osv.

Spisedag er viktigere når fettprosenten blir lav, ville ikke ha prioritert det den første mnd med fettprosent på 20.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...